OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Nechci to obšírně rozepisovat, tak ve zkratce: čím kratší je vzdálenost od satelitů a jejich osy, tím méně je zvuk ovlivněn prostorovou akustikou. To nejlépe splňuje pozice před pódiem, samozřejmě za předpokladu, že tam nějaké satelity jsou! Pokud tam nejsou, tak je to přesně opačný extrém - jako na DT. :-(
Faksi: Takže jestli to dobře chápu, tak si myslíš, že čím blíž jsi u podia, tak tím lepší tam bude zvuk?
Loni jsem tam byl na Nightwish, seděl jsem na tribuně a třískalo se to jak blázen. Teď jsem nechtěl riskovat a šel jsem k pódiu. :-)
Faksi: Nevím jak jsi přišel na to že je v Tesle hrozná akustika. Mimochodem co se DT týče, tak já jsem byl u zvukaře a tam byl zvuk v nejlepším pořádku. A ještě to bylo blízko pro pivka. :-)))
Inu i na takto hloupou poznámku zareaguji. Před pódium jsem šel proto, abych co nejvíce potlačil vliv hrozné akustiky v Tesle, která se na výsledném zvuku podílí. To je tak, když si připlatíte a očekáváte za to nějakou službu...
Nemáš machrovat u pódia a jít někam dozadu radši
POPRAVTE ZVUKAŘE
Už tu zaznělo, že přijetí Cynic bylo poněkud vlažné... inu, není se čemu divit, když 20% lidí slyšelo úplný H*VNO! Bohužel já, stejně jako všichni stojící u pódia, jsme totiž slyšeli pouze zvuk z pódia!!! Čili: z Cynic jsem slyšel jen nenazvučené bicí, z Dreamů jen kytaru + trochu bicí. Kopák a basu jde samozřejmě slyšet všude, ale na koncert typu DT, kde si chci poslechnout propracovanou hudbu, je to žalostně málo. Jedním slovem katastrofa! Ale Petrucci to valí jak stroj! :-)
Playlist z Budapesti:
oproti Prahe nehrali:
Panick Attack (vazne skoda!)
Constant Motion
The Spirit Carries On
As I Am
navyse hral:
Misunderstood
Pull Me Under
Solitary Shell
Caught In A Web
Ak si teda dobre pamatam. :)
Inak koncert predcil moje umiernene ocakavania.
Sry kluci, sem si to neuvedomil. Jasny, ze jednou staci
Ty vole, Michale, jednou stačilo :-)
Tak to videl/slysel mmikk :)
http://mmikk.baskytara.com/220/dream-theater-cynic-tesla-arena-30-6-2009
Čo sa týka ozvučenia tak ja osobne som bol na koncerte v Budapesti a nebol som 100%ne spokojný, bolo to príliš na môj vkus 'prepálené', niekedy to zvuku jednotlivých nástrojov veľmi neprospievalo. Neviem či je to taký trend ozvučovať všetko na maximálnu možnú mieru ale budiž :) Inak samozrejme koncert výborný.
nič zvláštne, iba by ich ušľapali
hmm... tak nejak si neviem predstaviť, čo by sa dialo, keby sa DT postavili s pivkom v ruke pri stánok s tričkami ;o)
pardon, zimnom ;)
Reakcia publika na "predkapelu" bola spočiatku trocha rozpačitá, vyzeralo to tak, že mnoho fanúšikov Snových divadelníkov Cynic videlo (počulo) prvýkrát. Pre mňa osobne sú Cynic kapelou, ktorej by som sa nebál pririeknuť status kultová. Rozhodne moje vnímanie progresívnej muziky aj v tvrdších odnožiach metalu výrazne ovplyvnili. Inštrumentálne toto vystúpenie zvládli takmer bezchybne. Apropos, Paul Masvidal - je skvelý chapík, ktorý nemá absolútne žiadny problém stráviť čas po koncerte v debate s fans. Kiežby to platilo aj pre DT. Cynic odohrali po jesennom koncerte s Opeth vo Viedni opäť skvelý koncert, no najmä v začiatku svojho setu trpeli na horšie nazvučenie.
jemu je dobrý len Helloween.
russel
Jyrki, ty totiž nevíš, co je dobrý :)
tady ctu sama " lahůdka " !!! ten koncert tedy snad prekonal i video s nepřekonatelnou lahůdkou, "Tapetování, malování, zdobení - vymaluj si sám."
Já na Kynik byl taky na párku :)
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Vložit diskusní příspěvek