OPETH - The Last Will And Testament
Ja mám pocit, že Švédi sa vrátili až niekam k "Deliverance" a skutočne som nečakal, že ma to bude baviť až takto. Prvé vypočutia prinášajú zvedavosť a radosť; rastie to!
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Nanovo sa rozbiehajúce slovenské deathmetalové vydavateľstvo pri hľadaní nahrávok súcich na vydanie rozhodilo siete doma i po svete a prvú americkú bandu zameralo v kalifornskom Victorville. Andrew Bowen (basa), Nick Crowell (bicie), Eli Castillo (gitary) a Shane Hayes (vokály) založili CARNAL NECROSIS v roku 2013, o rok na to vydali demo a nasledujúcu nahrávku, 6-skladbové EP, im tohto roku vydali ISP. S vyše 27 minútami by sa v súčasnosti dalo pokojne považovať aj za dlhohrajúci album, ale tieto detaily ponechajme bokom.
CARNAL NECROSIS sú mládenci, uctievajúci klasickú 90-kovú školu brutálneho amerického death metalu a konštatujem, že ak by tento materiál v aktuálnej hudobnej, zvukovej a grafickej kondícii vyšiel pred 20 rokmi, CN by na pozície obľúbencov katapultoval veľmi vysoko. Nakoniec, aj dnes je to skutočne kvalitný, nadupaný a hráčsky prepracovaný nárez, veľmi vybrúsene skladajúci poklonu klasikom. V tej záplave dnešných kapiel to chce veľa vypočutí, aby fanúšik ocenil kvalitný, ponuro sfarbený surový kov smrti s výbornými gitarovými riffmi, ťažkým growlom i zverským revom, trhajúcou basou a dobre znejúcimi bicími. Nahrávka má hustý vyvážený zvuk, po hudobnej stránke pripomenie napríklad staré časy CANNIBAL CORPSE, SUFFOCATION a floridské klasiky. Povedal by som, že tu znie čistá esencia USDM v časoch jeho prvého zlatého veku.
7,5 / 10
Vydáno: 2017
Vydavatel: Immortal Souls Productions
Stopáž: 27:24
-bez slovního hodnocení-
Ja mám pocit, že Švédi sa vrátili až niekam k "Deliverance" a skutočne som nečakal, že ma to bude baviť až takto. Prvé vypočutia prinášajú zvedavosť a radosť; rastie to!
Aktuální EP ukazuje dvě tváře současně. Zprvu klasický symfonický patos, pak ovšem skladby „200 Years“ a „Live The Tale“, které se bez sborových refrénů obejdou, a hned je to o třídu lepší. Tudy vede cesta z tvůrčí smyčky a bezradnosti posledních alb.
Je to úplne posledný album THE CURE? Dôstojnejší odchod si neviem predstaviť. Spočiatku nenápadný album si ma postupne omotal melancholickou atmosférou. Hustý oblak hmly, z ktorej sa mi nechce hľadať cestu von. ,,Disintegration" pre toto desaťročie.
Návrat niekam k "Ghost Reveries" so zvukom posledných albumov. Stávka na istotu, ktorá však za vrcholmi tvorby zaostáva. Navyše, mňa osobne rozprávač pri sústredenejšom posluchu tohto koncepčného albumu irituje.
V jisté BDM RPG hře vytváříte ultimátní postavu a její charakteristiky definujete následovně: Násilí: 100%, Technické skills: 100%, Skladatelská inteligence: 100%, Šarm: 100%, Oddanost 100%, Laskavost: 0%. Do kolonky "Jméno" pak vyplníte: DEFEATED SANITY.
Už poněkolikáté zní otázka stejně: Zničil Einar Solberg další desku jinak velice talentované kapely? Odpověď zní: Zase to zvládl. Jeho hlasový projev je jak chilli. Koření. Měl by se používat citem. Když se tam toho najebe hodně, nedá se to žrát.
Hele, Blake Judd ještě žije. Enfant terrible (ale současně i schopný skladatel) US blacku je (znovu) zpět a tentokráte doručuje tradičněji pojatou kolekci. Šlape mu to dobře, tělo už má sice životem zhuntované, mysl však zůstává stále čerstvá.