OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Další hřebík do rakve DC? Trochu to tak vypadá. Filmový DC svět tímto filmem opět o ždibec víc rezignoval na to, čím byl v minulosti výjimečný. Restart universa byl více než slibný a vytvořil velký kvalitativní náskok před o poznání limonádovější zábavou, kterou reprezentoval Marvel. Pryč je unikátní rukopis, kterým disponovali Watchmani, ideový přesah, který dal zárodek kultu díky filmu V jako Vendata nebo temnota prvních Batmanů. Mnohé scény, hlavně z prvních dvou jmenovaných filmů, se pro mě staly ikonické a viděl jsem je mnohokrát. Zato u Justice League vím jistě, že z ní již žádnou část nechci vidět podruhé.
Liga spravedlnosti je vlastně takový odvar z Avengers. Částečně tomu pomáhá i fakt, že když se Zackovi Snyderovi zabila dcera, na židli režiséra ho vystřídal Joss Whedon, který Avengers režíroval a Ligu dokončoval. Dá se bez nadsázky říci, že výsledek tomu přesně odpovídá. Na filmu jsou citelné trosky a cáry temnoty, které Whedon rozřezal břitkým humorem. Bohužel i Batman, který by měl být vážný, za všech okolností trousí vtipy. Trochu hloupé je to, že většinu z nich tvůrci propálili již v trailerech.
A o čem že to teda je? Na světě jsou tři mocné energo-krychle. Jednu maj lidé, jednu Amazonky a jednu střeží Atlantida. Kde se vzal, tu se vzal, na světě se zjeví padouch jménem Steppenwolf, kterého ověsili přídomkem „ničitel světů“ a začne krychle sbírat, přičemž s nimi zamýšlí jednu jedinou věc. Zničit náš svět. Jak jinak. Pokud se vám to zdá trochu málo na hlavního záporáka jednoho z potenciálně nejepičtějších crossoverů DC světa, tak nejste jediní. Záporák se tu opravu nepovedl, není cool, nemá charisma, má sice kolem sebe hodně hmyzodémonů, kteří parádně vybuchují, ale to opravdu nestačí. Steppenwolf je CGI třímetrový panák, ke kterému si vlastně za celý film nevybudujete žádný vztah a je vám jedno, jak na konci skončí. Možná je pro vás důležitější, aby to skončilo rychle, protože na finální digitální rvačku fakt nejde koukat dlouho, aniž byste nezívali.
Co se naopak velmi povedlo, je design a sošnost superhrdinů. Všichni vypadají jako vlhký sen fanoušků DC. Hlavně Aquaman tu možná i svým charisma překonává svoji předlohu. O to víc vás pak bude štvát, že se z nich nevyždímalo mnohem víc, protože potenciál zde rozhodně je. Hrdinové se dají rozdělit do dvou skupin. Na ty, co už „známe“, protože už měli svůj samostatný film, a na ty, co ještě „neznáme“, protože film neměli. Bohužel tu není dost prostoru na to, aby se jejich osudy film nějak zabýval. A tak vidíte jen to, že Aquaman je alfasamec a trochu flegmatik, Flash v týmu působí jako generátor teens a cool hlášek, podobně jako Spiderman v Avengers (s tím, že jeho charakter je trochu mixnutý s Sheldonem Cooperem z Big Bang Theory). Kyborg je pak techno-superinteligentní velká neznámá.
Doufám, že si nemusíme hrát na to, že děj bude nějakou záhadou. Nejdříve se tým dává s porodními bolestmi dohromady a následuje finální bitva. Tady mě trochu překvapuje, jak odfláknutá je tu práce s CGI. Přes velmi velkorysý rozpočet mnohé počítačové scény vypadají podobně nebo o něco hůř, než kdejaký letsplay, což u takovéhoto filmu zamrzí. Zamrzí i to, jak na sebe jednotlivé scény prkenně navazují. DC dostalo další šanci navázat na tradici a opět jim proklouzla mezi prsty. Tak. Snad příště.
DC dostalo další šanci navázat na tradici a opět jim proklouzla mezi prsty. Tak. Snad příště.
5,5 / 10
Vydáno: 2017
Stopáž: 120 min.
USA, 2017, 120 min
Režie: Zack Snyder
Předloha: Gardner Fox (komiks)
Scénář: Chris Terrio, Joss Whedon
Kamera: Fabian Wagner
Hudba: Danny Elfman
Hrají: Ben Affleck, Gal Gadot, Ezra Miller, Jason Momoa, Ray Fisher, Amy Adams, Henry Cavill, Jesse Eisenberg, Jeremy Irons, J.K. Simmons, Amber Heard, Robin Wright, Diane Lane, Connie Nielsen, Ciarán Hinds, Kiersey Clemons, Billy Crudup, Eleanor Matsuura, Peter Brooke, Craig Thomas Lambert, Samantha Jo, Joe Morton, Bruce Johnson,
-bez slovního hodnocení-
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.