OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Signnomore : Sleepless Nights, to bude ono. Myslel jsem si to, ale nebyl jsem si úplně jistý. Jak říkáš - bohužel jen jedna skladba. Ocenil bych jich víc.
Obecne z toho vystoupeni mam dobry dojem, ale kdyz clovek po zakoupeni posledniho zivaku tusi playlist a z 90 % se trefi, ztraci to svoje kouzlo.
Ad show - kdo videl na vlastni oci co se delo pri Cremation, tak ho nejaky tanecek na zadek neposadi, skoda ...
Ad Livia - priznam se, ze ja u zvukarny Livii slysel vyborne, pac mi bylo divny, odkud se ty vokaly berou. Ale je fakt, ze tam vzadu v rohu stala ja tvrdy "i", ale treba ji manzel King doma pucuje ... :o)
Ad Louža - skutečně tam něco (bohuzel jen jednou) z Conspiracy zaznělo - Sleepless Nights).
Zlin ...
... tak ve zline to bylo naprosto dokonale. Zvuk byl uplne akorat a i v prvni rade slo perfektne vsechno slyset. Podiova show bezchybna. A hitovkam od MF nebylo co vytknout ... kalba.
Jinak k clanku ... Griffin bylo zasrane klise ... az na Hell bent for Leather ... Thunderbolt uz se trosicku vic snazil a mel i par originalnich prvku takze ty bych neodsuzoval.
Ale ROOT ... no tak to byl poser ...jako nechat hrat pred KD kapelu, ktera nekteryma pisnickama uplne vykrada nektere jeho riffy ... pak na konci zahraje nake chujove blek mentalove songy stylu 6 6 6 je 666 ... strasne ... a este se divat na toho zasraneho buzika ... fuck.
Ve Zlíně a Praze to naštěstí vyšlo!
No vidím,že ve Zlíně byl tento koncert asi povedenější.Předkapely sice také slabší,ale zvuk King Diamond byl výborný.Hala Novesta plná.O přestávkách hrála alespon Metallica.Jen jsem se při rozhovoru s jedním Bratislavákem divil,že vážil cestu až sem,když druhý den hrají právě tam!Bác ho!Druhý den koncert v Bratislavě pro nevhodné prostory ruší!Takže budme rádi...........
(Ale od toho to přeci je, aby ta muzika byla nahlas. Dokud neteče krev z uší, něco tomu chybí; pamatujete na Vicious Rumors v Pyramidě /Výstaviště/? To byla teprve cirkulárka, večer jsem běhal po bytě s pocitem, že někde MUSÍ unikat plyn, jenom to necítím.)
Souhlas s Louisem, Loužou, Morbem i Girgem.
Tracklist:Funeral, The Arrival, A Mansion In Darkness, The Family Ghost, Black Horsemen, Spare This Life, Mansion In Sorrow, Sorry Dear, Come To The Sabbath, Eye Of The Witch, Sleepless Nights, Blood To Walk, So Sad, Livind Dead (outro), Welcome Home, The Invisible Guests, Halloween, Evil.
Bylo to na mě až moc hlasité - ještě druhý den v poledne jsem měl pravé ucho dost zalehlé.
...tak přeci oči... kuriozní.
playlist
nemáte někdo playlist skladeb ze Zlína ??? nebo i z Prahy asi byl stejný jak tak čtu recenzi ...
Girg: v těch sklenicích byly fakt oči (nevím jestli opravdové:-)), šel jsem se na to po koncertě specielně podívat.
Jo a eště musim taky dodat, že doprovodná zpěvačka - to byla fakt hrozná škoda, že na ní zvukař zapomněl! :(((
A je dobře, že Louža zmínil to s tou devítkou. Jako King je borec, co se týče názornejch ukázek během zpěvu a vůbec přitáhnutí pozornosti diváků k tomu CO vlastně zpívá. Ovšem, to, že nemá vychytaný, že všechno musí znázorňovat zrcadlově - no je to hnidopišská poznámka a nijak tim nejsem pobouřen...jen mě to překvapilo... Za ty roky, co to King dělá, že ho to nenapadlo...
Co k tomu říct.
Je pěkné, že jsme viděli jakési IM přes kopírák, ale efekt byl jediný: hned první předkapela na mě se svým hevíkem jak vyšitým z osmdesátých let vylila kýble nudy, a ta druhá je tedy vážně nesvedla smýt. Za víc mi úvodní část koncertu nestojí.
