Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Fakt, že v redakčním TOP žebříčku minulého roku nebyl na špici žádný deathcore, neznamená, že v minulém roce žádná kvalitní deska v tomto žánru nevznikla. V pořadí druhé plnohodnotné album Australanů THY ART IS MURDER patří právě do kategorie těch velmi povedených a techničtěji zaměřených deathcorových desek roku 2012. Kapela, která pochází z nevelkého osmitisícového městečka Campbelltown na jihovýchodním cípu Austrálie, ráda staví své skladby na nervních éterických kytarách, do kterých vpadávají brutálně zahuštěné rytmické sekanice. Dále si libuje v sypaných postupech, které si půjčuje z brutálního death metalu, i s žánrem navždy spojených breakdownech. Nečekejte ale nějakou hloupou opatkovanou truhlárnu pro děti. Toto je okovaný smrtelný turboklokan, který chrlí oheň na všechny strany.
"povedený deathcore minulého roku – jeden z mála"
V současné vizi THY ART IS MURDER se snoubí technická vyspělost s atmosférou a těžkotonážní živelnou silou, která bude živě jistě moshersky vděčným atributem koncertů. Jako australská poušť vysušený vokál Chrise Mcmahona má medvědodlakovitý charakter a v mnohém mi připomíná Elliota Desgagnése z BENEATH THE MASSACRE. Díky albům, jako je „Hate“, mám stále pocit, že deathcororvý subžánr stále ještě neřekl poslední slovo.
Švédové se na svém debutu zeširoka rozkročili z blackových základů, přes death, symfo-black až k post metalovým variacím. Jen je toho občas až moc naráz. Deska je prima, ale víc se těším na pokračování, až si utřídí myšlenky na své další směrování.
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.