OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Sympatický názov albumu, mne pripomína obľúbenú rečňovanku „veci veľké sa budú diať a červy v zemi sa budú mať“. MUMAKIL je kedysi trio, dnes kvarteto zo Ženevy a jeho názov v reči Sauronových spojencov z Východu znamená u Jacksona značne predimenzovanú slonovitú obludu, slúžiacu ako transportné a obliehacie bojové vozidlo.
MUMAKIL sú aktuálne Jéjé (gitary), Thomas (vokály), Benjamin Droz (basgitara, od roku 2011) a od roku 2012 aj Kevin Foley (bicie). Tento pán hrá o.i. v takých extrémnych náteroch ako BENIGHTED, DISAVOWED alebo v „trochu ľudskejších“ NERVECELL, takže je vám jasné, že to tu bude odsýpať tempami vzdialenými bežným ľudským.
Švajčiari svoj štýl s obľubou volajú „blastcore“, ale môžeme si tu vystačiť so starým dobrým pojmom grind core, prinajmenšom v európskych podmienkach ide o grind core špičkový. Aktuálny tretí album tejto už deviaty rok fungujúcej svorky je druhým, ktorý vyšiel u Relapse a v časovom rozpätí 35:48 vašou lebkou preletí 24 klepačiek, ktoré v rámci klasického grindu predstavujú tú vyššiu úroveň extrému.
Podobne ako pri predošlých albumoch sa ani tu nestretneme s nejakou bezbrehou originalitou, ide „len“ o kvalitne zložený, hudobnícky prepracovaný a solídne vyprodukovaný grind s chytľavými riffmi, mohutnou energiou a vysokou dávkou agresivity. Hrubší, zlostný rev a krik, drviace a hutné bicie, šťavnaté gitary, žiadne intrá ani iné barličky, iba hudba, spájajúca v sebe vplyvy starých BRUTAL TRUTH, ROTTEN SOUND, ľahký závan NAPALM DEATH alebo LOCK UP, a na to, aby bolo dobre, viac ani netreba.
Hrubší, zlostný rev a krik, drviace a hutné bicie, šťavnaté gitary, žiadne intrá ani iné barličky, iba hudba, spájajúca v sebe vplyvy starých BRUTAL TRUTH, ROTTEN SOUND, ľahký závan NAPALM DEATH alebo LOCK UP, a na to, aby bolo dobre, viac ani netreba.
8 / 10
Flies Will Starve (2013)
Behold The Failure (2009)
Split s BLOCKHEADS (2007)
Split s INHUME (2007)
Split s MISERY INDEX (2007)
Stop Whining (EP) (2006)
Customized Warfare (2006)
-bez slovního hodnocení-
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.