OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Hodnotím film velice kladně. Den před návštěvou jsem doma dal jedničku, která je fajn, ale nikdy mě nijak extra nebrala, byť ji oceňuji vzhledem k době vzniku. Návštěva kina druhý den byla překvapením již u pokladny, kdy jsme zjistili, že film je vysílán ve 3D ;o) No nevyhledávám to, ale řekl jsem si ok, proč ne. Nakonec to byl vizuální zážitek i díky této technologii. K filmu: příběh vnímám jako lepší, než než u jedničky. Pomalý děj mi nevadil, spíš naopak jsem to chápal jako skvělé vtažení do nálady vyprávění, takový doom metal ve filmové verzi. Hudby, zvuky, ruchy, tak to mě dostalo úplně, takový drone/sludge atak, jenž dodal filmu skvělou atmosféru. Snímek doporučuji každému, byť asi ne pro každého bude filmovým potěšením. Já seděl ve správném sedadle.....
Už první díl považuji za přeceňovaný a tvářící se jako něco víc, než ve skutečnosti je. O pokračování jsem před návštěvou kina věděl jenom to, že se chystá a neviděl jsem žádný trailer ani nic o ději, hercích atd. (kromě účasti Forda). A dojem z toho mám takový, že to byla podobná nuda, ale v opravdu parádních kulisách a rozhodně stojí za to vidět takový film v kině. Jenže je to vše neúměrně natahované, zdlouhavé a únavné, hudba, tedy spíš ruchy a hluk, místy až nepříjemná. A není to tím, že bych vyžadoval víc akce. Je to takový opačný extrém proti zběsilému a nepřehlednému střihu většiny současných filmů. Problém byl také v tom, že u nás se promítalo pouze od osmi a udržet celou dobu pozornost bylo náročné. Třeba to při opakovaném shlédnutí ocením víc, ale moc šancí tomu nedávám. Ale je fajn, že se film celkem drží původního stylu a nestalo se z toho tradiční pokračování těžící jenom ze známé značky. Evidentně je připravena půda i pro pokračování. A jenom dotaz, opravdu tam K v jedné svéně proběhnul zdí? Pokud ano, tak to mi přišlo úplně mimo, ale to je drobnost.
Mayak: dialog s Deckardem - je to tak, a taky to zároveň i zpochybní "pokud tedy jste byl navržen", podle mě to je nejlepší přístup vůbec. Což říkám z pohledu člověka, kterému přijde zřejmé, že v těch režiserských cutech BR je Deckard replikant. Ale rozseknout tuhle debatu jednoznačně by byla chyba.
'Restart' Batmana ci Strar Treku se - asi shodneme - rozhodne povedl, takze hlasky typu budme radi za...
'Nizkorozpoctovy' Svet zitrka ci District 9 (a par dalsich) maji - asi se shodneme - taky neco do sebe, takze hlasky typu budme radi za...
Jeste ze vinu/polemiky muzete hodit na stopaz, strih, zasah studia atp... a porovnavat s 'just entertainment' Marvelovinama //:=]
Je skvelé, že tento film vznikol.
Denis Villeneuve dal za posledné dva roky svetu dva SF filmy, za ktorými je kvalitatívne hodne veľké vákuum v ostatnej svetovej kinematografii (nielen v subžánri SF)
BR2049 mohol byť v pohode o 20 -30 minút dlhší, posledná tretina filmu je oproti prvým dvom uponáhľaná, nie vždy dotiahnutá a pootvárala celý rad okien a dverí do ďalšieho potencionálneho pokračovania (tradičný dramaturgicko/scenáristický hollywoodský zámer v prípade pozitívneho prijatia BR II a samozrejme i adekvátneho finančného efektu).
Ad RIP: V dialógu po zajatí Deckarda s ním Wallace/Leto evidentne a jednoznačne komunikuje, ako s replikantom, ktorý mal "vyššie" poslanie so zámerom "zamilovať sa" do Rachel ... a následne byť "štartérom samo-reprodukčného procesu" u replikantov.
Fenomén Wallace, ako jediný vlastník (aj keď poškodenej) databáze Tyrell Corporation o tom musel predsa vedieť v tej dobe určite najviac ...
endyamon: Diky za odporúčanie. Tieto krátke videá som už videl, ale tiež ich odporúčam ostatným. Je to zaujímavá vsuvka medzi rokmi 2019 až 2049.
Iced: Maximálne súhlasím. Pri tých všetkých veciach ako Captain America, Transformers, Thor, Avengers atď by sme mali byť naozaj vďačný za takúto z časti Cyberpunkovú krásu. Ja ten film vnímam ako jednú veľkú audiovizuálnu meditáciu. Osobne v tom ani nevidím kalkul od tvorcov. Naliať toľko finančných prostriedkov na takýto skutočne anti-hollywoodský film chce aj v dnešnej dobe celkom odvahu.