( - mimochodem, přeci: předkapely jsou stejně jenom morem podobných akcí. Předkapely, to je něco jako bonusy na reedicích osvědčených desek – a považte! Člověk to vyžrat prostě musí, pokud nechce ztratit slušné místo na balkóně, odkud je docela všechno vidět. Svět prostě není fér, ale to neznamená, že bychom se s tím měli smířit. Jen nevím, co proti tomu dělat – možná si zajdu postěžovat na Hlavák.)
KD jsem viděl kdysi s Mercyful Fate v Malé sportovní hale na Výstavišti, a taky v Akropoli, a já si nemůžu pomoct. Tentokrát to bylo zdaleka nejlepší. Akcent na Abigail mě potěšil, i když opravdu zamrzelo, že se nedostalo na širší průřez dalšími alby (zejména kvůli tomu, že z Abigail jsme slyšeli 4 pecky, a hned nato další z A II). No dobře. Můžeme litovat, že se neobjevilo nic z House of God, z The Graveyard, že nedošlo na Voodoo… jenže. Každý z nás asi vyjmenuje něco trochu jiného, protože u KD je těžké najít ty lepší a horší věci. Přes mírná zakolísání je jeho tvorba standardně kvalitní, bez zádrhelů, je konzistentní a laťka je zatraceně vysoko.
Zvuk byl po mém soudu slušný, trochu se mi slévala kytarová sóla, slečna Livia mi v tom brajglu zanikala natolik, že mi dlouho trvalo, než jsem ji na jevišti vůbec našel, ale jako celek: šlapalo to bez jediné vady, scéna pěkná (v těch sklenicích byly fakt oči? Já měl za to, že to byly nakládané okurky a třešně), atmosféra absolutně na výbornou. Come To The Sabbath i Evil mě VELMI, VELMI potěšily – při závěrečném přídavku se přeci člověk neubrání nostalgii! Ano, a je to pravda, revoluční desky byly Melissa a Don’t Break The Oath.
Shrnu to. Po přídavcích jsem odcházel velmi spokojený, délka vystoupení KD (v zásadě) dostačující, hrálo se s nasazením, srdcem, atmosféra skvělá, KD nešetřil brutalitou, hrůzou a děsem, díky čemuž jsem na nudu od předskokanů zapomněl. Nebudu chybět, až bude nějaké další PŘÍŠTĚ.
A jen by mě zajímalo, jestli si kapela cestou do Zlína v autobuse otevřela některé ze svých zavařenin.
THUNDERBOLT - No comment (byl jsem u baru).
GRIFFIN - Hehe, tak tady se nějak nevyvedlo nazvučit kytary. Další z asi milionu zkušenností, kdy si řikám, že vůbec nechápu, co tam ta osoba za tim mixpultem (odvážně si občas řiká "zvukař") dělá. To za si celou tu dobu nevšim, že z kytar neni slyšet ale ANI HOVNO?!?!?! Prostě zvukař - u nich je tohle bohužel normální...
Jinak skvělej zvuk bicích a výbornej silovej zpěvák. Celkově nudnej heavy a-la 80's...
KING DIAMOND - Špičková show!!! Když jsem Kinga (kvůli tomuhle koncertu) po dlouhý době opět poslouchal, řikal jsem si, jestli jsem už z toho nevyrost a jestli byl dobrej nápad tam chodit. Ale bylo to SUPER!!! Skvělá show, velmi spontánní a upřímná, velmi efektivní i efektní! Neubránim se srovnání s poslední návštěvou Kinga v Praze - před pár lety v Akropoli. Tehdá byl ROZHODNĚ lepší zvuk (tentokrát to bylo navejškované, přehulené a pěkně fuj fuj) a taky byl lepší playlist. Tentokrát však byla rozhodně lepší show - větší podívaná. Tanečnice-herečka, byla naprosto úžasná a obzvlášť její simulace loutky brala dech! Vůbec celé dění na pódiu v průběhu skladeb z nového alba bylo dechberoucí!
Nicméně nutno říct, že skladby to chtělo mít skutečně fest naposlouchané, protože slyšet nebylo nic. Playlist taky nebyl nic moc, i když milovníci Abigail jedničky si přišli na své. Mně chybělo více věcí z nového alba a hlavně "House Of God" či "Voodoo". To že KING nehraje "Graveyard" už je bohužel dost tradice a asi ani nemá smysl si na to stěžovat. :( ... No a to, že tentokrát na závěr nebylo "No Presents For Christmas" chlapcům jen tak neodpustim!!! :((( Ale alespoň jsem se dočkal "Welcome Home" - což je má osobní hymna...
Celkově vzato výbornej tyjátr - skvěle jsem se bavil! Příště jdu na KINGa rozhodně zas!!!
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Vložit diskusní příspěvek