OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
EZL...jasné že bicie boli trieda, veď čo iné čakať od Pegasa hehe, je to vynikajúci bicman..áno, boli tam chybičky krásy, ale myslím že to nebolo iba na Christopherovi - ten mal smolu, že je jediný gitarista, takže každú z chýb je počuť. Ver tomu, že zbustrovaná basa znesie veľa kiksov ktoré ľahko prepočuješ. Takže RIP má z časti pravdu, boli tam viaceré chyby, ale tak tvrdo by som to nechcel hodnotiť. Mňa potešilo - ako som už nižšie písal - že som ich konečne videl na 9 krát s normálnym zvukom. Znechutili ma akurát nie nekonečné Brunove kecy - akosi som na to rokmi čo nehrali pozabudol, škoda že aj on nie :o)
Ste príliš nároční a kritickí. Dobrý dojem z comebacku všetko prevážil.
V tomhle musím souhlasit s Ripem. Krabathor měli super zvuk, bicí též třída, ty mě hodně bavily, ale Chris otřesnej. Jeho pravá ruka nestíhala, hned na začátku spomaloval a nehrál vůbec přesně rytmicky, navíc otřesný sóla. Styděl bych se za takové vystoupení.
RIP: Sakra, koukám, že tobě to vystoupení pěkně hnulo žlučí . Nechce se mi věřit, že by k tomu takto přistoupili. Příčinu vidím v krátkém čase na sehrání a nervozitě. Chris přece jen z dění vypadnul úplně a myslím si, že to pro něj bylo opravdu složité. Dost možná víc, než si on sám při odsouhlasení vystoupení připouštěl. Jsem přesvědčený o tom, že o všech nedostatcích dost dobře vědí a to víc se třeba zvýšila pravděpodobnost, že se něčeho dalšího dočkáme, samozřejmě v lepší formě. Já mám výhodu v tom, že jsem i při obrovské úctě, kterou ke všem třem uchovávám, instrumentální dokonalost prostě neočekával, takže jsem si tento mimořádný zážitek nenechal ničím pokazit.
Koník: nezlob se na mě, ale můj názor je ten, že odehrát takto diletantsky koncert, na který stovky lidí čekalo mnoho let je absolutní neúcta k fanouškům. Je to jako jim nakálet na hlavu. Takto si exkluzivní comeback koncert opravdu nepředstavuji. Spoléhat při tom na to, že jim to bude odpuštěno, protože se na závěr objali a lidi by měli vděční vůbec za to, že se ukázali na jedné scéně za velké peníze dohromady …to jako myslíte vážně?
S Krabathor bohuzial suhlasim s RIPom, nebolo treba chyby hladat, nedali sa prepocut :( ..tak neviem ci bolo malo casu na zohratie alebo sa skor spolahli na legendovitost ...ak z toho nakoniec bude ozajstny reunion, rad si ich pojdem pozriet v lepsej kondicii ..niekde okolo Pain of Bleeding Hearts som isiel pozriet na Carnival in Coal
Co se týká KRABATHORu, tak jsem přesně na druhé straně barikády než RIP. Objektivně, chyby tam byly, otázkou ale zůstává, jestli to s ohledem na okolnosti vystoupení bylo vůbec podstatné? Já tvrdím, že nebylo. Považuju za naprosto nešťastné přistoupit k tomuto setu způsobem kritika, který měl nastražené uši a každý tón linoucí se z pódia souběžně konfrontoval div ne se studiovou nahrávkou. Ano, bylo to o nostalgii, bylo to o odvaze (jak je zde již uvedeno) a dost možná i o naději do dalších dnů, či měsíců … Je to málo? Já tvrdím, že ne. Pokud by takto zahráli v době, kdy byla kapela plně funkční, tak bych byl naštvaný, ale po tomto festivalovém vystoupení jsem ještě dobrých 10 minut zůstal na místě před pódiem se slzami v očích. Děkuju za tu odvahu i nostalgii.
