OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Vystoupení britské hardrockové legendy v našem lázeňském městě pro mne patřilo ke koncertním vrcholům letošního léta. Už jeho zajímavá a pro rockové koncerty poměrně netradiční destinace byla pro mne (jako pro Západočecha) důvodem k radosti. Pořadatelská agentura si k uspořádání akce vybrala prostornou travnatou plochu místního fotbalového stadiónu a myslím, že to byla opravdu dobrá volba. Nikdo z příchozích se totiž nemusel tísnit v dusném prostředí nějakého kulturáku. Veškeré sociální zázemí fungovalo na 100%, a tak jsme byli ušetřeni nepříjemných front při čekání na cokoliv. V tomto ohledu byla akce naprosto bezchybně zorganizovaná. Horší už to bylo se zařazením nezáživných předkapel, které měly zažehnat dlouhou chvíli při čekání na soumrak a příchod hlavních hvězd. Nejsem za každou cenu příznivcem geront rocku, a tak považuji vystoupení URIAH HEEP REVIVAL na takto prestižní akci za naprosto scestné. Tím samozřejmě nemyslím kvůli výkonu zmíněné kapely, která se vyždímala z maxima. Jen si myslím, že když už předkapelu, tak alespoň nějakou, která jde s dobou. Osobně nechodím na takovéto akce kvůli vzpomínání. Vždyť i samotní WHITESNAKE na novince „Good To Be Bad“ předvádějí vrcholně moderní ukázku hardrockové muziky. Ještě o kus slabší, než URIAH HEEP REVIVAL byla německá skupina MULE!, která prostě na takto velký prostor (přes veškerou svou snahu) ještě nemá. Jejich modernější hutný hardrock vycházející z bluesových kořenů neoplýval velkým množstvím nápadů a diváky tudíž příliš nezaujal. A tak něco po půl desáté nastupují na pódium, za všeobecného hlaholu několika tisícového osazenstva, britští WHITESNAKE.
Zvuk nabral od prvních momentů na obrovské síle a všem nám bylo jasné, že před námi stojí jedna z nejlepších nebo jestli vůbec ne nejlepší stará hardrocková kapela současnosti. Dnešní WHITESNAKE - to je kovové monstrum, ze kterého srší obrovská dávka energie. Tlaková vlna už od úvodní „Best Years“ jakoby paralyzovala všechny přihlížející, kteří se poté jen těžko rozpohybovali k nějaké větší spolupráci se skupinou. Byť se David Coverdale po celý koncert snažil a publikum burcoval, příliš úspěšný nebyl. To ovšem v žádném případě neznamená, že by se lidem koncert nelíbil. Právě naopak, byl vynikající a všichni členové (zejména pak oba kytaristé – Reb Beach a Doug Aldrich) nechali na pódiu všechno. David Coverdale ve svých sedmapadesáti pěje jako o život a i když se občas potřeboval nadechnout a nějakou fázi vynechal, vždy měl za sebou výborně šlapající tým, který ho přes skvělé instrumentální výkony dokázal podržet i vokálně. Nakonec se hrálo (jenom) dvanáct skladeb, z čehož téměř polovina byla z novinky „Good To Be Bad“ a těch zbývajících sedm patřilo osvědčené klasice. V Karlových Varech jsme tedy měli možnost slyšet hymnu „Love Ain´t No Stranger“, baladu „Is This Love?“, hitovky „Fool For Your Loving“, „Here I Go Again“, „Give Me All Your Love“ nebo bluesovou „Ain´t No Love In Heart Of The City“. Vrcholem pak samozřejmě byla majestátní „Still Of The Night“, která se nakonec stala jediným přídavkem, po kterém se kapela rozloučila a nenávratně odběhla do zákulisí.
Koncert WHITESNAKE se velmi povedl a jedinou jeho závadou byla jeho krátká délka, což zřejmě způsobila nepříliš velká spolupráce osazenstva se samotnou skupinou. Prostě se mi nechce věřit , že takhle zručný a vitální tým muzikantů hraje pouze hodinové koncerty. David Coverdale má sice už svůj věk, ale jeho tým je v nejlepších letech a hlavně ve výtečné formě.
fotografie ilustrační: www.hardrockhouse.com
Forevermore (2011)
Good To Be Bad (2008)
Live: In The Shadow Of The Blues (2006)
Starkers In Tokyo (1998)
Restless Heart (1997)
Greatest Hits (1994)
Slip Of The Tongue (1989)
Whitesnake (1987)
Slide It In (1984)
Saints And Sinners (1982)
Come An´Get It (1981)
Live...In The Heart Of The City (1980)
Ready An´Willing (1980)
Lovehunter (1979)
Trouble (1978)
Snakebite (EP) (1978)
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.