Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
STRAY FROM THE PATH je další drsná parta z čím dál více prestižního katalogu Sumerian Records. V tomto případě ale nečekejte žádné progresivní djentové umělce, spíše pěkně explozivní hardcore nálož přímo z NY City, pro kterou jsou hlavními hodnotami dravost, rychlost, razance, divoké rytmické zvraty, expresivní řev a v neposlední řadě také textové poselství.
Američané ve svém životopise uvádí datum vzniku rok 2001 a novinka „Rising Sun“ je už jejich šesté (!) studiové album (třetí pro Sumerian), takže se v tomto případě nejedná o novou „trendy“ hvězdu, spíše naopak. STRAY FROM THE PATH mají za sebou deset let v undergroundu, což jim ale jak se zdá neubralo elánu, protože do toho buší stále s neúprosnou agresivitou. To je ovšem pro úspěšné podnikání v jejich oboru nakonec to nejdůležitější.
Na albu je ke slyšení ta více chaotičtější verze hardcoru, tzn. žádné sborové refrény a jednoduchý rytmus, ale spíše neurotická smršť, která se neustále mění, zasekává, zrychluje, zpomaluje, ale za žádných okolností neztrácí tah na branku. Ze všech účinkujících je třeba pochválit nejvíce bubeníka, neboť jeho bohaté a s impozantní dávkou energie naklepané bicí jsou spolu s výrazným zpěvákem asi tím největším bohatstvím kapely. Kytary se nesnaží o bůhvíjaké harmonie a spíše po HC-čkovsku kopírují údery bicích, ale při tomto stylu je to v pořádku a lze v tomto případě mluvit o zkušenostech a dobře odvedené práci.
V souvislosti s „Rising Sun“ prosím pěkně záměrně nepoužívám termín metalcore, neboť na albu toho z metalu moc není a kapela má ideově blíž k oldschoolovému hc-punku z konce minulého století. Povětšinou kratší, délku čtyř minut nepřesahující kusy připomínají kapely jako THE ARUSHA ACCORD, THE BLED, EVERY TIME I DIE nebo NORMA JEAN, koneckonců samotný Corey Brandan z „Normy“ přišel kapelu podpořit i do studia a ještě spolu s Andy Neufeldem z COMEBACK KID si jako hosté zakřičeli nějaké doprovodné vokály. Z pozice producenta na celý proces dohlížel zkušený Will Putney, a to ve výsledku znamená, že zvuk není jenom OK, ale je taktéž jednou z předností nahrávky.
I přes výše uvedené se ale jedná stále a pouze jen o lepší průměr. Problémem je, že skladby jsou si dost podobné a na první dojem dost splývají. Kapela se celkem opakuje a nahrávce schází větší množství výrazných a zapamatovatelných momentů, které by tuto bezesporu výborně zahranou a řádně nabroušenou hoblovačku trochu podtrhly. Přeci jen když si poslechnete poslední alba ideových vůdců tohoto stylu, za které lze považovat třeba právě NORMA JEAN nebo CONVERGE spolu s THE DILLINGER ESCAPE PLAN, tak tam takové jsou. STRAY FROM THE PATH ale nezaostávají tolik, chybí jim pouze učinit ten poslední krok, kterým by se dostali ze sevření HC pravidel a vystoupili o level výš.
1. Rising Sun
2. Death Beds
3. Mad Girl
4. Bring It Back To The Streets
5. iMember
6. Dead Rabbits
7. Prey
8. Center Of Attention
9. The Laughing Man
10. The Escape Artist
11. Crashing Down
Diskografie
Rising Sun (2011) Make Your Own History (2009) Villains (2008) Our Oceania (2005) Audio Prozac (2003) People Over Profit (2002)
DALŠÍ INFORMACE
Vydáno: 2011 Vydavatel: Sumerian Records Stopáž: 32:45
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Low-key scandi thriller o druhém největším vyšetřování v dějinách Švédska má pár dramaturgických botiček, ale svým důrazem na skvělé postavy a trpělivě budovanou atmosféru odhodlaného zoufalství dokáže ve finále trefit na solar. Silná a poctivá minisérie!
Krásno vyšlo včera, na výročie obety Jana Palacha. Ak chcete mať zimomriavky z počúvania slovenského metalu, čo najskôr si dajte tento prvý veľký domáci album tohto roka.
Nelze jimi pohrdat, musíte je milovat! Bezejmenná novinka nepřekvapí ve smyslu žánrových změn, ale přijde mi rafinovanější a propracovanější než kdy předtím. Rozhodně však ne na úkor intenzity a nekompromisního přístupu. Tady vše při starém a dobrém!
Už pár dnů mě trápí teploty, tak se nořím do hojivého babylonského bláta těchto Belgičanů. Ve své drone doomové přísnosti je to krásný, bezmála hřejivý delirický zážitek, který jedním dechem proklíná i povznáší, elegantně tančí i trpí v křečích.
I přes původní vize, že nová deska Nicka Cavea ponese optimistickou auru, propadá se "Wild God" do pochmurných nálad a svou tísnivou atmosférou umí sevřít posluchače do kleští. Přesto je "Wild God" o kus písničkovější než minulé desky, což je za mě dobře.