OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
No to on aj v staršej zostave (s Jesperom) hrával väčšinu sól. Šikovný gitarista...
Björn je řízek!
jj, bol to on ale väčšinu sól hral Bjorn..
Hm, ten Björn Gelotte z IF za posledné roky nejak výrazne zosivel... asi to má na svedomí fakt, že všetky gitarové party má na starosti teraz len sám v kapele. Aj keď Niclas Engelin je tam teraz tiež. Bol práve on tým druhým gitaristom na pódiu počas koncertu?
Mne osobne to viacej pripominalo maraton koncertov, ako festival. Cely areal sluzil na sledovanie koncertov, a ostatne zony akosi neexistovali. Z toho vyplyva aj ten vsadepritomny bordel... Zahranicni organizatori to pojali dost odmerane a strojovo - ano jedla bolo dost, kupit si pitie bola zalezitost par minut, merchandise ok, casova organizacia bola dokonala. ALE chybal tomu urcity "feeling" a snaha sprijemnit ludom ich pobyt.
K hudobnej stranke az na to, ze obcas to bolo prilis potichu, tazko mat vyhrady.
Můj názor
Z letošního Sonisphere (loni jsem nebyl) mám rozporuplné pocity. Už při příchodu jsem a nejen já, ale i řada lidí, netrefil vchod - přitom stačila šipka upozorňující, kde vchod je. Ale nešť - moje chyba. Čekání na pivo nebylo dlouhé, s cenou i Budvarem bych byl též ztotožněn, ale nikoli s objemem (proč 0,4 l?!!!). Byl jsem též příjemně překvapen šíří sortimentu nabízených pochutin. Rozčarování však nastalo po prvním pivu, kdy jsem oběhl téměř celý areál marně se pídě po odpadkovém koši. Ten jsem nenašel a stal se tak proti své vůli jedním z původců bordelu, který se v prostoru Výstaviště vytvořil. Uvítal bych také nějakou odpočinkovou zónu - sedět prdelí na malých kamenech není úplně nejpříjemnější.
Vlastní hudební program - přišel jsem hlavně na Maideny a In Flames s tím, že si rád zopakuju Kreator a rád se seznámím s Matodon a Korn. Skupiny nezklamaly, ale za to zvukař se "vyznamenal". Kreator byli potichu a navzdory Milleho projevům bezzubí. In Flames paráda! Z Mastodon jsem nic neměl, neboť jsem pod zvukovým nánosem kytar téměř nerozpoznal zpěv. Korn mě velmi příjemně překvapili - dle mého soudu měli nejlepší zvuk. V případě Iron maiden mám rozporuplné pocity - jejich výkon bez chyby; ze setlistu bych vyřadil El-Dorado, 2 Minutes a Running Free (naopak jsem velmi spokojen ze zařazení Dance Of Death, Evil That ... a Blood Brothers. Od Dance Of Death (a zvláště při ní) byl zvuk značně kolísavý (hádám, že déšť za to nemohl) - jakoby zvukař zkoušel tři možná zvuková nastavení.
Tradičně úsměvné nalité postavičky jsou příjemným koloritem podobných akcí, ale jen do momentu než začnou znepříjemňovat akci ostatním.
Spokojenost s velkým ALE.
Az na spominany bordel bolo vsetko vyriesene na 100 %. Vstup do arealu bol rychly a bezproblemovy a tak isto aj do GC. Kedykolvek som dostal chut na pivo do 2 minut som mal odstatu radu. Oblubene kapely nesklamali.
Uvědom si, že mám přes noc napsat dvě recenze, takže se potřebuju dostat do pohody.:-)
Nikdo neni dokonalý. Nevysávej!:-)
Strayi už by ses ale mohl naučit správně používat mne/mě/mně, co říkáš?
Nejsem prase
Mně teda ten bordel vadil hodně. To, že se jedná o jednodenní festival neomlouvá to, že pořadatel není schopen zajistit odpadkové koše, úklid a hygienické zázemí. Naštěstí nedaleká zahradní restaurace mi poskytla alespoň to kvalitní sociální zázemí. Myslim si, že to že jsem fanoušek metalu ještě neznamená, že jsem prase, které si odpadky hází pod sebe a ještě si do nich sedne. Jinak co se týče muziky, tak jsem jel na In Flames a Maideny. Zvuk nic moc, ale obě kapely odehráli slušné sety. Souhlasím s tím, že dramaturgie koncertu IM mohla být hlavně v první půly mašlapána většími peckami, ale slyšet naživo Fear of the dark za zpěvu celého publika je nezapomenutelný zážitek. Na Sonisphere na Výstavišti, ale už opravdu nikdy nezavítám.
a ešte dodám, že In Flames hrali svoje pecky nie od Reroute po súčasnosť ale od Clayman-a
skvelá reportáž...až na tú Dance Of Death - pre mňa absolútne úžasná vec :)....čo sa týka KORN-u veľmi ich nepoznám...celý set som odstál ale musím povedať, že nenudili :)..ale aj tak: 1. IRON MAIDEN 2. IN FLAMES 3. KREATOR 4. KORN 5. MASTODON :)
KORN jednoznačně nejlepší. Za nimi MASTODON, a pak ten zbytek :)
Sonisphere 2011
Souhlas se Strayem, za vcelku hodně férovou cenu hodně (kvalitní) muziky :) Výkony jednotlivých aktérů strhující. Na In Flames jsem si krásně trsnul, Maidni podali očekávaný výkon (rozuměj naprosto precizní), ale jestli se někdo plně rehabilitoval, pak to byli KoRn, kteří předvedli opravdu hodně suverénní výkon! Já jsem naprosto spokojen, moje veškerá očekávání byla do puntíku naplněna a místy i překonána :)
huh...:-) dík.
* Falling Away from Me
dneska
už čtu asi pátej report z festivalu, kde jsem nebyl. Úplně každej píšete něco jinýho:))) Tak já budu dneska věřit Strayovi:))) ty Irony yzávidím.....Mě tam bohužel letos nic jinéhho nenalákalo. Chyběla mi tam nějaká druhá "velká" kapela. Za AC/DC se taky přimlouvám...
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Vložit diskusní příspěvek