Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Satanističtí Simpsons v komiksu nebo ještě lépe Addamsova rodina stižená blackmetalismem. Ten koncept byl jednoduchý. Na počátku pár bublin v černobílých komiksových stripech na webu. Jsou základní tu charaktery: Táta Sløth, mamka Lucyfera, teenagerka Lilith a malý Leviatan. Táta hraje v kapele BELZEBUBS, kde jsou další členové, občas se objeví babča, které děda už zemřel, ale to nevadí. Jeho mrtvolu je možné vykopat. Malej má pod postelí příšery, se kterými si hraje, na dovolenou se jezdí do pekla a Kerberos je prostě celník. Je vidět, že ke gotice, black metalu a satanismu autor přistupuje s patřičným nadhledem a současně s láskou. Sluší se dodat, že autor Jussi-Pekka Ahonen hrál ve finské kapele WOLFPACK, dvakrát podtrhuji finské, aby snad někdo nezaměňoval se švédskou crustovou bestií.
Krom rodinky tu jsou samozřejmě další figurky, členové BELZEBUBS. Blackmetalové kapely, která se snaží prorazit. Stripy se line několik příběhových linek, jež rozvíjejí jednoduchý příběh kapely. Jedna je hlavně o tom, že BELZEBUBS hledají bubeníka a lehce na to navazuje story teenagerky LILITH randí s klukem, který by se na bubenickou stoličku hodil, ale neposlouchá black metal. To je problém. Ostatní se většinou se ale točí kolem rodinného života satana uctívající rodinky a kapely. Mnohé jiné memy působí samostatně a jen si utahují z černokovových klišé.
Ahonen se dal slyšet, že původních pár stripů prý mělo terapeutický ráz, ale nějak se to zvrhlo. Z rodinky i kapely se stal fenomén. Možná proto, že pod vrstvou warpaintu, špičatých stahováků a pekelnictví se skrývá milující rodinka, která řeší normální život. Jen je trochu „šoupnutá“. To ale odhalíte až později, protože je vidět, že prvotní záměr Ahonena rozhodně nebyl v tom, vystavět kolem kapely a rodinky celý mýtický svět. Jako by ty první stripy opravdu začaly žít vlastním životem a vyžadovat od autora stále větší péči. Postupem času už nejde jen o osamocené komiksové stripy, které mezi sebou poněkud stydlivě hledají vztahy. Najednou tu ten celý svět je a celá situace mi trochu připomíná české „Opráski sčeskí historje“. Stejně i tady platí, že s časem se zvyšuje vtipnost a kvalita.
Je třeba podotknout, že to není jediný komiksový svět s hudební tématikou, který Ahonen vytvořil. Je tu ještě komiksová série „Sing No Evil“. Jaký je mezi nimi rozdíl? BELZEBUBS svět komiksu nestačí. Fanoušci chtěli víc. Mnohem víc. Už jim nestačilo mít jen mýtická alba, vymodlili si opravdovou kapelu. A tak vznikly první kreslené videoklipy a nakonec i regulérní nahrávka, u které se stále spekuluje, kdože to za ní vlastně stojí. Ve Finsku to „Pantheon of the Nightside Gods“ dokázali dotáhnout na špičky hitparád. Black metaloví GORILLAZ? Dočkáme se i koncertního turné? Možná, kdo ví?
Stále cítím, že BELZEBUBS jsou vlastně na začátku a potenciál, dělat si srandu z blackmetalové ortodoxnosti, je mnohem větší. Ahonen přes poněkud nevyvážené počátky, které jsou citelné i v první části knihy, dokázal najít ten správný směr.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Low-key scandi thriller o druhém největším vyšetřování v dějinách Švédska má pár dramaturgických botiček, ale svým důrazem na skvělé postavy a trpělivě budovanou atmosféru odhodlaného zoufalství dokáže ve finále trefit na solar. Silná a poctivá minisérie!
Krásno vyšlo včera, na výročie obety Jana Palacha. Ak chcete mať zimomriavky z počúvania slovenského metalu, čo najskôr si dajte tento prvý veľký domáci album tohto roka.
Nelze jimi pohrdat, musíte je milovat! Bezejmenná novinka nepřekvapí ve smyslu žánrových změn, ale přijde mi rafinovanější a propracovanější než kdy předtím. Rozhodně však ne na úkor intenzity a nekompromisního přístupu. Tady vše při starém a dobrém!
Už pár dnů mě trápí teploty, tak se nořím do hojivého babylonského bláta těchto Belgičanů. Ve své drone doomové přísnosti je to krásný, bezmála hřejivý delirický zážitek, který jedním dechem proklíná i povznáší, elegantně tančí i trpí v křečích.
I přes původní vize, že nová deska Nicka Cavea ponese optimistickou auru, propadá se "Wild God" do pochmurných nálad a svou tísnivou atmosférou umí sevřít posluchače do kleští. Přesto je "Wild God" o kus písničkovější než minulé desky, což je za mě dobře.