Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Zmizel hardcore a nahradil ho… no vlastně pop, ale furt je to dobrý. Ale už né tak jako dřív, chtělo by se dodat. Víc než post-hardcore nebo screamo je současné rozpoložení pocitářů z Baltimoru ukotveno v emotivně laděné klidné kytarovce, která koketuje s indie rockem. Kyle Durfey svým vokálem jen ojediněle zabrousí do poloh, kde se dříve spouštěl jeho charakteristický ubrečený řev, jímž dodával skladbám emotivní tah, který u mě stále nacházel příjemně mrazivou odezvu. Na novince vždy přibrzdí před místem, kde by měl přidat. To mě na „Keep You“ rozčiluje asi nejvíce.
Novinka zkrátka obrousila hrany. Víc se zpívá a už se neřve. Písničky jsou melancholičtější, ale i zbytečně patetičtější. Ubralo se na rychlosti. Stále silné kytarové linky se tak líně převalují na smutných melodiích a nad nimi Kyle s chvějícím se hlasem vzlyká. Stále je tu znát talent pro práci s dynamikou a pocitovostí písniček, jen už tu nejsou ta nejvypjatější spektra, která mě na kapele v minulosti nejvíce bavila. Jakoby si PIANOS BECOME THE TEETH sami od sebe zmenšili prostor, ve kterém se dříve pohybovali. Na ploše padesáti minut začne „Keep You“ místy i nudit, což se mi u minulých desek nikdy nestalo.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Low-key scandi thriller o druhém největším vyšetřování v dějinách Švédska má pár dramaturgických botiček, ale svým důrazem na skvělé postavy a trpělivě budovanou atmosféru odhodlaného zoufalství dokáže ve finále trefit na solar. Silná a poctivá minisérie!
Krásno vyšlo včera, na výročie obety Jana Palacha. Ak chcete mať zimomriavky z počúvania slovenského metalu, čo najskôr si dajte tento prvý veľký domáci album tohto roka.
Nelze jimi pohrdat, musíte je milovat! Bezejmenná novinka nepřekvapí ve smyslu žánrových změn, ale přijde mi rafinovanější a propracovanější než kdy předtím. Rozhodně však ne na úkor intenzity a nekompromisního přístupu. Tady vše při starém a dobrém!
Už pár dnů mě trápí teploty, tak se nořím do hojivého babylonského bláta těchto Belgičanů. Ve své drone doomové přísnosti je to krásný, bezmála hřejivý delirický zážitek, který jedním dechem proklíná i povznáší, elegantně tančí i trpí v křečích.