OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Super, nějak jsem neměl morálku si tuhle knihu koupit v AJ :-)
http://www.artforum.sk/catalog/dallaire-romeo:podat-ruku-dablovi-pribeh-posledni-genocidy-20-stoleti/?mod=catalog&detail=95642
Se hošy!
Brusel je sice byrokracie, ale dak daleko to zase nedošlo.
o tomto konfliktu nemam zadne dalsi informace krome tohoto strhujiciho filmu.
Krome to sileneho vysledku - genocidy, me mozna jeste vice desi jeji puvod a zpusob v jakym je v filmu popisovane rozdelovani rwandanu belgicany. V podstate zalezelo jenom na tom, viz. film, jake zazitko vzal kolonizator do ruky a puvod byl urcen. Trosku to u me evekuje soucasnou roli Bruselu.
Víš, co je na Kambodže nejhorší? Že Pol-Pot se s teorií státu kterou pak aplikoval, habilitoval na pařížské univerzitě. Samozřejmě tam neříkal, že ty lidi byly fyzicky likvidovat, ale ten princip kompletně předložil a obhájil se s ním.
Rwanda byla brutální, ale mě víc děsí třeba Kambodža - tam ani nebyl nějaký rasově/etnický problém, tam prostě zabili každýho. Imho Killing Fields (1984) jsou sugestivnější než Hotel Rwanda, ale každý je to vlastně trošku z jinýho soudku. Co se nezájmu mocných týče, líbila se mi i Charlie Wilson's War (příběhem - jinak film nic moc).
Co je to vlastně genocida? Sama podstata lidstva.
Ve dvojce bude prej DiCaprio....
dreckus: moje řeč, bez Amona bych to po chvilce vypnul, takhle jsem jen obdivně hleděl a snažil se napodobit ten übermensch výraz
Naggamanteh - [19.12.2008 23:24]
ja vim zcela presne: Amon Goeth. Bez nej by to byla nudna pateticka brecka.
Bylo to myšleno jen čistě tak, že je těžko říct, jak to bylo s "pány" a "utiskovanými", když Slováci se takřka permanentně cítili v tomto postavení vůči Čechům a přitom jim Češi prakticky zařídili modernizaci země (za Masaryka) a tekla jim tam polovina rozpočtu (za bolšana).
Ať už ten Allegorův příspěvek vyzněl jakkoliv - společným státem si Slováci jednoznačně přilepšili a sáli a sáli a sáli....:-)) Ale hlavně se MI líbil ten obrat v roce 1944, to bylo hodně vtipné/smutné. :-)
Česi sú vysokí a štíhli, sú to pastieri, Slováci sú nižší a robustní, robia na poli. V 19. st. Česi prišli zo západu, Slovákov ovládli, až do kolonizácie (oktober 1918) medzi nimi panoval vzťah ako medzi pánmi a poddanými. Čechov ešte v ich presvedčení o "nadradenosti" podporili Francúzi, ktorí im zverovali funkcie v správe atď., a bolo zarobené na problém. Genocída po roku 1948 bola až druhá v poradí.
Chtělo by to udělat anketu o nejlepší čtenářský příspěvek uplynulého roku. :)
Allegor ty si kapacita :)))
:-)
WTF?
Určitě je to jen jeden z pohledů. Ve Rwandě jsem nikdy nebyl, neznám tamnější situaci, nicméně vezměte si, jak se u nás cítili Slováci - jako utlačovaní. A byli? Když dostávali půlku peněz z rozpočtu přesto, že jich byla třetina?
myslim, ze toto je beztak len jeden z pohladov
ozzy: Tutsiovia sú vysokí a štíhli, sú to pastieri, Hutuovia sú nižší a robustní, robia na poli. V 15. storočí Tutsiovia prišli zo severu, Hutuov ovládli, až do kolonizácie medzi nimi panoval vzťah ako medzi pánmi a poddanými. Tutsiov ešte v ich presvedčení o "nadradenosti" podporili Belgičania, ktorí im zverovali funkcie v správe atď., a bolo zarobené na problém. Genocída v roku 1994 bola až druhá v poradí.
tak som si to prave kupil, to bude tou bezduchou debatou :))
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Vložit diskusní příspěvek