Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Tahle kapela možná bude mít nejnižší věkový průměr ze všech, které kdy na Brutal Assaultu hrály. Pokud by bráchové Henry de Jong a Lewis de Jong chtěli na festivalu pivo, tak jim pro něj musí dojít rodiče, kteří s nimi dle zlých jazyků jejich turné obrážejí. Svoji kapelu si založili před devíti lety, kdy jednomu bylo osm a druhému deset. Jejich první videa mi trochu připomínají KELLY FAMILY, jen s tím rozdílem, že ta děcka, co ještě nestačila přemutovat, místo kytarového generického popu hoblují thrash metal. Krom věku je tu další zajímavost - země původu. Tou je Nový Zéland. To ALIEN WEAPORY podtrhují tím, že nasávají zdejší původní kulturu a přes thrashmetalový parostroj ji zpracovávají. To se týká klipů, melodiky, rytmiky, témat i jazyka, který používají. Krom angličtiny tvoří nezanedbatelnou část textů šamansky znějící místní jazyk Maori.
Dovolím si takovou malou odbočku. Když jsem četl různé informace o kapele, nelze se ubránit dojmu, že svoje kluky notně směruje jejich táta a trochu jsem si v tomto ohledu vzpomenul na různé dětské soutěže krásy, ve kterých si do svých dětí matky promítají své neuskutečněné sny. Ale tohle je snad přeci jen trochu jiný příběh.
Mladičký trojlístek hudebně nabírá ze starého thrash metalu plnými hrstmi. Přidávají folkórní prvky, díky kterým znějí jinak než ostatní. Mládí, thrash a exotika. Jako by Max Cavalera složil svoji pralesní šamanskou hitovku „Ratamahatta“ v šestnácti letech.
Ptáte se, jak to, že hodnocení, které vidíte pod článkem, není tak ultimátní, jak se jeví slova v recenzi? ALIEN WEAPORY samozřejmě mají ještě svoje dětské nemoci. S očividným talentem se mísí jistá dávka aranžérské nezralosti a já si mnohokrát vzpomenul na nespočetné riffy, které jsem produkoval ve svých prvních zkušebnách. A i když tyhle nápady obalíte dokonalou producentskou prací, tak je trochu znát, že se nejedná o nic, co by otřáslo světem.
Nejmladší kapela letošního Brutal Assaultu, která začala hrát v době kdy klukům bylo osm let.
6,5 / 10
DALŠÍ INFORMACE
Vydáno: 2019 Vydavatel: Napalm Records
JINÉ POHLEDY
Shnoff
6 / 10
ALIEN WEAPONRY (tenhle název z titulku recenze je správně, nikoliv ALIEN WEAPORY z textu recenze, to jen tak pro pořádek) jsou mladí a jsou z Nového Zélandu, a proto by neměli uniknout pozornosti, i když jejich dosavadní tvorbu bych nazval takovým unaveným thrashovým šmrdláním. Tak to bylo asi ošklivé. Borce je třeba každopádně ocenit, protože jejich muzika díky těm folklórním prvkům zní hodně autenticky, což pozná i ten, který slyšel haku jen nedopatřením po zapnutí sportovních zpráv. Potenciál tam je a budeme je sledovat, protože jsou mladí a jsou z Nového Zélandu, kde se točil Pán prstenů.
Klasický "Rogga" Johansson a jeho user-friendly death metal. Letos sice nemá oslnivou formu (viz slabší PAGANIZER), ale stále je to se ctí. Minulá deska byla lepší, ale i tady si skalní fanoušek najde to své. Hned po prvním poslechu vidíte všechny karty.
Trochu emařiny, trochu punkrocku a špetka indie melancholie. KOVADLINA řiznutá CARCIO RADIO. Ve výsledku celkem pozitivní vibe. Nová kapela se staronovými tvářemi a Banánem u mikrofonu. Hardcorovější MŇÁGA? Možná.
Tahle britská parta si prostě musí vybrat co chce. Koncept, ve kterém střídáte mělký emotivní rock a temnou post metalovou vlnu šilhající po blackaze v konečném důsledku působí jako zmatlaný dort od Pejska a Kočičky.
Nesúhlasím úplne s kolegom Shnoffom, že „PowerNerd“ je „ezo“. Devinovej potrhlosti je v textoch síce dosť, no v prvom rade ide o priamočiary prog’n'roll, ktorý strhne a baví od začiatku až do konca. Ad koniec: na „Ruby Quaker“ sa už so Shnoffom zhodneme.
Devinovu sólovou tvorbu buď milujete nebo je vám lhostejná. Nenávidět Devina nějak nelze. PowerNerd je asi očekávatelný, vrstevnatý ezo prog opus, který potěšil, ale nijak mě na lopatky nepoložil. Kromě songu "Ruby Quaker" ovšem. To je šleha jako kráva.
Hvězda za rok třicetiletých Jezdců jakoby po druhém dechu na albu "Der Rote Reiter" (2017) znovu začínala blednout. Po ukrutné nudě z divného alba "The Divine Horsemen" (2021) je toto EP už druhou studiovou nahrávkou, ale stále se neděje nic vzrušujícího.
Finský prog-power metal, který vykresluje kouzelné melodie a nápadité kytarové a hlavně klávesové instrumentální variace. Jde o one-man projekt, to je i kámen úrazu, nevýrazný zpěv spíš ruší a syntetické bicí také nic moc. Škoda, jinak super poslech.