Technicky vybroušený, konzistencí hutný a valivý je ušlechtilý kov, který floridští mladíci INTO THE MOAT nalili do svého aktuálního alba „The Campaign“ je o poznání jiný, než materiál z EPčka „Means By Which The End Is Justified“ nebo prvotiny „The Design“. Tatam je rozeklanost a divokost minulosti, která začátky kapely spojovala například s THE DILLINGER ESCAPE PLAN. INTO THE MOAT zpřísněli, znějí naléhavěji a na první poslech i přímočařeji než v dřívějších dobách, nicméně stále si uchovávají instrumentální netriviálnost a aranžérskou pestrost v rámci žánru. Floriďané mají aktuálním materiálem nejblíže ke kolbištím technického death metalu, až poté lze mluvit o mathcoru. Dá se i říci, že se mladíci příliš nezajímají o trendy v metalcoru a to je svým způsobem dobře. U INTO THE MOAT díky tomu nehrozí, že by se zařadili mezi zástupy stále stejně znějících trendovek, které zazáří a spadnou spolu s žánrovou vlnou. On ten majoritní death metal, který je z alba cítit na míle doleko, je celkem logickým závěrem. Vždyť co jiného by se mohlo urodit pod producentským podpisem Erika Rutana z HATE ETHERNAL?
Po komorněji pojatém malebně neurotickém úvodu alba „The Campaign“ nastupuje parní válec, který je nejsilnější ve středních tempech, při hutných natlakovaných kytarových stěnách. Poměrně povedené jsou akustičtější tlumidla, podobnou zpestřovací roli hraje ojedinělé skřípavé trilkování kytar, které skladbám propůjčuje nervózní a napjatou auru. Prim ale hraje poctivé kovové riffování a zahuštěné pomalejší stěny. Některé momenty budou jistě blízké příznivcům poslední generace deathcorového běsnění, nicméně jak již padlo v úvodu - INTO THE MOAT si to dělají po svém a s mnohem větším důrazem na deathmetalovou stránku věci. Za zmínku stojí barva hlasu Earla Ruwella, která tvoří jednu z dominant celého materiálu. Jeho hlas je hrubozrnou rašplí, která se vám vozí po ksichtě, dokud nenarazí na kost. A až narazí na kost, pokračuje stále dál. Škoda však, že se vzdal využívání dalších hlasových rejstříků, o kterých dobře víme, že je tam má...
INTO THE MOAT dokázali druhou deskou navázat na velmi silný debut. Pokud jste čekali, že další deska po „The Design“ bude ještě techničtější, budete nejspíš zklamáni. „The Campaign“ není o dalším překračování technických hranic. Trochu to na mne působí tak, že se na minulé desce adolescenti ve své mladické nerozvážnosti vyblbli a nyní se pokusili soustředit na dospělejší a dotaženější album.