Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Vedlejší produkt postrockové kapely ANATHÉME je nakonec zajímavější, než cokoliv od mateřské skupiny. A ještě bych měl dodat, že tím myslím francouzské ANATHÉME, nikoliv jejich liverpoolské dvojníky. „Poèmes fous pour herbes fraîches“ je vlastně první deskou, kterou vydal Florian samostatně. Pokud se nemýlím, hraje na ní na všechny nástroje a je občas trochu znát, že v nich není úplný profík. Nicméně to mu odpouštím. Má totiž jasnou vizi, jak chce, aby výsledek vypadal, a tu se mu daří naplňovat.
Na desce tak najdete postrockové kytarové hrátky i táhlé žesťové plochy, které pozvolna a nenásilně rozvíjí motivy skladeb, co se obtáčí kolem žánrů jako je postrock, ambient nebo neoklasika. Žánrové vymezení berte s určitou dávkou rezervy. NOTRE DAME DE LA COLLINE je poměrně dost specifickým projektem. I přes neotřelé a téměř symfonické nástrojové obsazení je komorní a velmi osobní. Díky tomu ale na něm vznikají nádherná a malebná hudební místa, která si mě podmanila už při prvním poslechu. Například počátek kompozice „Chronique des Faits Anciens“ je něco opravdu nevšedního.
Florian tu velmi zajímavě pracuje s určitým minimalismem. Dá se to vlastně říci jak o hudbě, tak o obalu. Někdy mám pocit, že je to taková hodně komorní verze GODSPEED YOU! BLACK EMPEROR, ze které někdo odmontoval tak 2/3 nástrojového obsazení. I tak to ale funguje. Jen výsledek není tak hlomozný a monumentální. V tom, jak celá deska pracuje s atmosférou a pocitovostí, ale nijak ochuzeni nebudete. NOTRE DAME DE LA COLLINE jsou důkazem, že i jeden člověk, který se na čas zavře na malé chatě, kde se učí na nové a nové nástroje, vás dokáže velmi sugestivně vtáhnout do svého světa.
Hodně komorní verze GODSPEED YOU! BLACK EMPEROR, ze které někdo odmontoval tak 2/3 nástrojového obsazení.
7,5 / 10
Skladby
1. Les Rivieres du Cerf
2. Chronique des Faits Anciens
3. L'Ecureuil de la Discorde
4. L'Eléphant et la Carapace
5. Sous les Ailes du Serpent
6. La ou sont les Oiseaux
7. Belle Sainte Mort
8. Le Livre des Hymnes
Diskografie
Poemes fous pour herbes fraîches (2021)
DALŠÍ INFORMACE
Vydáno: 2022 Vydavatel: Wild Bless You ! Records Stopáž: 32:55
Čekal jsem možná trošku větší tlak, nazvučení nahrávky je totiž vzhledem k žánru poněkud vzdušnějšího ražení. Kompozičně však máme co dělat s kvalitní náloží disonantního death metalu lehce ve stylu GIGAN. Američtí debutanti však rozhodně nezklamali!
Švédové se na svém debutu zeširoka rozkročili z blackových základů, přes death, symfo-black až k post metalovým variacím. Jen je toho občas až moc naráz. Deska je prima, ale víc se těším na pokračování, až si utřídí myšlenky na své další směrování.
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.