PRVNÍ HOŘE - Achtung, Sultan!
Urzovci jsou zpět a vyráží do klubů, radujme se! To by asi tak stačilo. Snad jen drobná poznámka. Minulá deska byla a je až příliš dokonalá. Nová je dokonalá poněkud méně, je pouze vynikající. Kdo by to byl čekal?
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Tohle vlastně není nic jiného než upocený, lehce uřvaný rock’n’roll zahraný s mladickým elánem a příklonem k hardcore scéně. Chytlavá kytarovka s trendy „ksichtem“ má ve svém středobodu dostatečně šíleného zpěváka v osobě Jason Aalon Butlera, který jako jediný ze současné sestavy působí v LETLIVE již od jejího založení v roce 2002. Sám musel na onu chvíli, kdy jeho kapela výrazněji prorazí, čekat dlouhých devět let. Situace se pro skupinu změnila hlavně po tom, co je v roce 2008 viděl na koncertě Oliver Sykes z BRING ME THE HORIZON. Jejich album „Fake History“ opětovně vydala stáj Epitaph Records a věci se daly do pohybu. Společná turné s předními partami, okupujícími hranici melodického hardcoreu a rock’n’rollu, tuto smečku oprávněně katapultovala do záře reflektorů.
„The Blackest Beautiful“ je jen potvrzení jejich současné pozice. Stále mladá a současně již dost protřelá banda muzikantů dokáže stavět skladby, kterým fouká do plachet silný svěží vít, pohánějící mnohé kusy s téměř hardcoreovým zápalem, ale současně se nezdráhá rozvolnit hutné, zběsilé momenty melodickým vokálem, jenž má notně pocukrovaný chuťový ocas. Tyto dva fragmenty se u LETLIVE mezi sebou nijak vzájemně neperou, ale naprosto přirozeně se proplétají a tvoří tak pestrou paletu barev, jimiž aktuální skladby doslova hýří.
Novinka „The Blackest Beautiful“ jde ještě o něco víc naproti posluchači, než její předchůdce „Fake History“, a obsahuje nejen více motivů, které se „zaryjí“ již napoprvé, ale i pestřejší množství stylů, jež do sebe LETLIVE do sebe za poslední dobu absorbovali. Z mého pohledu natočili album široce rozkročené mezi hardcorem a mainstreamovým rockem a na rozdíl od většiny podobných mě až na dvě, tři výjimky baví vše i po mnoha měsících od vydání.
7 / 10
Dobré, ale Fake History bolo lepšie (a album má fakt otrasný zvuk)
Urzovci jsou zpět a vyráží do klubů, radujme se! To by asi tak stačilo. Snad jen drobná poznámka. Minulá deska byla a je až příliš dokonalá. Nová je dokonalá poněkud méně, je pouze vynikající. Kdo by to byl čekal?
Atmosférický black metal / post-metal. Hodně odlehčená produkce plná vybrnkávaček, náladových pasáží a košatých atmosférických vsuvek. Zuby se moc necení, možná občas mléčné jedničky. Příjemný poslech, vyloženou hitovku však na "Succumb" nenajdete.
Šíleně plodný oneman projekt, Aaron Edge se utrhl ze řetězu s sází jednu desku za druhou. "Agglomeration" je třetí z letošních již pěti alb. A překvapivě to drží slušnou kvalitu. Pokud tedy máte rádi dusivý sludge doom s výbuchy disonantního šílenství.
Hulváti z Jura sú takí naši DARKTHRONE: o pol generácie mladší a s koreňmi v grinde miesto blacku, no doživotne verní metalovej klasike (s čoraz hrubším zvukom). „Kromaňon“ a „Abeceda nenávistí“ sa zapíšu do zlatého fondu. Zbytok asi nie, čo vôbec nevadí.
Oproti EP "God Made Me An Animal" ubral Greg Puciato (ex-THE DILLINGER ESCAPE PLAN), ale i skupina jako celek, na nekompromisnosti, objevují se více i zpěvné a melodické polohy, nicméně je to stále hodně nasraný a uřvaný post-hardcore té nejvyšší kvality.
Strhující rozsáhlé kompozice, které buď zcela pohltí, nebo unudí. Já se hlásím k první možnosti. Je to jako snové divadlo severského death metalu. Za mě je to zatím rozhodně jedna z nejzajímavějších desek letošního roku.
Singl „Winter Storm Vigilantes“ je povedená záležitost, která byla slibnou návnadou na nové album. Velká očekávání byla nakonec zbytečná. S trochou dobré vůle se na albu najdou dvě další slušné skladby, jinak je to stále ten samý a nenápaditý kolovrátek.