Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Newyorští konzumenti zeleného štěstí od počátku produkují celkem homogenní hmotu z toho, co zbylo z nu-metalové frajeřiny a deathcorového trendu, díky čemuž se dá říci, že mají lehce rozpoznatelný rukopis, který si snaží držet. Nové album „Ethernal Enemies“ je ve znamení mírného odklonu od nastolené cesty a vyvolává vášnivé diskuze hlavně u věrných fans. Queenští ranaři s rovným kšiltem byli vždy silní v tom, že jejich nekompromisní hutný buchar sázel na hrubou sílu a primitivní energii.
Jednoduchá brutalita obsažená ve skladbách, jež byly často vystavěny na prázdných strunách a hranatých hutných kytarových sekanicích, je na aktuální řadovce ředěna vyhrávkami, scratchováním a dokonce i podmáznutí založeném na synthových zvucích. Některé skladby jdou ještě blíž k nu-metalovým hopsačkám ve formátu, který definovali LIMP BIZKIT. Kluci na „Ethernal Enemies“ prostě ztrácejí koule.
Otázkou tak zůstává, na kolik v současné tváří kapely vězí prsty Joey Sturgise, který poslední době zvukově ohospodařuje líbivé směsky boy bandů z Brava a lascivního metalcoru typu BLESSTHEFALL, I SEE STARS, CROWN THE EMPIRE nebo úplně hlouposti typu ATTILA. Krom toho, že EMMURE zchudli v hutnosti zvuku a brutalitě, se mi zdá, že citelně ubylo i jakékoliv invence, i když ta kapelu v posledních letech také příliš neprovázela. Rozhodně zatím nejméně „cool“ kousek diskografie.
Vydáno: 2014 Vydavatel: Victory records Stopáž: 44:47
Z HODNOCENÍ ČTENÁŘŮ
Lukoboss
2 / 10
Album jsem si poslechl asi tak do půlky, protože dál už jsem na to fakt neměl. Jedna skladba jak druhá, hutný dropdowny - kapele v podstatě stačí prázdná struna a palmmute, nic víc není potřeba. Je to hrozně jednotvárný a nudný, ani vokál to nevytrhne - buď se rapuje (recituje?! těžko říct) nebo přijde growl, kde není rozumět ani slovo, ale vůbec.
Rakouská brutální parta si za tematickou oblast své tvorby vybrala sériové vrahy. Je tedy asi logické, že těžiště i jejich třetího alba je deathgrindový nářez. A je to slušná porce třeba pro příznivce belgických ABORTED.
Klasický "Rogga" Johansson a jeho user-friendly death metal. Letos sice nemá oslnivou formu (viz slabší PAGANIZER), ale stále je to se ctí. Minulá deska byla lepší, ale i tady si skalní fanoušek najde to své. Hned po prvním poslechu vidíte všechny karty.
Trochu emařiny, trochu punkrocku a špetka indie melancholie. KOVADLINA řiznutá CARCIO RADIO. Ve výsledku celkem pozitivní vibe. Nová kapela se staronovými tvářemi a Banánem u mikrofonu. Hardcorovější MŇÁGA? Možná.
Tahle britská parta si prostě musí vybrat co chce. Koncept, ve kterém střídáte mělký emotivní rock a temnou post metalovou vlnu šilhající po blackaze v konečném důsledku působí jako zmatlaný dort od Pejska a Kočičky.
Nesúhlasím úplne s kolegom Shnoffom, že „PowerNerd“ je „ezo“. Devinovej potrhlosti je v textoch síce dosť, no v prvom rade ide o priamočiary prog’n'roll, ktorý strhne a baví od začiatku až do konca. Ad koniec: na „Ruby Quaker“ sa už so Shnoffom zhodneme.
Devinovu sólovou tvorbu buď milujete nebo je vám lhostejná. Nenávidět Devina nějak nelze. PowerNerd je asi očekávatelný, vrstevnatý ezo prog opus, který potěšil, ale nijak mě na lopatky nepoložil. Kromě songu "Ruby Quaker" ovšem. To je šleha jako kráva.
Hvězda za rok třicetiletých Jezdců jakoby po druhém dechu na albu "Der Rote Reiter" (2017) znovu začínala blednout. Po ukrutné nudě z divného alba "The Divine Horsemen" (2021) je toto EP už druhou studiovou nahrávkou, ale stále se neděje nic vzrušujícího.