Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Hudba sa globalizuje. Dokazujú to aj Dáni VOLBEAT, ktorí na jednej strane hrajú číro americkú hudbu, no svoje európske korene v žiadnom prípade nezapierajú. Hrajú muziku, ktorá je tak staromilská, až je originálna.
Prvýkrát som si VOLBEAT všimol na minuloročnom Sonisphere, kedy ma príjemne prekvapili hlavne dobrosrdečnou komunikáciou s publikom a „wall of love“. Áno, dobre čítate. Ľudia sa rozbehli proti sebe, aby sa v strede objali. Dokonalé.
Na aktuálnej doske „Beyond Hell/Above Heaven“ nám servírujú koktejl country, južanského rocku, bluesu, punku, rockabilly a rôznych odrôd metalu počúvajúcich na prívlastky power, thrash alebo groove. Od úvodného hopsavého nášupu „The Mirror And The Ripper“ je jasné, že táto šťavnatá štýlová kombinácia je prudko počúvateľná. Našťastie však album neostane pri jedinej dobrej skladbe na úvod.
Ústnou harmonikou ozdobená klipovka „Heaven Nor Hell“ dá spomenúť na MISFITS z čias debutu „Walk Among Us“, „Fallen“ vás zase navnadí vytiahnuť surf a utekať na priľahlú pláž, no a pri počúvaní „16 Dollars“ si zase predstavíte country klub a vysmiateho kontrabasistu otáčajúceho svoj nástroj okolo vlastnej osi. Na tvrdšiu strunu zahrá „Evelyn“ s hosťujúcim Barneym z NAPALM DEATH (!) alebo „7 Shots“, v ktorej si zaškriekal Mille Petrozza (KREATOR) a na gitaru zahral Michael Denner (KING DIAMOND, MERCYFUL FATE).
Frontman Michael Poulsen v sebe miesi Jamesa Hetfielda, Glenna Danziga, Elvisa aj Johnnyho Casha. Aj „ohoz“ má podobne ako celá kapela dokonale zvládnutý. Štvorakordové, vo svojej podstate popové songy, v podaní VOLBEAT znejú neskutočne hitovo, no keď je treba, vedia vytiahnuť aj technickejšie čísla (KREATOROM načuchnutá „Who They Are“ alebo inflamesovskou akustickou gitarou opatrená „A New Day“).
Po vypočutí aktuálnej nahrávky a zosumarizovaní si rok starého vystúpenia dostávam dôvod, prečo sú na plagáte Nova Rocku napísaní rovnako veľkým písmom ako IRON MAIDEN, SYSTEM OF A DOWN a LINKIN PARK.
1. The Mirror And The Ripper
2. Heaven Nor Hell
3. Who They Are
4. Fallen
5. A Better Believer
6. 7 Shots
7. A New Day
8. 16 Dollars
9. A Warrior's Call
10. Magic Zone
11. Evelyn
12. Being 1
13. Thanks
Diskografie
Beyond Hell/Above Heaven (2010) Guitar Gangsters & Cadillac Blood (2008) Rock the Rebel/Metal the Devil (2007) The Strength/The Sound/The Songs (2005)
Klasický "Rogga" Johansson a jeho user-friendly death metal. Letos sice nemá oslnivou formu (viz slabší PAGANIZER), ale stále je to se ctí. Minulá deska byla lepší, ale i tady si skalní fanoušek najde to své. Hned po prvním poslechu vidíte všechny karty.
Trochu emařiny, trochu punkrocku a špetka indie melancholie. KOVADLINA řiznutá CARCIO RADIO. Ve výsledku celkem pozitivní vibe. Nová kapela se staronovými tvářemi a Banánem u mikrofonu. Hardcorovější MŇÁGA? Možná.
Tahle britská parta si prostě musí vybrat co chce. Koncept, ve kterém střídáte mělký emotivní rock a temnou post metalovou vlnu šilhající po blackaze v konečném důsledku působí jako zmatlaný dort od Pejska a Kočičky.
Nesúhlasím úplne s kolegom Shnoffom, že „PowerNerd“ je „ezo“. Devinovej potrhlosti je v textoch síce dosť, no v prvom rade ide o priamočiary prog’n'roll, ktorý strhne a baví od začiatku až do konca. Ad koniec: na „Ruby Quaker“ sa už so Shnoffom zhodneme.
Devinovu sólovou tvorbu buď milujete nebo je vám lhostejná. Nenávidět Devina nějak nelze. PowerNerd je asi očekávatelný, vrstevnatý ezo prog opus, který potěšil, ale nijak mě na lopatky nepoložil. Kromě songu "Ruby Quaker" ovšem. To je šleha jako kráva.
Hvězda za rok třicetiletých Jezdců jakoby po druhém dechu na albu "Der Rote Reiter" (2017) znovu začínala blednout. Po ukrutné nudě z divného alba "The Divine Horsemen" (2021) je toto EP už druhou studiovou nahrávkou, ale stále se neděje nic vzrušujícího.
Finský prog-power metal, který vykresluje kouzelné melodie a nápadité kytarové a hlavně klávesové instrumentální variace. Jde o one-man projekt, to je i kámen úrazu, nevýrazný zpěv spíš ruší a syntetické bicí také nic moc. Škoda, jinak super poslech.