LEECH - Sapperlot
Švýcarská deska představuje postrock jako syntezátorový taneční žánr s velkou mírou epiky a filmovosti. Oceňuju tu hlavně snahu uchopit žánr trochu neotřelým způsobem a pokusit se z něj vymačkat nějaké dosud neviděné tvary.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
„Jaguáří Tlapa aneb Cesta tam a zase zpátky.“ Touto parafrází na jedno z nejslavnějších děl světové literatury, by šel shrnout veškerý děj snímku Apocalypto. Příběh o zániku mayské civilizace je sice striktně přímočarý, ale to nevadí, protože hypnotizující vizuální složka dokonale zastiňuje vše ostatní. Snímek je opravdu skvělý v tom, co ukazuje, a ještě lepší v momentech, které sázejí na naši představivost. Útok Španělů nemusí být doslovně zobrazen, bohatě stačí záběr na napnuté plachty jejich korábů. Film povznáší především vášeň a srdce, které Mel Gibson do svých projektů vkládá a je přitom úplně jedno zdali se nachází za kamerou nebo před ní. Gibson točí filmy pro sebe a ani Apocalypto není výjimkou. I když si některé historické události přikrášluje, nebojí se jít proti hollywoodskému proudu, což se odráží třeba v užití dobového jazyka a explicitním zobrazením násilných scén. Apocalypto nabízí skvělý filmový zážitek, založený na autenticitě a bravurním vystihnutí dobové atmosféry. Film bez kompromisů. Film, jež útočí na na naše smysly. 8/10.
RIP, Jamesi...
Mě tenhle film zasáhl až tento víkend.
Podlehl jsem masáži o nepovedeném filmu Gibsona a do kina nešel, takže až teď viděno na DVD musím říci, mě se to líbilo !!!
Ano, není to sága o tamější "předkolumbovské" civilizaci, spíše příběh jednoho obyčejného indiána, ale kdo chce, ten tam vidí souvislosti a domyslí si tu myšlenku o "samosežrání se" velkých civilizací.
Dobře zachycené boje, pocity, pohledy, rituály, důvody... a nakonec vše zmaří kolonizace.
Super Film
Už dlouho se mi nestalo aby na mne nějáký film pocitově tak naplnil jako Apocalypto.
Mohu jednoznačně prohlásit že u filmu jsem se ani vteřinu z těch dvou a půl hodin nenudil,jde skutečně o perfektně dinamicky natočenou show kde se v rychlém sledu mění skvělé momenty s těmi dech beroucími...
Od této show nemusíme očekávat nějak složitý příběh protože tohle je ůplně o něčem jiném,naprosto sirová podívaná vzhlížející jako kdyby se někdo z kamerou dostal do minulosti a nahrál takovou tvrdší podívanou která se udála v jedné z mnoha indiánských osad...násilí? dle mého sem násilí prostě patří,jen to umocňuje celkovou realitu toho co film vyjadřuje...
I když ve 21.století lidem co drží v jedné ruce popcorn a v druhé colu,může bejt divné že člověk na plátně nepojídá hamburger ale srdce z čerstvě vyvráceného Kance a jestě za tento dar uctivě děkuje v obraze filmu to vše vypadá jaksi přirozeně,ve filmu je zkrátka násilí dost a dost nicméně já věřím že v té době a na tom místě ho bylo taky dost a proč předkládat lidem lži?
Navíc herci kteří zde vystupují sice nikdo nikdy neviděl zato jejich autentičnosti si musel všimnout každý,tady by prostě nebylo místo pro žádného Brada Pitta.
Abych to uzavřel,myslim že jde o hodně originální film který podle mne překvapí ať už kladně nebo záporně(spis neco jako znechutivě co se týče slabých povah) a osobně nechápu lidi na které tento snímek neudělal dojem alespoň vizuálního a reálného zážitku.
me se film libil moc. mel uzasnou atmosferu, beh i napeti. patlat se v tom nehodlam, spokojenost az az
ja osobne radim film do kategorie 1x a dost.po stranke spracovania mu niet co vycitat,ale obsahova stranka za nou kriva viac ako hrdina utekajuci pred prenasledovatelmi!!!Gibson znova ukazal ze vypravu filmov ma zmaknutu ale s tym obsahom je to biednejsie.nikoho odradzat nebudem,za to jedno pozretie to stoji!!!aj ten Cortez na konci!!!
to mother
...potom nechapem kvoli comu tu pises ked ani nemas zaujem si tento film pozriet...a P:S:film mal rozpocet 40 mil USD takze az taky megalomansky projekt to nieje
eric: Co jsou trailery? Reklamní videa k filmům. Co mají za úkol? Zaujmout lidi a přitáhnout je do kina na (v tomto případě) akční film o indiánech. To bohužel tento trailer nedělá. Akce v něm není, takže je to trailer na dokument. Jo, kašlu na trailer, ale i na tento film. Tím samosřejmě nezpochybňuji jeho americké, megalomanské kvality.