Právě proto se těším na ten plný report, kde se dozvím víc... zajímavý byl byl právě názor vícero zastupitelů... jestli tedy v MP už nezačíná předvolební kampaň a mají na to čas...
Teda je pravda,že s tímto názorem jsem v redakci zdá se v menšině, u ostatních vítězila nostalgie, která všem totálně ucpala uši...
Takže sobota s výhledem na Rujanu nebyl úkrok stranou?
ale to už mám popsané i v prvních dojmech ... instrumentálně to byla mizérie ... jediný kdo to jakš takš zahrál byl Bruno, největší katastrofa byla v kytarových sólech
Metalopolisté, prosím, pohněte s reportem z BA, jsem strašně zvědavý, jak hráli Krabathor, něco je sice na youtube, ale z to chr chrrrr, hurááá, chrrr chrrrr zvuku se člověk tolik nedozví...
O víkendu jsem zvolil radši výlet na Balt, ale na Kraba jsem myslel...
Benediction
Ten zvuk co predvedl zvukar u Benediction ve stanu, me taky neskutecne nasral. Musel jsem jit pry, protoze to se proste nedalo a to jsem se na ne tesil. Pritom den predtim byli Pungent Stench uplne paradni.
add RIP :
Videl som BLINDEAD iba 2x live . ako support (alebo skôr ako co-headlinera) počas vlaňajšieho turné s nórskymi LEPROUS (listopad) v Budapešti a potom v lednu tohoto roku, ako klasického healinera na trojkoncerte v Krakove, kde hrali 80 minútový set - najprv celý album "Absence" a potom aj tracky z predošlých "Affliction XXIX II MXMVI" aj z "Autoscopia/Murder In Phazes". Bol to veľmi intenzívny zážitok ... a to som, čo sa týka koncertov, pomerne značne zmlsaný. BLINDEAD je jedna z mála kapiel, primárne metalových, ktoré ma v posledných rokoch celkom slušne oslovili. (pateticky a s istou hrdosťou nosím ich triko)
Je pravda že půlky koncertu Down jsem už stál se spoustou lidí na Satyricon (tuším že o nás Anselmo něco nehezkého říkal ne?:D ), ale co jsem tak zaslechl mi přišlo v pohodě. A ten příchod na "Now, diabolical" mě pobavil. Anselmo to nakonec celý odkoukal a pak nadšeně gratuloval tomu kytaristovy co stál napravo :)
Aha, to jsem se právě chtěl zeptat, jestli se Anselmo "normálně" chová jako čůr-ák, nebo to byla výjimka?
Ach jeeeeeeeb, Rudi zase celé zle. Že "sústredeného boxera, nie patetického, nevypočítateľného alkoholika" :-D
Čo si nikdy nebol na Pantere?
Pokiaľ viem, Phil je na šrot (a stále rovnako cool) už aspoň 30 rokov vkuse...
Mayak:a já Tvůj, první setkání BLINDY s nimi bylo, když předskakovali CITY OF SHIPS, kteří předskakovali ROSETTĚ na prvním jejich koncertě v ČR.
na THE OCEAN jsem nebyl, souhlas - přeceňovaná kapela, která od odchodu Weberse nemá co říct.
EZL: BMTH měli half playback - jeho intonace se za posledních pár let opravdu o dost zlepšila, vzhledem k tomu, že jsem po tři skladby stál mezi podiem a lidmi jsem měl možnost jasně slyšet, odkud šlo to hromobití v refrénech .... a šlo z lidí
teraz ho zabijte lebo sa mu to nepáči.
Blindead byli hodne fajn, narozdil od precenovanych The Ocean. Jinak Ripe, ty si tak vyprasenej, ze si slepej a hluchej. Zpevak Bring Me jel na playback, nedal ani hovno a ty fans choraly byly tez pousteny. Utahli te na vareny nudli.
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Vložit diskusní příspěvek