OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
prave to pocuvam....celkom v pohode na prvy posluch uvidime:D
Tohleto je proste krasa. Jeden z mala "progu", ktery neonaunuje nastroje, ale mysli i na posluchace.
darkmoor: trojhlasy živě Savatage
Darkmoor: Co třeba Savatage?
tak nastroje / kapela sly 100 % z playbacku. Na podiu stalo jen tech 5 vosoustu. Jinak ten spodek byl celkem potichu oproti zpevum, takze nemuzu posoudit, jestli k tomu nebyly pritoceny jeste i vokaly ze studia, ale znelo to tak , ze to opravdu zpivaji oni. Aspon tomu dojmu napomahaly fakta, ktera jsem zminil : vokalni chyby a spatnej pomer hlasu vuci sobe - napr nektere hlasy chvilema moc vylizaly atd - cele to bylo dost dynamicke, jak kdyby na tom nemeli ani kompresor :o).
a bylo to určitě na živo? páč tyhle "kapely" většinou mají puštěnej playback a do něj ještě zpívají, aby se lépe udrželi:-)
Darkmoor : Je to fakt celkem ostuda, ale rek bych, ze "metaaalisty" v tomhle smeru celkem solidne valcuji (nebo valcovaly, protoze jejich hlavni era uz je pryc) tzv. chlapecke cukrkandlove kapely ala Take That nebo Backstreet Boys :o). V zivem provedeni jsem teda v TV videl jen jeden song od jinejch uchylu : Caught in the Act - a ackoliv to bylo v dobe, kdy jsem byl absolutne netolerantni vuci takovymto seskupenim, tak uz tehdy jsem musel uznat, ze ten 5tihlas tam proste byl - i pres sem tam neci ujezd a celkove nevyvazenej pomer jednotlivych hlasu. Na druhou stranu CITA ale zas nebyli zatizeni tim aby soucasne na neco i hrali . . . takze
jasně, ty nepočítám, myslím "moderní" kapely
Beach Boys :-)))
teda par me jich napada, ale jsou to spis stary gardy jako Yes nebo Uriah Heep . . .
jj, zajímalo by mne, která kapela zvládne takhle trojhlasy živě - a prosím neuvádět studiové kejkle Blind Guardian, Evergrey atd.:-)
ten Ulver neznam, takze ani nevim jestli se jedna o koncert jako v pripade POS nebo studiovku. Kazdopadne zamer POS chapu - zvolili zvuk , ktery se nejvic prosadi prave na koncerte s celou kapelou, vami proklamovany hutas by akorat prelizal do spodnich frekvenci a vysledkem by mohl byt (netvrdim, ze 100%) celkovy bordeliozni zvuk + necitelne a nevyrazne kytary.
Co se vokalu a vlastne vsech stop tyce - klobouk dolu pred POS, ze to prakticky cele nechali bez dotacek, to uz se dnes maaaalo vidi. I pres chyby je to stale noblesa !
M:na to nelze nic namítnout....inu, proti gustu......ale já mám rád takový ten plný, hutný zvuk....například album Kveldssanger od Ulver.Kdyby toto Cd mělo kytary se stejným zvukem, vsadím krk, že by to bylo úplně něco jiného. a samozřejmě lepšího....
Určitá falešnost vícehlasů z mého pohledu nahrávce jen přidává na autentičnosti a bere jí tolik rozšířenou umělost... jako milovník jižanských a východňárských strunných nástrojů zvuk kytar na 12:5 miluju...
Joe: přesně, zvuk kytar tomu velmi ubírá.....a pravda je, že to asi byl záměr. celkově je to ale takové líné.....a dolů to sráží ještě ty falešné dvoj-trojhlasy....takže žádná vyšitá devítka, nicméně pár vyloženě skvělých okamžiků.......a výborná atmosféra
Snad jen velmi stručně, pomineme-li fakt, že album je naprosto skvělé, lze mu hnidopyišsky vytknout snad jen jedno, a to je ZVUK KYTAR. Ano, vím, že Marigold kytary kromobyčejně chválí, nicméně já coby ex-klasický kytarista jsem na zvuk kytary trošku citlivý a i když nevylučuji, že cemballovo-mandolínovo-balalajkový zvuk je záměrem. mé srdce by zaplesalo nad troškou kytarovosti.
Musím ale znovu zdůraznit, že 12:5 zaslouží devítku jak vyšitou.
Povšiml jsem si krátké debaty nad durovou variantou "Ashes". Mně se to líbí, nejvíce mě na tom baví okamžik, kdy Danny zpívá a je slyšet, jak křiví pusu, když se usmívá do pobaveného případně překvapeného publika. To je pěkné..
protože, řekl bych, u jestřába šlo každýmu o něco jinýho než přechod z mollové verze do dur (ne že bych věděl o co jde..)
já to u "Krůčků životem" použil taky - akorát v opačném sledu - hned na začátku - to intro - jaktože mě nikdo nechválí? :´-(
Puvodni (mollova) verze je urcite lepsi, ale i tak je ten prechod do dur celkem zajimavej napad.
tak to vidíš a já tuhle věc zase jako jedinou z alba přeskakuju, páč mně ten přechod šíleně krká
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Vložit diskusní příspěvek