PRVNÍ HOŘE - Achtung, Sultan!
MInule jsem zase kecal. Tohle je totiž další dokonalá deska tohoto úžasného tělesa. Radost tohle poslouchat. Už zas.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Jako fanoušek black metalu, death metalu a podobných žánrů (paradoxně?) nemám úplně rád extrémní obscénnosti v kinematografii. To už musejí opravdu hodně organicky sloužit hlubšímu sdělení, abych to bral. Což mi tady taky tak úplně nepřijde, spíš to možná byla snaha ukázat, kam až se dá zajít v zobrazování (sexuálního) násilí? Když si mám vybrat mezi filmy tohoto typu a Tarkovským, tak určitě mnohem spíš Tarkovskij. :))
Né, to bude bez problémů. Jeden článek mám rozehraný už strašně dlouho, takže stačí doladit pár detailů :-)
Dokud je čas a nemusím se do toho nutit, tak to jde víceméně samo. Takhle to má nastavené hádám každý druhý.
Ty bláho, aby ses nezavařil:)
Odpověď
Díky za tvou obsáhlou reakci. Strašně dlouho jsem chtěl Saló napsat, protože ten film na českých webech žádný podobný rozbor/výklad nemá.
Omezený určitě nejsi. Úvaha o tom, že film je spíše forma protestu, mne napadla až když jsem si začal číst o dějinách neorealismu v Itálii. Myšlenku mi později částečně potvrdil jeden taliánský filozof, který se zabýval dějinami filmu a Pasolinim. Viděl to trochu jinak, ale ten základ tam byl. Kdo si o podobných tématech dneska čte? To je právě ta největší slabina toho filmu. Nedá ti žádné vodítko a předpokládá, že se alespoň částečně orientuješ v kulturních dějinách Itálie.
Je řada umělecky pojatých filmů u nichž si omezeně připadám zase já, to buď bez obav. Třeba Tarkovskij. Do jeho filmů jsem ještě pořádně nepronikl a netroufl bych si o nich tudíž napsat ani čárku.
Na další dva víkendy mám v plánu zpracovat podstatně lehčí druh kinematografie. Lehčí, ale mému srdci bližší :-)
Popravdě - tvůj výklad filmu se mi líbí mnohem víc než film samotný (viděno jednou asi před 6 lety). Možná je to mojí omezeností, ale já tam tebou zmiňované metafory z velké části nevidím. Chápu základní myšlenku filmu - kritiku moderní společnosti (elitářství, kumulace moci v rukou pár lidí, konzumní společnost), ale toto téma prostě není podáno ve filmu nijak skvěle (tj. lépe než v jiných filmech se stejným záměrem). A všechny ty perverznosti okolo tam jsou podle mého názoru buď proto, že to autora prostě bavílo nebo proto, aby bylo dílo okatě co nejkontroverznější. Jinak by si režisér vybral pro kritiku společnosti jako inspiraci jinou knihu něž zrovna tuto a výsledek by byl nejspíš lepší.
Ještě ke knižní předloze - DeSade podle mě zrovna tuto knihu napsal spíš jako sborník všech možných i nemožných sexuálních úchylek - její čtení má smysl hlavně pro sexuology. Z literárního hlediská má jiné, daleko zajímavější zářezy - třeba Justinu.
MInule jsem zase kecal. Tohle je totiž další dokonalá deska tohoto úžasného tělesa. Radost tohle poslouchat. Už zas.
Trochu prog rock/metalová exhibice. Toho tydlikání a hračičkování je místy opravdu hodně. Ale tito Švédové umí i příjemné melodie a přirozeně plynoucí pasáže, takže jim to předvádění odpustím. Ostatně, když na to mají, tak proč se trochu nepředvést, že?
Žijeme ve zlatých časech českého thrash metalu! Takové období hojnosti prostě nepamatujeme. Kapely na nás chrlí v horším případě dobré, v tom lepším (i v tomto) desky výborné a my si čvachtáme jako ten pověstný manža. Více v recenzi, teď si třepu palicí.
Švédské duo se na svém dalším albu ještě více vzdálilo postrockovým kořenům a dá se tedy tvrdit, že jejich hudba odplavala do specifické formy indie rocku, který se opírá o robustní kostru shoegaze. Opět slušné album.
Další švédský power metal, kterému vlastně nelze nic vytknout. Dobří zkušení muzikanti, kvalitní produkce a chytlavé melodie. Komponování dle osvědčeného mustru, přesto to dokáže zabavit. Dám tomu ještě pár poslechů a poté zapomenu, že to kdy existovalo.
Nepřístupná a temná blackmetalová deska, která spolu s disonantní nervozitou nabízí i death/doomové nálady. Dostat se tomu pod kůži není snadné, ale odměnou je lavina emocí. Střídmá stopáž navíc ukončí ta "muka" dříve, než by to člověku urvalo hlavu.
Sofistikovaně maluje, točí vtipné filmy, v MORTAL CABINET zanechal výraznou stopu, ze Slavíka ho vyhodili, páč jeho světem je hardcore rap. A je z Rumburku, což leccos vysvětluje! Když šel pro talent, Marty si nabral hrstě. Zase ho ukázal, zpíčenec jeden.
Vložit diskusní příspěvek