Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
V Praze byli živě výteční. Možná proto mi to nedá a několika řádky se musím podělit o dojmy z nové desky této bandy, která nepřestává chrlit angažované písničky. Ano, písničky. Akordový melodický hardcore se u STICK TO YOUR GUNS silně míchá s punk-rockem (a nebojím se říci i s neo-punkem) s důrazem na refrény, které jsou v rámci žánru možná až moc chytlavé. Krom řvaných vokálů se hojně využívá klišovitých punkem nacucaných „óóóó óó“ nebo „ááá áá“ sborů v pozadí, melodických linek, jež se houpají na pár tónech, nebo hesel, co si s kapelou může spolehlivě zařvat celý sál. Tlačí se na písničkovost i na to, aby skladby dobře fungovaly živě. Kytaristé mají čich na to najít silné nápady, které se o vaše ucho neušoupají při prvních deseti karambolech.
„Na rozdíl od ostatních jim věřím to, co dělají.“
Je zástup kapel, který hraje něco podobného. STICK TO YOUR GUNS si mě získali hlavně tím, že jim věřím to, co dělají. Je na nich vidět, že oni tomu věří také.
Nejměkčí, a jak jsem se na koncertě přesvědčil, živě také nefunkčnější, je z celé nahrávky „Diamond“ jednoduchá vyřvávačka „We Still Believe“ (na albu je i v akustické verzi), ale rozhodně se nejedná o skladbu typickou pro tuhle kapelu. Mnohem typičtější je druhá klipovka „Against Them All“, která má jedinou velkou vadu, a sice dorovnání melodického zpěvu přes „autotune“ efekt. Podobných nedostatků na kráse je však málo. STICK TO YOUR GUNS pro mě stále představují autentickou hardcoreovou sebranku, která ve své práci dává přednost líbivější melodice. Z dané kategorie kapel jednoznačně jedna z nejlepších.
Letité vzývání nové Kingovy autorské tvorby je s aktuálním singlem snad již definitině na začátku svého konce, i když musím říct, že 5 let starý ojedinělý kus "Masquerade Of Madness" zněl poměrně výživněji. Tak snad to tak ale kompletní album nenechá.
Posledný koncert zásadnej kapely. Silná finálna zostava s Frantom Štormom a Silenthellom, rytmikou ex-AVENGER a Petrom "Blackoshom" Hošekom, robustný "best of" playlist a poctivé balenie = hodnotný rozlúčkový artefakt. Len ten zvuk mohol byť priebojnejší.
Byli u rozmachu švédského melodického deathu a nahráli dvě alba. To druhé však nevydali, mezitím se rozutekli do jiných skupin. Po třiceti letech se dali znovu do kupy, a kromě nového materiálu vydávají i ono druhé album. Pěkná exkurze do devadesátých let
V rámci žánru celkem unikátní deska s výraznou basou, která k sobě váže epileptické rozervané screamo, epické post-hardcorové pasáže a syntezátorové linky. Italům z Ligurie se povedlo navázat na dřevní klasiku a přidat něco svého.
Přes veškerou maskovanou a krvavou image předvádí obrození MUSHROOMHEAD především tradičnější hardrock/metalovou klasiku. Občas se v riffech, řevu a osobité melodice objeví připomenutí, že skupina měla kdysi své specifické kouzlo, ale to už je dnes pryč.
Hudba téhle party z Manchesteru je ukázkou klasické stoner doom školy a jako posluchač balancuji na vážkách, zda už je to příliš klišé, nebo stále ještě dostatečně zajímavé. Ale odkazy na sabbatovské vlivy celkem fungují, takže snad dobrý.
Jak dí kolega Noisy. Velmi slušná deska, zdařile zlámaná skládanka ULCERATE a GORGUTS postavená však na tučnějších a brutálnějších základech. Těžký poslech, je to jako když chcete vylézt osmičkovou cestu a máte k dispozici tak třetinu použitelných chytů.