NAILS - Every Bridge Burning
Rezavá a drásavá sedmnáctiminutovka, která v tempu polevuje až u poslední skladby. V čem ale nesleví je hutnost, tlak a brutalita, která je pro NAILS signifikantní. Po všech směrech povedené navázání na minulou desku.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
chystám se..
Na výstavě s totožnou tématikou jsem byla před dvěmi lety v Olomouci v Arcidiecézním muzeu a byla jsem nadšená. Veškeré exponáty sjednocené do tématických celků, ke každému artefaktu uvedeny minimálně základní informace odkud jsou, k čemu sloužily a kdo a kdy je používal, zkrátka info dostačující nejen pro náhodného kolemjdoucího. Tak nějak jsem si říkala, že když byla tak vydařená výstava v Olomouci, tak v Praze díky větším možnostem bude přinejmenším o trochu lepší. Teď se ale začínám bát. Uvidíme za dva týdny.
Taky se moc těším na Zlato Inků, byli jste tam někdo?
Ona znalost písemných pramenů a faktů obecně je jedna věc, nakládání s nimi věc druhá. Existuje hodně historiků, co u všech svých teorií uvádějí plno nezpochybnitelných faktů - až na to, že z nich vyvozují hovadiny (např. J.Kozák, typický příklad).
Ale písemné prameny má zmáklé, to mu snad neupřeš. Zkusím ho ještě konfrontovat s dílem České země od příchodu Slovanů po Velkou Moravu od Měřínského, které jsem zatím nečetl. Tam bude asi více archeologie.
Třeštíka je třeba brát s rezervou, byl to historik "kam vítr tam plášť", takže jeho názory byly a jsou poplatné době, ve které psal... V něčem má jistě pravdu, ale ostatní jeho teorie jsou nepodložené domněnky - např. obchod s otroky: jak by z Baltu mohli tahat do Prahy tisíce otroků, když po cestě nebyly nalezeny žádné odpočívací stanice apod.? Přeci jen člověk stěží ujde za den více než 30 km... atd. atd.
Pokud se jedná o fakta a rozbor pramenů, nelze něž doporučit Třeštíka a jeho Počátky Přemyslovců. Dost hutné čtení. Podle mne už to někdo překoná jen stěží.
V reklamě na ČT mluvili v souvislosti s touto výstavou dokonce o králi:-).
Rezavá a drásavá sedmnáctiminutovka, která v tempu polevuje až u poslední skladby. V čem ale nesleví je hutnost, tlak a brutalita, která je pro NAILS signifikantní. Po všech směrech povedené navázání na minulou desku.
Další alternativa pro příznivce BORKNAGAR je tato parta z Rocky Mountain. Sice nic převratného, ale jízda je to patřičně ostrá i melodická, plná hezkých momentů a přesvědčivé instrumentace. I střídání growlingu a čistého vokálu je namixováno s přehledem.
Páni muzikanti, hoďte tam něco svižného a veselého, kytary ať závodí s klávesami. Dobré, to je ono. Trochu kýčovité jak ti Taliáni STAMINA. A kdo je ten starý pěvec v novém čepci? Ale, nebyl on u ROYAL HUNT? Dobře jste to skloubili, radost poslechnout.
V pátek nás čeká masivní exploze v podobě novinky německých kanonýrů, to se cítím oprávněn tvrdit už na základě luxusního čtyřpísňového EP, které obsahuje ten nejlepší melodický black / death s hnilobným pachem obinadel a lidského masa. Fans do haptáku!
A jsou zpět. Po dekádě odmlky. Opět rozjuchaní, lehce infantilní, ale hlavně maximálně kreativní a hraví. Deska, u které se prostě nejde nepohupovat do rytmu. Je v tom nezbedná nakažlivost.
Řecký instrumentální postrock, jenž koketuje s blackgazem, ambientem i cinematickou hudbou, který se nebojí ani klávesových ploch a piana. Fascinující vizuál skvěle odráží znepokojivost a melancholičnost jejich hudby.
Další španělský příspěvek do už nyní bohaté nadílky výborných doom metalových nahrávek letošního roku. „Espectres“ je klasický, dřevní a čistý doom, přesto stále velmi emotivní a prodchnutý krásně ponurou atmosférou.
Vložit diskusní příspěvek