Krve není nikdy dost
Jako člověk, který se zajímá o Indiány, především jejich historii, vítám každý film, který je dobře udělaný, věrný a navíc dobrodružný, což tenhle je. Nikdo nemůže popřít lidské oběti u středoamer. civilizací (Aztékové obětovali při jedné příležitosti i 20000 lidí).
to mother
ked si myslis ze je to dokumnet tak si na velmi velkom omyle. Hodnotit film na zaklade 2 a pol minutoveho trajleru....to si kde videl? Ja som ten film videl 2 krat a pacilo sa mi to. Lepsie nez Umucenie Krista. Film ma dej a rychly spad-ziadne obkecavacky. Netreba mudrovat ale si to pozriet a potom hodnotit. Na trajler sa vyser!
Ten film bude 100% nezáživnej. Shlédl jsem ten trailer a spíš než celovečerní film mi to připomíná dokument o životě domorodců. Vždyť se v tom traileru nic neděje, tak jak to má natáhnout (zaujmout) diváky? Pár záběrů na domorodce a v závěru patnáctistovka (možná maraton) přes džungly. Zase vyhozené prachy. Kdyby je radši Gibon dal na charitu. Třeba těm indiánům. Tohle si rozhodně neseženu.
Se divím, že tenhle film má celkem negativní ohlas. Možná spíš něž aby dominovalo vykreslení toho, jak vypadala starobylá civilizace, je nosným příběhem běh o život jaguáří tlapy, holt běží junglí a lepší pasti, než který nastražil s kámošema na lovu k dispozici nemá..Gibson se tam zase vyřádil v bitkách a drsných scénách, ale k tomu příběhu to zřejmě patří. Ten konec mi přišel dobrej, jakoby nikdy nekončící koloběh toho, kdy si jeden národ podrobuje jinej. A je to tak pořád. Jinak skvělý masky a makeup.
umucenu krista byl obrazkovy film a jako takovy byl ook, nic jineho bych v tom nehledal...
To isté ako umučenie Krista, len je tento film farebnejší. Smutné...
OK. Tak na to nepôjdem. :))
ty si rozmyslal ze na to pojdes do kina???:)))) skoda oci a chrbtice:DDD
Jednoducho na to asi nepôjdem.
mna ani thak neodpudzuje on ako ma odpudzuje tato nezazivna tematika ..
ozzy: to akote si pozries polovicu?
Švýcarská deska představuje postrock jako syntezátorový taneční žánr s velkou mírou epiky a filmovosti. Oceňuju tu hlavně snahu uchopit žánr trochu neotřelým způsobem a pokusit se z něj vymačkat nějaké dosud neviděné tvary.
Futuristický black metal, tentokrát s hodně experimentálními vlivy, které připomínají jiné projekty principála Colina Marstona, hlavně BEHOLD THE ARCTOPUS a DYSRHYTHMIA. To ale nic nemění na tom, že KRALLICE jsou silně znepokojiví a atmosféričtí.
Důstojné rozloučení s producentem Stevem Albinim. Album, které musí přijít v ten správný čas. Ačkoliv je kompozičně klidnější a dá se říci že i více monotónní, tak se mi hodně líbí spojení pocitu naděje, smíření a melancholie, které z něho prýští.
PANZERFAUST dech nedošel, ba právě naopak, tetralogii "The Suns Of Perdition" totiž uzavřeli zcela triumfálním způsobem. Komplexní, chytře poskládaná deska, která vrcholí ve své druhé polovině. Takové "The Damascene Conversions" se prostě nejde nabažit.
Posedmé a opět neotřelé, napěchované po okraj hudebním dějem, který mě nepřestává překvapovat v hledání neobjevených cest mezi mathrockem a post-náladovkou. Pocta lidem i místům. Hravé, šílené a vtahující svoji neopakovatelnou atmosférou.
Půlhodina emocemi a expresivitou natlakovaného HC papiňáku. Screamo vokál nutně nemusí být pro každého, ale parádně čitelný a průrazný zvuk a značná naléhavost hovoří jasnou řečí. K tomu jeden z coverartů roku. Deska i pro žánrové ignoranty, jako jsem já.
Reinkarnace švédské devadesátkové kapely, která se svého času svezla s proudem melodického death metalu. Staří páprdové se nedávno po dvaceti letech dali znovu dohromady, aby si zahráli už jen pro radost. Možná pro radost, ale zato pěkně zostra.
Vložit diskusní příspěvek