Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Píše se rok 97 a ve švédském městečku Nyköping zakládají čtyři kamarádi kapelu. Jejich první dlouhohrající deska vychází o čtyři roky později, ale už tehdy, přes některé dětské nemoce působí velký zájem. Celé album definuje jeho nesmlouvavost v jejich křížení metalu a punku, průraznost, rychlost a hrubost. O rok později po vydání debutu se přidává Jon Lindqvist, který v té době ještě hobluje v grindcorové legendě zvané NASUM. V tu chvíli je zaděláno na kapelu, která se stane jednou z vlajkových lodí severského hardcoru.
Od těchto dřevních dob se mnoho změnilo. VICTIMS už nehrají jen na rychlost a hrubost. Ba naopak, nejsilnější skladbou na tomto albu je pro mě „We Fail“. Šest a půl minuty dlouhá skladba, která kombinuje nervózní brnkání, dunivé valivé nástupy s plnými kytarami a monolog generála Stephena Chesneyho, který pojednává o tom, jak se armáda dívá na změnu klimatu, migraci a třenice mezi národy a zeměmi. Skvěle zaranžovaná a politicky velmi výmluvná skladba, která má obrovskou sílu. VICTIMS velmi často dokázali s politickými tématy tnout do živého.
Ostatní skladby jsou samozřejmě syrovější a rychlejší, ale zdaleka nedosahují té zběsilosti, která byla na počátcích. Střelbu z kalacha tu a tam nahradil trochu bažinatější přístup. Z agresivity a hrubosti Švédi nepolevují, snaží se do něj nacpat více melodií, atmosféry a také hardcorové devastace. S tím souvisí i jasně profilované texty navazující na mnohdy apokalyptickou auru hudby. Aktuální deska vlastně nepřichází s ničím úplně novým. Cesta byla započata už na deskách minulých. Je to jen další díl skvěle zvládnutého řemesla. Je otázkou, jestli ona stonerová těžkost bude VICTIMS stravovat i v budoucnu, nebo se vrátí k rychlým špinavým výplachům.
1. The Horse and Sparrow Theory
2. The Birth of Tragedy
3. There's Blood on the Streets
4. We Fail
5. Fires Below
6. The Sea and Poison
7. Hell is Full of Good Intentions
8. Revenge of Our Fathers
Diskografie
The Horse and Sparrow Theory (2019) Sirens (2016) A Dissident (2011) Killer (2008) Divide and Conquer (2006) ...In Blood (2004) Neverendinglasting (2001)
Čekal jsem možná trošku větší tlak, nazvučení nahrávky je totiž vzhledem k žánru poněkud vzdušnějšího ražení. Kompozičně však máme co dělat s kvalitní náloží disonantního death metalu lehce ve stylu GIGAN. Američtí debutanti však rozhodně nezklamali!
Švédové se na svém debutu zeširoka rozkročili z blackových základů, přes death, symfo-black až k post metalovým variacím. Jen je toho občas až moc naráz. Deska je prima, ale víc se těším na pokračování, až si utřídí myšlenky na své další směrování.
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.