OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Samozřejmě s tím srovnáním s Justinem jsem to přehnal, ale to že je Bieber nejhorší hudba nebo to něco co se snaží být hudbou na světě, je pravda! A Sabaton se touto deskou co se týká invence stal rozhodně nejhorší metalovou kapelou, kterou dělí od absulutního odpadu pouze dobrý zpěv a docela dobré texty.
Sabaton už začínají co se týče invence + oblíbenosti a fanatičnosti fanoušků působit jako metalový Justin Bieber a to je co říct, ale aspoň se tam zpívá o válce a ne hov**.
Stejně je zvláštní, ze si v té popularitě hoví už “dobrých” 12 let, přitom hrají od začátku takové hov**. :)
Ty vole řešit kvalitu nahrávek Sabaton je jako řešit uměleckou úroveň Andyho Warhola.
Ti lidé už si to možná i všimli, ale asi jim to (bohužel) tak vyhovuje:-)
Iron Maiden taky hrají pořád konzerva heavy metal, chytlavý refrény, dlouhý sóla... ale na rozdíl od Sabaton si to pořád drží nějakou úroveň, protože Maidni jsou nesrovnatelně lepší skladatelé i muzikanti a i v rámci poměrně striktně vymezenýho žánrovýho pole dokážou pořád vymýšlet zajímavý riffy, melodie, kompoziční vychytávky. Není to samozřejmě žádné revoluce, ale je to "poctivej bigbít," co třeba mě osobně baví. Sabaton si už dávno vyčerpali celý svůj raneček s pár postupy, a teď už to jenom vaří znovu a znovu, a čekají, kdy si lidi všimnou, že už z toho je jenom voda.
Tak já myslím, že se (alespoň teda v mém případě) čeká, že vezmou rozum do hrsti. Ať se klidně opakují, ale s grácií a ne s prstem v prdeli
Zamyšlení
A co se vlastně od Sabatonu teď čeká ? Už je to jakási značka, zvuk, styl, jaký posun v rámci žánru má být (Purple, Uriah, Helloween, Accept, Blind, Dream) ? Marketing dělá svoje, samozřejmě jede a funguje to, ano. Carolus je super deska, jenže co by měli vydat teď ? Nový Calorus ? Stejný problém, bude to kritika opakování. Art of war ? Nosím kytaru 20 let na krku a hudebně a řemeslně tam jsou pěkná místa, byť ne na první poslech. A s tím Manowar, to je myslím mnohem smutnější písnička. Jsem už dědek, takže Kings of metal a Seventh son jelo na základní škole ;)
Ne.
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Vložit diskusní příspěvek