PRVNÍ HOŘE - Achtung, Sultan!
MInule jsem zase kecal. Tohle je totiž další dokonalá deska tohoto úžasného tělesa. Radost tohle poslouchat. Už zas.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Co si vlastně člověk vybaví, pokud se řekne moderní black metal? SONIC REGIN? EMANCER? KEEP OF KALESSIN? Já opravdu nevím. Nad vývojem a budoucností jednoho z nejkonzervativnějších metalových subžánrů se vznáší otazník, jehož kontury jsou stále zřetelnější. Jakým směrem kráčet, aby nedošlo ke stagnaci? Aby celá černokovová krabice nebyla zanedlouho jen mlýnkem na recyklaci již několikrát recyklovaných motivů? Jednu možných cest se snaží načrtnout právě DANCE CLUB MASSACRE, kteří se s touto žánrovou krizí popasovali po svém. Jejich kytarová mašinérie s rytmickou sekcí bublá jako dobře seřízený diesel, který jezdí na vazkou tekutinu namíchanou z DESPISED ICON a CRADLE OF FILTH současně, nad tím se však rozkládá mlžný opar majestátních klávesových syntů, nasálklých blackovou tradicí. Velmi zajímavé aranže mají vokály, kde se střídají dvě základní polohy a obě mají svoji formu a barvu vybroušenou k dokonalosti. Prvním je agresivnější skřítkovský skřehoták podobný té nejjistější poloze Danniho Filtha, kterého doplňuje (a mnohdy i překrývá) dlouhé, hluboké a hrubě nelidské vlkodlačí vytí. Výsledný dojem občas opravdu budí dojem rozhovoru lykantropa a zparchantělého nasraného skřeta, jehož hlasový rejstřík je spolu s klávesovými motivy tím nejblackovějším atributem celé tvorby.
Album lze s klidným svědomím rozdělit na dva větší celky. První tvoří desítka písniček klasického materiálu, po kterých následuje téměř třicetiminutový bonus track, který je tvořen jedním motivem, jedním rytmem, jedním klávesovým zvukem a mnoha variacemi vokálů. Stále dokola. Různé odstíny hlasu, různé modifikace, jednou celé téma zazní dokonce imitací wrestlerské superhvězdy z devadesátých let Macho Mana Randy Savage. Věřím, že pokud tuto chytlavou opakovačku hráli někdy naživo v původní stopáži, musel si s nimi zákonitě zpívat na konci celý zhypnotizovaný klub.
„Circle Of Death“ je zajímavou variací na téma black metal s lidskou tváří a věřím, že s jejich materiálem se může ztotožnit jak okovaná black metalová mánička, tak opatkovaný vyznavač emo metalcorových trendů. Je pravda, že ortodoxní příznivci žánru tuto kapelu, která vizuálně rozhodně nezapadá do koloritu black metalových klišé, asi nikdy nepřijmou. Pokud vás však zajímá, jak zní kapela, která se hlásí jak odkazu CRADLE OF FILTH a DIMMU BORGIR, tak bandám typu DAUGHTERS, CONVERGE nebo HORSE THE BAND, pak vám jsou DANCE CLUB MASSACRE přímo na míru šití.
Black metal s lidskou tváří.
8 / 10
Nick Seger
- vokál
Mitch Hein
- el. kytara
Chris Mrozek
- baskytara
Jon Caruso
- bicí
Matt Hynek
- klávesy
1. Risk is My Business...and Business is Risky
2. Brewtality
3. Ode to the Barracuda
4. Shenanigan
5. Return of the Blood Monsters
6. Have You Ever Chopped a Wolf?
7. Deuces Shoeless vs. the Double Dribbles
8. Hoosh Hoosh
9. Countdown to Annihilation
10. Who Are You and What Have You Done with Six
11. Bonus Track
Circle of Death (2008)
Feast of the Blood Monsters (2007)
ance Club Massacre (demo) (2005)
Vydáno: 2008
Vydavatel: Black Market Activities
Stopáž: 1:00:36
Ked to hodnotim aj s tou poslednou debilnou skladbou, tak
MInule jsem zase kecal. Tohle je totiž další dokonalá deska tohoto úžasného tělesa. Radost tohle poslouchat. Už zas.
Trochu prog rock/metalová exhibice. Toho tydlikání a hračičkování je místy opravdu hodně. Ale tito Švédové umí i příjemné melodie a přirozeně plynoucí pasáže, takže jim to předvádění odpustím. Ostatně, když na to mají, tak proč se trochu nepředvést, že?
Žijeme ve zlatých časech českého thrash metalu! Takové období hojnosti prostě nepamatujeme. Kapely na nás chrlí v horším případě dobré, v tom lepším (i v tomto) desky výborné a my si čvachtáme jako ten pověstný manža. Více v recenzi, teď si třepu palicí.
Švédské duo se na svém dalším albu ještě více vzdálilo postrockovým kořenům a dá se tedy tvrdit, že jejich hudba odplavala do specifické formy indie rocku, který se opírá o robustní kostru shoegaze. Opět slušné album.
Další švédský power metal, kterému vlastně nelze nic vytknout. Dobří zkušení muzikanti, kvalitní produkce a chytlavé melodie. Komponování dle osvědčeného mustru, přesto to dokáže zabavit. Dám tomu ještě pár poslechů a poté zapomenu, že to kdy existovalo.
Nepřístupná a temná blackmetalová deska, která spolu s disonantní nervozitou nabízí i death/doomové nálady. Dostat se tomu pod kůži není snadné, ale odměnou je lavina emocí. Střídmá stopáž navíc ukončí ta "muka" dříve, než by to člověku urvalo hlavu.
Sofistikovaně maluje, točí vtipné filmy, v MORTAL CABINET zanechal výraznou stopu, ze Slavíka ho vyhodili, páč jeho světem je hardcore rap. A je z Rumburku, což leccos vysvětluje! Když šel pro talent, Marty si nabral hrstě. Zase ho ukázal, zpíčenec jeden.