Řeknu vám jedno. Buďme rádi za takové filmy vzhledem k tomu, co se dnes v drtivé většině pouští v kinech. A obávám se, že to bude jen a jen horší.
Vždycky si říkám, do jaké míry hraje ve srovnávání se starší tvorbou nostalgie... Myslím, že ta míra není zanedbatelná. A to platí jak pro filmy, tak pro hudební alba.
este tie kratke filmy ako bonus (2036:Nexus Dawn, 2048: Nowhere to Run, Black Out 2022), ak ich niekto nevidel:
https://www.youtube.com/watch?v=luNonv-X3Sc
https://www.youtube.com/watch?v=5yE9LHNeUN8
https://www.youtube.com/watch?v=jP9FwuaI3aM
whiplash:
vidim to stejně. Já se nejvíc obával toho, že z Deckarda rovnou udělaj člověka a basta. Že se to dá číst oběma způsoby pořád je fakt dobře. Dokonce je tam naznačený v jedný Letově větě, že byl "navržen" a pak zpochybněný "- tedy pokud byl navržen", jo, je to takový doslovnější, ale díky aspoň za to. Jinak je film na ten starý naroubovaný tak nějak trochu kostrbatě, ale zase ten přechod neni průšvih. Jinak u mě celkově dobrý.
m_h - súhlasím. Ten film na mňa pôsobil neukončeným dojmom.
Doslovný síce v mnohých oblastiach bol, ale či zodpovedal všetky podstatné otázky? Ani náhodou. Tu nejde o mystérium, ktoré v sebe mal originál. Tu ide o to, že vôbec nevieme čo bude s prípadnou revolúciou, Wallacovou postavou (nech si hovorí kto chce čo chce, Letova postava bola úplne démonická). To, že Deckardova postava je stále v podstate opradená tajomstvom (človek vs. replikant) je ale len dobre. Pozitíva - dychberúci audiovizuál; pamätné scény (milostná scéna s Joy a celá jej bočná dejová línia); pre mňa aj scény s Wallacom; absolútne anti-hollywodský film vo svojom žánri (dĺžka, tempo, dôraz nie na akciu, ale nasatie atmosféry); maximálne plynulé a logické pokračovanie originálu (a áno, aj ja som si myslel, že sequel by bol úplne zbytočný); film si berie typické rysy originálu a zároveň ho nevykráda, ale pridáva vlastné veci; pre mňa definícia toho, ako by sa mali robiť pokračovania správne a dôstojne. Negatíva: skutočne predvídateľná hlavná dejová línia; iba povrchné nastolenie morálnych a etických otázok, problémov (originál bol v tomto skutočne oveľa oveľa ďalej); nudný Gosling.... Inak som bol ale v kine úplne nadšený, tempo filmu mi vyhovovalo a ešte som si pri záverečných titulkách povedal, že by som chcel viac. 8/10
tak trosku zaslepena recenzia. film bol ocividne kruto zostrihany, takze nedava zmysel. nemilosrdnu ruku studia poznat, chce to minimalne o pol hodinu dlhsiu verziu. veri, ze ked uz film nebude v kinach, tak si stab otvori usta ...
Ten film hlavne vubec nemel vzniknout... kikoti asi nevidely prequely Alien, nemluve o SW neomrdkach... U Goslinga je to jasny, chybou v Matrixu se stal misto robo-devkou (gigolem, ovsem na Jude Lawa nema) robo-copem //;=]
"tříhodinovou tragédii muže, který se potřebuje vysrat, ale žije ve světě, kde zrušily veškeré hajzly" som sa pobavil vdaka :) hlaska mesiaca
jasne, ten chlapecek z Drive
Ešte som to nevidel, to mal fakt zase ten "svoj" výraz?
Já si 2049ku díky Goslingovu výkonu překřtil na téměř tříhodinovou tragédii muže, který se potřebuje vysrat, ale žije ve světě, kde zrušily veškeré hajzly.
pro mě je furt otázkou, zdali je Rick Deckard replikant nebo ne :)
Koho nudil povodny Blade Runner, bude ho nudit aj tento. Za mna velka spokojnost, hoci pribeh mohol byt hlbsi a polopatistickych vysvetleni menej. V principe, vobec mi to prilis tajomne neprislo, neostali vo mne nezodpovedane otazky.
Sem sa ten Goslingov vyraz hodil k replikantovi (a konecne nerozpraval ako buzna), ale dufam, ze ten jeho vyraz (zobrali mi hracku) neuvidim znova v jeho dalsom filme.
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Vložit diskusní příspěvek