À TERRE - Embrasser La Nuit
Nebezpečný sludge, doom, post metal s nádherně kanální francouzštinou. Zahulený zvuk a dusivé nálady, až se z toho svírá hrudník. À TERRE mě na první poslech dostali, uvidíme jak trvanlivé to bude.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Debutová nahrávka řeckého zázraku SICKENING HORROR způsobila svého času celkem slušný rozruch v již tak neklidných tech-death metalových vodách. Samozřejmě, jedním z hlavních důvodů, proč se „When Landscapes Bled Backwards“ ocitlo v zorném poli širšího okruhu žánrových příznivců, byla účast George Kolliase, všem dobře známého zejména díky jeho participaci v Sandersových NILE. Ovšem očekávaný excelentní výkon persóny za hradbou bicích nástrojů se ještě podařilo umocnit, a to zásluhou překvapivě suverénního výkonu tvůrčího dua Antipatis/Daras, toho času navíc doslova překypujícího neotřelým myšlenkovým arsenálem. Uběhly dva roky a George Antipatis a Ilias Daras přicházejí s dlouho očekávanou druhou deskou „The Dead End Experiment“, tentokrát natočenou již bez účasti pana Kolliase (na desce úřaduje Jose Theodorakis, který však už také není členem kapely).
Letošní SICKENING HORROR volně navazují na „When Landscapes Bled Backwards“, s tím rozdílem, že ubírají na nasazení a intenzitě a naopak vytahují do popředí atmosférickou složku desky, již na debutové nahrávce působící notně zneklidňujícím dojmem (vzpomeňte zejména na „En Eerie Aspect Of Us... Drowning“). Tentokrát se důkladně připravte na nervní, pokroucené melodie, porůznu rozházené nečekané stop-timy nebo terorizující ataky studené elektroniky (velmi decentní, leč atmosféře desky jednoznačně prospívající). Tento krok je nutno hodnotit velice pozitivně, neb je to právě ona obskurní atmosféra, která řeckou sestavu staví úplně mimo zástup ostatních žánrově spřízněných kapel. Další konkurenční výhodou SICKENING HORROR je Ilias Daras a jeho neposedná baskytara, jež však tentokrát tak trochu nepochopitelně exhibuje v širokém stínu neúměrně vytažených kytar. Mix desky je vůbec hodně nevyrovnaný, vedle Darasových tlustých strun se totiž podařilo upozadit i Theodorakisovu artilerii. Pravda, Jose Theodorakis druhý George Kollias rozhodně není, práci však odvedl slušnou, i když bez nějaké extra přidané hodnoty, kterou na „The Dead End Experiment“ ukázkově demonstruje hlavně výše zmíněná obsluha basové kytary. Třetím do party je hlava SICKENING HORROR, George Antipatis, tentokráte volící technicky úspornější rytmy (tady ale pozor, příklon k relativně stravitelnější kytaře je jen velmi decentní, krkolomných tanců po pražcích si i tak užijete dostatek). Po stránce vokální nám nastalo jisté oživení, George Antipatis sice stále sveřepě sází na svůj monotónní growling, leč Ilias Daras překvapil čistým zpěvem v refrénu „Lay Rotten, Never Forgotten“ a svou troškou do mlýna přispěla i hostující kapacita Ross Dolan (samozřejmě IMMOLATION), a to ve skladbě „The Universe Within“.
„The Dead End Experiment“ je důstojným pokračovatelem famózního debutu „When Landscapes Bled Backwards“. Řekové mohli v klidu zůstat na místě a vesele těžit z potenciálu své první desky, leč místo toho tvůrčí duo Antipatis/Daras zvolilo cestu o poznání trnitější a obtížnější. Jejich úsilí však bylo korunováno úspěchem, neb „The Dead End Experiment“ je deskou vskutku experimentální, působivě atmosférickou a – vůbec se to nebojím říci – originální.
Řekové mohli v klidu zůstat na místě a vesele těžit z potenciálu své první desky, leč místo toho tvůrčí duo Antipatis/Daras zvolilo cestu o poznání trnitější a obtížnější. Jejich úsilí však bylo korunováno úspěchem, neb „The Dead End Experiment“ je deskou vskutku experimentální, působivě atmosférickou a – vůbec se to nebojím říci – originální.
8,5 / 10
George Antipatis
- zpěv, kytara
Ilias Daras
- baskytara
Jose Theodorakis
- bicí
1. Dusk
2. The Universe Within
3. 24 Januaries
4. The Dead End Experiment
5. Mirrors Reflect Only Dead Bodies
6. Noise Dreaming
7. Lay Rotten, Never Forgotten
8. Children Of The Swamp
9. Murdered Silence
10. Dressed In Madness
Chaos Revamped (2020)
Overflow (2015)
The Dead End Experiment (2009)
When Landscapes Bled Backwards (2007)
Promo 2003 (demo) (2003)
Datum vydání: Pátek, 21. srpna 2009
Vydavatel: SFC Records
Stopáž: 40:19
Produkce: SICKENING HORROR
Studio: Portal Studis and Baseline Studios (drums)
Mix and mastering: SICKENING HORROR
Kontakt: George Antipatis, Peloponnisou 1, Petroupoli 13231, Athens, Greece
-bez slovního hodnocení-
Nebezpečný sludge, doom, post metal s nádherně kanální francouzštinou. Zahulený zvuk a dusivé nálady, až se z toho svírá hrudník. À TERRE mě na první poslech dostali, uvidíme jak trvanlivé to bude.
U retro hevíků je klíč jednoduchý: buď to kopne, nebo ne. U těchto Švédů je situace ihned jasná. Příjemně dobový zvuk, přesvědčivý projev, jednoduché háky a príma veteránská atmosféra. Výsledkem je žánrově trve kolekce, kterou člověk vděčně vdechne.
Ejhle, špičkový německý debut našťouchaný bravurním technickým DM. Má to dost valérů, skvělou balanci mezi melodikou a zrůdnou agresí, zábavný vokál a explozivní basu, která evokuje klasiky žánru. Němci působí dojmem, že se pro první ligu narodili!
Košatý technický death, agresivní náklepy střídá progresivní hravost a přestože se jedná o brutální formu death metalu, je to i dostatečně čitelné. Povedený zvuk dává vyniknout všem instrumentálním parádičkám. A tempo je většinou zabijácké. Palec nahoru.
Tento šťavnatý mix proto-black/deathu s thrashovým zurvalstvom, nasratosťou a rýchlosťou sa mi veru pozdáva. Švédom to krásne hrá, tento debut u slovutných Century Media sa veru podaril.
Nové album skotských MOGWAI opět těží ze soundtrackových zkušeností skupiny, ale současně je cítit snaha vrátit se k postrockovým kořenům a především po produkční stránce ostřejšímu soundu. Tady bude co naposlouchávat.
Postmetalový koktejl, ve kterém je namixováno hodně rozdílných vlivů, od DEFTONES přes náznaky TOOL až k post rocku či dravému i melodickému post hardcore. Trochu zvláštní koktejl, ale říz to rozhodně má.