NAILS - Every Bridge Burning
Rezavá a drásavá sedmnáctiminutovka, která v tempu polevuje až u poslední skladby. V čem ale nesleví je hutnost, tlak a brutalita, která je pro NAILS signifikantní. Po všech směrech povedené navázání na minulou desku.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
I ve slunném a vínem opilém kraji kolem francouzského Lille se najde parta umíněnců, kteří otravují vinařům jejich odpolední siestu deathgrindovým rámusem. Chlapci své řádění v touze po jisté originalitě oproti desítkám jiných ozvláštnili trochou jemného crustového koření, jež dodává celé výroční kolekci příchuť poněkud hrubšího aperitivu, jenž na jazyku po chvíli převalování trochu škrábe. Inu ne pokaždé se první sběr z nové vinice vydaří na výbornou. Chce to přeci jen ještě vychytat nějaké ty mouchy. Při druhé a následně další degustaci ovšem seznáte, že více než nedotaženost instrumentální ubírá prvnímu dojmu na efektu především zvukový kabát, který je pohříchu poněkud nabasovaný a zašpiněný, jakoby potažený vrstvou prachu (kluci asi nahrávali v nějakém starém vinném sklepu). Celkem desítka skladeb při bedlivějším poslechu působí celkem kompaktně a protože to není jenom sypanice od začátku do konce a Gerbe Of Life si dokáží pohrát s valivým rytmem a semo tamo si najdou i ozvláštnění v podobě zakomponování třeba úryvku z gregoriánského chorálu dospod skladby, člověk se nenudí. Škoda jen, že výtěr z hlasivek zpěváka poukazuje na nějaký harmonizéroidní zánět, který celé jeho chroptění v ladné franštině činí nesrozumitelným. Á, ano – ovšem, Gerbe Of Life zůstávají věrni poučce o tom, že jejich jazyk je velmi zpěvný, a pokoušejí se toto moudro aplikovat i do vod death/grind/crustových. Leč – co z toho… Xeroxovaný obal proma obsahuje texty, žel jsa tohoto krásného románského jazyka víceméně neznalý, jejich elegancí uchvácen báti nemohu. Prozradím jen, že Gerbe Of Life obsahové originality nepobrali, protože kromě nesouhlasu s obchodem s orgány se pozastavují nad demagogií církve, něco pějí o pedofilech, psychických potížích, politické maškarádě a apokalypse… no znáte to, ne? Chcete-li vědět více, stačí se podívat na stránky, které jsou vypálené i v drážkách proma. Franštiny neznalí si však moc nepočtou…
7 / 10
Split w. Repudiate (2002)
Promo (2002)
Gerbe Of Life (2001)
Rezavá a drásavá sedmnáctiminutovka, která v tempu polevuje až u poslední skladby. V čem ale nesleví je hutnost, tlak a brutalita, která je pro NAILS signifikantní. Po všech směrech povedené navázání na minulou desku.
Další alternativa pro příznivce BORKNAGAR je tato parta z Rocky Mountain. Sice nic převratného, ale jízda je to patřičně ostrá i melodická, plná hezkých momentů a přesvědčivé instrumentace. I střídání growlingu a čistého vokálu je namixováno s přehledem.
Páni muzikanti, hoďte tam něco svižného a veselého, kytary ať závodí s klávesami. Dobré, to je ono. Trochu kýčovité jak ti Taliáni STAMINA. A kdo je ten starý pěvec v novém čepci? Ale, nebyl on u ROYAL HUNT? Dobře jste to skloubili, radost poslechnout.
V pátek nás čeká masivní exploze v podobě novinky německých kanonýrů, to se cítím oprávněn tvrdit už na základě luxusního čtyřpísňového EP, které obsahuje ten nejlepší melodický black / death s hnilobným pachem obinadel a lidského masa. Fans do haptáku!
A jsou zpět. Po dekádě odmlky. Opět rozjuchaní, lehce infantilní, ale hlavně maximálně kreativní a hraví. Deska, u které se prostě nejde nepohupovat do rytmu. Je v tom nezbedná nakažlivost.
Řecký instrumentální postrock, jenž koketuje s blackgazem, ambientem i cinematickou hudbou, který se nebojí ani klávesových ploch a piana. Fascinující vizuál skvěle odráží znepokojivost a melancholičnost jejich hudby.
Další španělský příspěvek do už nyní bohaté nadílky výborných doom metalových nahrávek letošního roku. „Espectres“ je klasický, dřevní a čistý doom, přesto stále velmi emotivní a prodchnutý krásně ponurou atmosférou.