OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Srandu si dělal u posledního Citronu.
Cruel je špica kapela
Nedělám si srandu. Je to fakt skvělá deska.
U tebe jeden nikdy neví, kdy si děláš srandu a kdy ne.
Takhle dobrý jsem to nečekal. Fakt minimálně devět. Spíš víc. Na tom albu je v podstatě všechno dobře. Instrumentálními výkony počínaje, grafickou úpravou konče. Promakaná hudba zejména v režii Pavla Bauera. Skvěle abstraktní a básnicky neuchopitelné texty z pera Marka Neckáře. Dokonalá rytmika. "Nový" zpěvák Zbyněk perfektně zapadl. I když to není žádný pěti oktávový Kiske, dokáže skvěle pracovat s hlasem a do hudby přirozeně zapadá jako další profi podchycený nástroj. Navíc skvěle funguje na živo a dokáže pracovat s publikem. Místy zdatně pěvecky sekunduje i Pavel, čímž vytváří Zbyňkovi pěkný kontrast. Akorát mě trochu zarazil Markův odsun do role kapelního maskota (něco jako Eddie v IM) ověšeného nástroji, na které občas hraje, občas nehraje. A skoro vůbec nezpívá. Sice jsem volal po tom, aby nezpíval tolik. Ale né zase, aby nezpíval vůbec. Na desce ho slyšet pět skoro není a na koncertě ho chudáka staví do rohu a ještě navíc pod schody pod průhlednou záminkou, aby si při máchání palicí nerozbil hlavu o strop jako Daniel Gildenlow. Inu metalisti s hřívou těžký život mají. Na rozdíl od PoS tady ovšem ega nahrazují rozumy v hrsti. Čili každý racionálně dělá to co umí nejlíp a na finální placce to je setsakra vidět. Nej skladba samozřejmě Propletenec slov. Epika vládne. Uvidíme ještě jako co Džef Tate na podzim. Ale zatím to vypadá, že po Kruťasích a Ayreonech budou letos Salvejšni v topce až třetí.
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Vložit diskusní příspěvek