OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
ENVY se vrátili. Našli cestu ze země plytké beznaděje, kam v minulosti zamířili, a jsou zpět v plné síle. Jestli jsem u minulé desky lámal nad japonskými náladotvůrci hůl, tak nyní beru svá slova zpět. ENVY dokázali na novém albu navázat na to nejlepší, co v nich je. Přesněji řečeno, ENVY na nové desce znějí přesně tak, jak si jejich skalní fanoušci přejí. Hlavním artiklem se tak znovu stávají epické plochy podmáznuté smyčci v kombinaci s energickými emo-violence až hardcore punkovými jízdami. To vše spojené typickým rukopisem, intenzivním Fukagawovým vokálem, který na scéně se svojí barvou nemá konkurenci.
S velkým povděkem kvituji hlavně to, že se ENVY dokázali vrátit k rychlejším tempům a vyšvihnout takovou skladbu, jakou ke „Ignorant Rain At The End Of The World“. Nezalekli se po téměř čtvrtstoletí společného fungování návratu k několika hardcore-punkovým hoblovačkám i osvědčené gradace. Moc jsme se bál, že něco podobného už od nich neuslyším. „Atheist´s Cornea“ má přímý tah na branku.
Jakoby ke mně prostřednictvím nového alba přišlo uznání, že „Recitation“ bylo jen slepou uličkou. Současně se sluší říci, že se ENVY neposouvají. Spíše se vrací k osvědčeným principům z minulosti, ale mě to vůbec nevadí. Takto totiž znějí ENVY, jaké mám rád.
7,5 / 10
The Fallen Crimson (2020)
Atheist's Cornea (2015)
Recitation (2010)
ENVY / THURSDAY (split) (2008)
ENVY / JESU (split) (2008)
Transfovista (DVD) (2007)
Abyssal (EP) (2007)
Insomniac Doze (2006)
Compiled Fragments 1997 - 2003 (2005)
Split CD s YAPHET KOTTO a THIS MACHINE KILLS (2003)
A Dead Sinking Story (2003)
Split CD s ISCARIOTE (2002)
All The Footprints You've Ever Left And The Fear Expecting Ahead (2001)
Eyes Of A Single-Eared Prophet (2000)
Split 7'' with This Machine Kills (2000)
Burning Out Memories 10'' (1999)
Angel's Curse Whispered In The Edge Of Despair (1999)
From Here To Eternity (1998)
Split 7'' with Endeavor (1997)
Split 7'' with Sixpence (1997)
Breathing And Dying In This Place (1996)
-bez slovního hodnocení-
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.