OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Tak toto je naozaj nečakane príjemné prekvapenie! Pojem „superskupina“ právom vyvoláva ostražitosť, pri názve KILLER BE KILLED je celkom pochopiteľný aj mierny dešpekt. O čo krajší je však potom šok po prvých tónoch debutového albumu pánov, ktorých mená sa spájajú s takými ikonickými formáciami ako MASTODON, THE DILLINGER ESCAPE PLAN, SOULFLY či THE MARS VOLTA.
Znie to ako uvoľnené džemovanie na tému „pesničkárstvo v extrémnej gitarovej muzike“, ktoré niekto veľmi profesionálne zaznamenal a produkčne naozaj kvalitne podchytil. Troy, Max a Greg majú radi groove, silné songy, energiu a parádny ťah na bránku. Líder slávnych THE DILLINGER ESCAPE PLAN mal pravdu, keď v súvislosti s týmto projektom hovoril o tom, že z jeho kapely je v konečnom hudobnom výraze KILLER BE KILLED najmenej. Gregov hlas je však neprepočuteľný, na doske „Killer Be Killed“ ako také vzácne korenie v lahodnom jedle.
Áno, je to riadna hobľovačka, a áno, je to najmä o hlasoch. Troy a jeho mastodontie tiahle vokály, Max a jeho typický štekot v úsečných heslovitých refrénoch a Greg plynule prechádzajúci z extrémnych do melodických polôh – presne taký, akého ho poznáme a máme radi. Je fascinujúce, ako to KILLER BE KILLED dokážu všetko skĺbiť, ako to funguje a fantasticky znie.
„SOULFLY meets MASTODON“, to vám napadne asi ako prvé, keď si „Killer Be Killed“ vypočujete. Platí to však iba do určitej miery. Tých faktorov, ktoré oživujú klasický štvorstrunný cavalerovský primitivizmus, je však výrazne viac. Valivé riffovačky každú chvíľu vhodne vyruší tu príjemná psychedelická pasáž, tam náznak elektronických šumichrastov – nad nahrávkou ako keby uvoľnene plával duch presne 20 rokov starého projektu NAILBOMB - spolupráce Maxa Cavaleru s s producentským čarodejníkom Alexom Newportom.
Tak ako NAILBOMB na začiatku deväťdesiatych rokov formou superprojektu bilancovali extrémnu muziku vtedajšej doby, rovnako to robia KILLER BE KILLED v súčasnosti. Veľká mená „nultých“ rokov robia veľkú muziku.
HC, thrash, groove, punk, silné skladby, chytľavé pasáže, energická muzika od zrelých muzikantov, ktorí každú sekundu vedia, čo robia. A robia to veľmi dobre. KILLER BE KILLED pripravili jeden z najvýraznejších soundtrackov pre prvú polovicu roku 2014.
Jedno z najpríjemnejších tohtoročných prekvapení. Veľmi výživný a životaschopný projekt skutočnej superskupiny.
8,5 / 10
Troy Sanders
- basgitara, spev
Max Cavalera
- gitara, spev
Greg Puciato
- gitara, spev
Dave Elitch
- bicie
1. Wings Of Feather And Wax
2. Face Down
3. Melting Of My Marrow
4. Snakes Of Jehova
5. Curb Crusher
6. Save The Robots
7. Fire To Your Flag
8. I.E.D.
9. Dust Into Darkness
10. Twelve Labors
11. Forbidden Fire
12. Ghosts Of Chernobyl (vinyl bonus)
Killer Be Killed (2014)
Vydáno: 2014
Produkce: Josh Wilbur
Studio: Fortress Studio, Los Angeles, CA
-bez slovního hodnocení-
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.