Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Pro fanoušky metalové moderny, které trochu zarmoutila poslední deska ANIMALS AS LEADERS tu je nový počin australského klučiny, který si říká PLINI. Všechno, co mi chybělo u poslední desky bandy kolem Tosina Abasiho, je tady k nalezení. Aranžérská citlivost a atmosféra pak nejvíce. Jeho jazz-fusion koketující s djentem a metalem si i přes instrumentální složitosti uchovává relaxačního ducha. Nemám pocit, že jde o suchou a chladnou přehlídku technicky obdařených hudebníků, jeho hudba nese emoce, je v ní cosi niterného.
Ambientní a artrockové prvky dodávají debutové desce punc decentnosti a přístupnosti. Při tom všem stíhá košatě měnit herní styly a polohy od jemných mlhavých ploch, přes heroická sóla až po riffující metalové rozbušky. A to nejen on, ale i jeho spoluhráči Troy Wright a Simon Grove.
Pokud bych měl z minulého roku vypíchnout jednu progresivně orientovanou desku, bude to tato. Dá se bez nadsázky říci, že PLINI hned svojí první nahrávkou přebírá štafetu a vede peloton na poli kapel, které hledají v progresivní tvrdé hudbě a je to v současně době on, kdo definuje trendy, jež budou v následujících létech kopírovat zástupy jeho ještě mladších nohsledů. A přeji mu to. Dělá to totiž moc dobře!
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Low-key scandi thriller o druhém největším vyšetřování v dějinách Švédska má pár dramaturgických botiček, ale svým důrazem na skvělé postavy a trpělivě budovanou atmosféru odhodlaného zoufalství dokáže ve finále trefit na solar. Silná a poctivá minisérie!
Krásno vyšlo včera, na výročie obety Jana Palacha. Ak chcete mať zimomriavky z počúvania slovenského metalu, čo najskôr si dajte tento prvý veľký domáci album tohto roka.
Nelze jimi pohrdat, musíte je milovat! Bezejmenná novinka nepřekvapí ve smyslu žánrových změn, ale přijde mi rafinovanější a propracovanější než kdy předtím. Rozhodně však ne na úkor intenzity a nekompromisního přístupu. Tady vše při starém a dobrém!
Už pár dnů mě trápí teploty, tak se nořím do hojivého babylonského bláta těchto Belgičanů. Ve své drone doomové přísnosti je to krásný, bezmála hřejivý delirický zážitek, který jedním dechem proklíná i povznáší, elegantně tančí i trpí v křečích.