Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Deska, která mi v posledních týdnech dělala velmi často společnost. Kalifornský "screamo boyband" na ní spojil řvanou frustraci a pádivé melodické skladby s pozitivní energií. To je možná důvod, proč mě tato deska přitahuje právě ve chvílích, kdy potřebuji povzbudit. Texty, v nichž zpěvák Jeremy Bloom pláče pro své psy nebo řeší smrt své matky, jíž v nejtěžší chvíli nebyl na blízku, nestrhávají hudbu do nějakého tklivého teatrálního patosu. Naopak. TOUCHÉ AMORÉ se naučili používat melancholii a energii pozitivního melodického hardcoru a integrovat ho do jednoho balení. Deska má svoji vlastní citovou rozervanost, řeší se v ní závažná a lítostivá osobní témata, ale nesnaží se vás tím zadusit. Pracuje se tu se svěžestí, intenzitou a nadějí. Jakoby chtěla říkat, že součástí každého života je spousta problémů, ale není dobré jim propadat nebo nevidět světlo na konci tunelu.
Celkovému vyznění pomáhá, že kytary tolik netlačí na pilu a jsou vzdušnější. Krom celkového zvuku tomu přispívá i to, že kytarista Nick Steinhardt často sahá po nástrojích jako pedal steel guitar nebo lap steel guitar. V tomto ohledu jsem byl celkem překvapen, jak zvuk těchto nástrojů, jež se většinou používají v country, skvěle dobarvuje atmosféru a pocitovost. Lehkému doteku countryrocku se ale nelze vyhnout. Nejznatelnější to je asi v songu „A Broadcast“, kde právě zvuk Nickových nástrojů hraje hlavní roli.
Zvuk aktuálního alba zcela jistě ovlivňuje i další osoba, která do vzniku „Lament“ promlouvala pro mě celkem překvapivě výrazně. Je jí Ross Robinson, který si v průběhu devadesátek vysloužil přezdívku numetalový kmotr. To zřejmě proto, že to byl právě on, kdo produkčně stál za nejúspěšnějšími deskami, které tvořily základnu novému stylu, jenž v té době vznikal. Ať už šlo o přelomový debut KORN, vzestup LIMP BIZKIT nebo SLIPKNOT. Všechny tyto kapely mají stejného jmenovatele v osobě Rosse Robinsona. Jeho jméno najdete ale i pod nahrávkami, které budou TOUCHÉ AMORÉ mnohem bližší. Mířím tím například k AT THE DRIVE-IN, kteří s ním také spolupracovali. TOUCHÉ AMORÉ tím opouští trochu jinak řezané persóny, jako byl Brad Wood a Ed Rose, co se podíleli na předchozích deskách.
Šesté album kapely je dále protkáno celou řadou zajímavých hostí. Například mladou talentovanou zpěvačku Julien Rose Baker, kterou máte možnost slyšet ve skladbě „Reminders“. K ní kapela udělala nejživočišnější hudební video roku 2020. Další jméno, jenž stojí za to zmínit, je Andy Hull, hlavní mozek slavných indie rockerů MANCHESTER ORCHESTRA, jehož máte možnost slyšet v další, na TOUCHÉ AMORÉ rekordně dlouhé klipovce „Limelight“.
„Lament“ je deska, která je vzdušnější než její předchůdci, ale nic neubírá na funkčnosti a rychlosti. Má skvělé texty, je hudebně otevřenější, má silný emocionální náboj, ale nejde vám po krku, nedusí zádumčivostí a spíše se snaží ukazovat cestu. TOUCHÉ AMORÉ na ní vykvetli v sebejistou kapelu a nacházejí se na samém vrcholu své kariéry.
Vzdušnější než její předchůdci, ale nic neubírá na funkčnosti a rychlosti. Má skvělé texty, je hudebně otevřenější, má silný emocionální náboj, ale nejde vám po krku.
1. Come Heroine
2. Lament
3. Feign
4. Reminders
5. Limelight
6. Exit Row
7. Savoring
8. A Broadcast
9. I'll Be Your Host
10. Deflector
11. A Forecast"
Diskografie
Lament (2020) Dead Horse X (2019) Stage Four (2016) Is Survived By (2013) Parting the Sea Between Brightness and Me (2011) ... To the Beat of a Dead Horse (2009)
Němci MAAT jsou další představitelé egyptologického death metalu ve stylu NILE. A vedle například svých krajanů APEP prezentují to asi nejlepší, co v této oblasti v roce 2024 vyšlo. Příjemná procházka mezi hrobkami faraonů.
Indie rocková emařina plná vybrnkávaných smutných songů, které zní jak z doby, kdy emopatka a mrkváče byli posledním výkřikem teenage módy. Solidní a uvěřitelná porce pocitů i atmosféry, jen by to chtělo sem tam trochu víc dynamiky.
Ačkoli Ludva před lety udělil těmto žákům kapitána Kašpárka mrzkou trojku, časem jistě zmoudřel a dnes i on musí uznat, že tato kapela a) má bicí b) drhne velice obstojné bukanýrské retro, u nějž člověk rád hodí dřevěnou nohou. Vidíme se v Písku, vy psi!
Lehce gotický špinavý postpunk ze Záhřebu s výraznou dávkou retro-nostalgie. Podtrhuji slovo punk. Žádný papundekly z kláves a zadumané melancholie, co vás unudí k smrti, ale dost svižná uštěkaná hudba s řádným odpichem.
Velmi solidní porce technického death metalu od původně thrash metalového tělesa z Chicaga. Parádní poměr instrumentálního honimírismu, metalové dravosti a mnohovrstevnatých, někdy až lehce chaotických struktur.
I na svém šestém albu jdou emaři z LA po textových i hudebních strukturách, které odráží emocionální témata jako jsou panické ataky, sociální úzkost a zármutek. Nově vedle post-hardcorových ingrediencí přidávají více indie rocku a výraznější basové linky.
Už jsem dlouho nebyl z nějaké desky tak nadšený. Nehorázně nařezaný agresivní hardcorepunk s téměř nezkreslenou kytarou a vražednými prdel nakopávajícími tempy hraničícími s fastcore kategorií rychlosti.