OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Nová česká naděje nese jméno THE TRUTH IS OUT THERE. Tedy ne že by tato ostravská čtveřice byla za úplné nováčky, ale při vší úctě k předešlým jakkoliv solidním působištím jednotlivých muzikantů (CRASHPOINT a PIPI-DUPU) kápli hudebníci na to ořechové právě nyní. Je potěšující zjistit, že stran následování hudebních trendů už nejsme sto let za opicemi a propast mezi námi a západními zeměmi se v tvrděrockové sféře i díky albům, jako je toto, průběžně zmenšuje.
Důvodem je jednoznačně moderní (i módní) křížení žánrů, v tomto případě pak především toho hardcorového s elektronikou (resp. dubstepem) někde na pomezí THE DILLINGER ESCAPE PLAN, HORSE THE BAND a ENTER SHIKARI. Jistě, instrumentální úrovně borců z TDEP a jim podobných osoby odpovědné za tuto taškařici zřejmě jen tak nedosáhnou, avšak cit pro povedenou skladbu, výraznou melodii a hitové cítění jim nechybí. Debutové EP je tak díky své "délce" parádně natlakovanou záležitostí, která v podstatě ničím nezaostává za světem a hlavní otázkou tedy zůstává, zda model elektronicky laděného dusání spjatého s vypjatým corovým drcením a hitovými refrény nebude na dlouhohrajícím albu vyčerpán.
Zájemcům o poslech nabízí kapela možnost stáhnutí tohoto EP na http://ttiot.net/.
7,5 / 10
Rozhodně jeden z nejzajímavějších úkazů na domácí mladé scéně. Hanzi , který opustil kvůli této kapele velmi slibně jedoucí CRASHPOINT, svoji ex-skupinu dle mého odsoudil k pomalé a bolestné smrti, protože druhý vokalista, který by po něm mohl plnohodnotně převzít jeho pěvecké linky a kvalitativně se mu alespoň přiblížil, se na Moravě bude hledat jen velmi obtížně.
Ale zpět k THE TRUTH IS OUT THERE. Jejich moderní směs tvrdé hudby si evidentně jako své vzory oblíbila sebranky jako HORSE THE BAND a ENTER SHIKARI (TDEP, o kterých hovoří kolega v hlavní recenzi, tam neslyším ani trošku). K ENTER SHIKARI musím dodat, že EP THE TRUTH IS OUT THERE je po aranžérské stránce lepší než jakákoliv placka od těchto přeceňovaných Angličanů a baví mě mnohem více.
EP reflektuje současný trend montovat do tvrdých kytarovek dubstepové fragmenty, velmi solidním způsobem v sobě integruje živou kapelu a elektroniku, má navíc jednoho z nejlepších crossoverových vokalistů na domácí scéně, který se lehce a bezproblémově pohybuje jak ve vypjatém řvaní, tak v citlivých čistých vokálech, kterým v tomto případě nechybí ani čich na silné melodie. Po produkční stránce dotažené, zvukově i aranžérsky velmi slušné moderní elektro-metalcorové EP. Za mě jednoznačně palec nahoru. Pevně doufám, že plnohodnotné album, kterým by jednoznačně potvrdili své místo na domácí scéně na sebe nenechá dlouho čekat.
Parádní EP. Doporučuji zajít na koncert, fakt zážitek.
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.