Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Vyzpívávání se ze svých osobních traumat není v hudebním světě vůbec nic nového, ale když se k tomu přidá autorova neskrývaná homosexualita, dostává i píseň o lásce úplně nový rozměr.
Americký písničkář John Grant má osud pohnutý od samotného dětství. Vyrůstat se zmíněnou sexuální orientací v provinčním městě konzervativního Středozápadu jednomu asi nepřidá a odtud už je k psychickým problémům, chlastu a drogám opravdu jenom kousíček. Myšlenky na sebevraždu asi není třeba ani zmiňovat a nákaza HIV už je jen pomyslnou a ne zrovna veselou třešničkou na dortu. Člověk by čekal totální nasranost na celý okolní svět, ale o to překvapivěji pak působí poměrně křehká nahrávka.
Může znít sice trochu zvláštně, když písně o nešťastné lásce a slova jako „I Could Never Win His Heart Again“ vycházejí z úst muže, nicméně to opravdu není jediný důvod proč se na Grantovu tvorbu zaměřit. Tento Američan není typem písničkáře osaměle putujícího s kytarou. Snaží se reflektovat moderní hudební svět, a tak se v jeho skladbách dočkáme spíše elektronického pnutí doplňujícího smutnou atmosféru desky a odkazujícího někam k popové estetice osmdesátých let.
Že se muzikant se svým osudem rozhodně nevyrovnal a píseň je pro něj mimo jiné i určitou formou terapie, dokazuje např. v „I Hate This Town“, avšak nějaká výrazná nenávist z něj neprýští. Spíše jen smíření s osudem. A ačkoliv přiznává, že je „The Greatest Motherfucker That You´re Ever Gonna Meet“ („GMF“), lze o tom přeci jen pochybovat.
Nedá se říct, že by bylo „Pale Green Ghost“ nahrávkou bořící hudební hranice. Je jen povedenou a otevřenou hudební zpovědí jednoho životem zkroušeného člověka. Není dojímavá. Je upřímná.
1. Pale Green Ghosts
2. Black Belt
3. GMF
4. Vietnam
5. It Doesn´t Matter To Him
6. Why Don´t You Love Me Anymore
7. You Don´t Have To
8. Sensitive New Age Guy
9. Ernest Borgnine
10. I Hate This Town
11. Glacier
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.
Koncepčný album, zaujímaví hostia (Ian Anderson z JETHRO TULL, Joey Tempest z... EUROPE?!), návrat growlingu(!), orchester, hammondy, moogy a mellotron, obal od Travisa Smitha a veľa paragrafov. Čo sa môže pokaziť? Podľa prvých posluchov sa zdá, že nič!