Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Tohle album, myslím, poměrně věrně vykresluje současný úpadek heavy metalu, kterému by možná více slušelo uschování pod cizoslovné synonymum dekadence.
To by totiž alespoň nebylo tak do očí bijící, cože se to děje s metalistovým rodným stylem a možná by to dokonce na první pohled vypadalo, že je všechno v pořádku a že jen dochází k jakémusi uměleckému posunutí vnímání těžké kovařiny. Ovšem nedochází.
Žádné mlžící pojmenování by nemohlo změnit fakt, že album „To The End“ je skutečně albem velmi slabým, které by si po tom všem, čím heavy metalové dějiny prošly, rozhodně nemělo zasloužit to, co se mu (bohužel) děje. Totiž vydání relativně zavedeným vydavatelstvím, slušná distribuce daleko za hranicemi rodné německé země a k tomu všemu i občas velmi slušné recenze.
Úplně nejhorším na tom ale je ta skutečnost, že autoři ORDEN OGAN v tom na dnešní přesycené a neobjevné scéně rozhodně nejedou sami. Pak už totiž doopravdy nezbývá, než začít hovořit o onom v úvodu zmíněném úpadku.
Viděno očima člověka, co už má něco naposloucháno, je „To The End“ vpodstatě o ničem. BLIND GUARDIAN a RUNNING WILD ve svých nejlepších letech, o které tady výhradně jde, totiž rozhodně měli něco do sebe, zatímco tenhle mix libovolných produktů z jejich dílen do sebe nemá vůbec nic.
ORDEN OGAN v podstatě sice mají vlastní názor, ale nemají jej jak vyjádřit, protože všechny jejich výrazové prostředky už předtím použil někdo jiný a dvě shora zmíněné kapely především. Mimochodem, když jsem se pídil po významu jejich názvu, dostal jsem se k šílené definici zpěváka a kytaristy Seeba, podle nějž znamená „Řád Oganu“, přičemž „Ogan“ je jen jakýmsi nesmyslem resp. „zvláštním kulinářským způsobem přípravy skopového, při němž je dotyčná ovce vystavována dlouhodobému hudebnímu zneužívání“.
Snad jedinou výjimkou z celého více než hodinového hracího času alba je skladba „The Things We Believe In“, která v posluchači přece jen zanechá dojem, že ji složil někdo, kdo si posledních cca patnáct let nesedí na uších.
Možná by pomohla výmluva na to, že naprosto objektivně už v téhle hudební říši není téměř z čeho vařit, řekne možná někdo.
Já si to ovšem nemyslím, přestože na zmíněné objektivitě velmi vyčerpaných stylových možností těžkého kovu se asi shodneme všichni. Jednak jsou totiž stále tací, co i tak zvládnou se nezesměšňovat, a jednak žádnou kapelu na světě přece nikdo nenutí, aby i přesto hledala riffy a nápady tam, kde už dávno jen tak nerostou.
ORDEN OGAN však evidentně navzdory tomu všemu hledají, a pokud jim to někdo baští nebo v tom vidí smysl, pak k tomu lze asi jen těžko něco dalšího dodávat. Snad jen, že pokud budou hrát podobný heavy metal „až do konce“ (jak zřejmo z názvu alba), může se jim velmi lehce stát, že je tou dobou už velmi dávno nebude poslouchat ale vůbec nikdo.
1. The Frozen Few
2. To The End
3. The Things We Believe In
4. Land Of The Dead
5. The Ice Kings
6. Till The Stars Cry Out
7. This World Of Ice
8. Dying Paradise
9. Mystic Symphony
10. Angels War
11. Take This Light
12. Masks (bonus)
13. The Battle Of Waterloo (bonus)
Diskografie
To The End (2012) Easton Hope (2010) Vale (2008) Testimonium A.D. (2004)
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Low-key scandi thriller o druhém největším vyšetřování v dějinách Švédska má pár dramaturgických botiček, ale svým důrazem na skvělé postavy a trpělivě budovanou atmosféru odhodlaného zoufalství dokáže ve finále trefit na solar. Silná a poctivá minisérie!
Krásno vyšlo včera, na výročie obety Jana Palacha. Ak chcete mať zimomriavky z počúvania slovenského metalu, čo najskôr si dajte tento prvý veľký domáci album tohto roka.
Nelze jimi pohrdat, musíte je milovat! Bezejmenná novinka nepřekvapí ve smyslu žánrových změn, ale přijde mi rafinovanější a propracovanější než kdy předtím. Rozhodně však ne na úkor intenzity a nekompromisního přístupu. Tady vše při starém a dobrém!
Už pár dnů mě trápí teploty, tak se nořím do hojivého babylonského bláta těchto Belgičanů. Ve své drone doomové přísnosti je to krásný, bezmála hřejivý delirický zážitek, který jedním dechem proklíná i povznáší, elegantně tančí i trpí v křečích.
I přes původní vize, že nová deska Nicka Cavea ponese optimistickou auru, propadá se "Wild God" do pochmurných nálad a svou tísnivou atmosférou umí sevřít posluchače do kleští. Přesto je "Wild God" o kus písničkovější než minulé desky, což je za mě dobře.