OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Tak po 4 rokoch zase na BA. Super bolo. bal som sa že tych 5 dni bude vela a jediny problem som mal s nohami, ktore boleli ...
Koncerty? : VOLA, Thy catafalque, pallbearer a Devourment. Vsetko fakt dobre vystupenia.
Tak po 4 rokoch zase na BA. Super bolo. bal som sa že tych 5 dni bude vela a jediny problem som mal s nohami, ktore boleli ...
Koncerty? : VOLA, Thy catafalque, pallbearer a Devourment. Vsetko fakt dobre vystupenia.
Hundranie na Metalopolise a konspirovanie na socialnych sietiach.
Píši si. Míčové hry tedy levičácká zábava, jaká zábava je ta pravicová?
zase se hulilo?
Levičácké zábavy, měli byste být zvyklí. Fiala asi neměl problém.
Já se tu pekelnou věc snažil hodit, resp. zahodit za plot mezi pódiem a zdí, ale nedohodil jsem. :-)
Ad letajici veci - ten rugbyovej mic na misery index byl uz celkem o drzku. Schytat to necekane zezadu asi nebyla uplne prca:-)
U At The Gates jsem věděl, jaký bude setlist (jsem v té kategorii posluchačů, která zjišťuje, co se bude hrát :-) ), otázkou byl setlist PL, protože občas hrají full Draconian Times. Ale co mě u At The Gates překvapilo, tak to byl solidní pivásek u Tompy :-D . Comback Kid - no vidíš, na ty jsem zapomněl, ani bych na ně nešel, kdyby nedošlo k přesunu a bavil jsem se, hodně dobré vystoupení. A máš pravdu, že Unearth byl taky hodně moc nahlas. V souhrnu jsem také zapomněl na ty metalcore kapely, Darkest Hour moc fajn a As I Lay Dying - minimálně na začátku problém se zvukem, ale poté jsem si zablbnul v pitu a bavil se, byť to bylo docela o hubu :-)
Pravda, zvuk At The Gates byl spíš potichu, než, že by byl vyloženě katastrofální. Naopak docela zvuková vichřice byli Unearth.
Jinak mě překvapilo, že naživo pro mě na BA:
Comback Kid > Sick Of It All (a to mám tendenci SOIA nadržovat :-))
Suffocation > Cannibal Corpse
btw. Jsem divnej, když mě neuvěřitelně vytáčeli lidé mávající takovou tou pěnovou tyčí na plavání? Mě to připadalo strašně rušivý a retardovaný. Jsem tomu jednomu Němci říkal, ať s tím jde k bazénu, že je to pruda a on že je to přece zábava, ne? Jinak nafukovací krávoviny, kterejma se hází respektuju, i když nechápu, sem tam nějakou ránu v hledišti s klidem přijmu, jsem ochoten zvednou i kdejakou stokilovou lochnesku ať si zaplave nad hlavami, ale tohle bylo moc intenzivní.
Nevím, jestli byl nejhorší, ale minimálně to bylo hrozně potichu. Naopak třeba Abbath mi přišel zbytečně nahlas. Suffocation byla velká paráda, celý set. A kluci naprostí pohodáři, před vystoupením se pohybovali po areálu, pokecali, vyfotili se... Co pro mně byly topy - první den rozhodně VOLA, s Rivers Of Nihil to mám stejně jako psal Rudi, Thy Catafalque - očekávání předčilo to, co se nakonec konalo. Druhý den Misery Index, super byl i CC a Imperial Triuphant. Čtvrtek určitě Katatonia (se slzou v oku jsem oželel 1914), Mercyful Fate a bavil mě i Paradise Lost, Nick tentokrát zpíval na své poměry velice dobře a setlist zábavný a výborný standard předvedl Catle Decapitation. Pátek jsem bohužel přišel o Humanity's Last Breath, užil jsem si Swallow Of The Sun, top byl Suffocation, Exhorder, pobavil Sick Of It All. Poslední den se mi nejvíc líbil Gorod, SOEN, oblíbenci Insomnium mě lehce zklamali. Ad Nauseam - loni jsem si to užil víc, asi proto, že bylo více sil. Dramaturgie byla parádní, každý si musel vybrat.
bleak> Jo no, zvuk na At The Gates byl asi nejhorší, co jsem na letošním BA slyšel a přiznám se, že jsem se, i když je SotS jejich majstrštyk, tak trochu nudil. Naopak Suffocation ho měli úplně nejvíc skvělej a u jejich setu jsem se nenudil vůbec. :-) Společně s Amenra a FLA pro mě nejlepší vystoupení na festivalu.
5 dní je na moje záda rozhodně příliš, ale chápu, že málokdo je má tak kulatý jako já.
Co se týče kapel prvního dne, tak top byli Thy Catafalque. Ano, zvuk nebyl nejlepší, ale to se dalo bohužel první den říct skoro o všem. Upřímně mám pocit, že zvukově se to "zlomilo" až druhý den u Cannibal Corpse, což byl jeden z nejlepších koncetů už prostě jenom kvůli najednou parádnímu zvuku XD.
Nejvíc to první den odnesli At the Gates, i když ty táhl dolů i mizerný zpěvák. Přitom sympaticky zahráli od začátku do konce Slaughter of the Soul. Vola mě moc neoslovila, i když sem tam to nějaký zajímavější moment mělo. Pěvecké melodie ale byly na mě moc pop. Celkově jsem si z nich odnesl pocit, že to jsou prostě takoví Lidl Leprous.
5dní
5 dní je hodně?Já si přeju,ať to nikdy neskončí🤘
ad rakety taky mi přišlo, že je méně vody. Třeba u Obscure stage, jak byl ten kordon toitoiek jsem nenašel vodu. Teď v době postcovidové mě to překvapilo.
Pro lidi, kteří užívají celé festivalové dny v areálu, je těch 5 dní fakt hodně. Já jsem tam, a v rámci Jaroměře, nachodil cca 80 km a to se prostě musí někde projevit. Včera už nešlo přijít dřív jak na 15 hod, ze zvuku Unearth jsem dostal bolehlav a když jsem stál večer na Solstafir, bylo mi úplně fuk, že jsem úplně durch. Prostě ten neutrál. Ale jinak samozřejmě krásné koncerty (mi vyloženě nikdo nezklamal a pár překvapení bylo), dramaturgie perfektní, super atmosféra, pár Proudů jsem taky skřapal. Jediné negativum asi ta prašnost a hnijící zákoutí u raket, to už bylo včera na zblití.
Ohledne zajímavých kapel velký nesouhlas. Zajímavých bylo určitě více. Ohledně stánků (a občerstvení obecně)- tady s tebou bohužel musím souhlasit. Vím, kolik % zisku stánkaři odevzdávají a je to zajímavé číslo, pro jednu stranu velice výhodné. K tomu ještě platí z prodejního m2 (+logicky elektriku). Měl jsem tam jídla výborná za cenu, která byla, řekněme, odpovídající (s ohledem na kvalitu a fest), ale ta smažená cibule s dipem za 160 a nebo v jednom stánku 1/8 pizzy za 80 (takže by celá byla za zajímavých 640), to opravdu zaráželo. Na druhou stranu například luxusní trhané vepřové s kimchi za 190, to je více než solidní cena a nebo od borců ze smokeru hovězí do burgeru za 290, to také akceptuji. Každopádně pro cizince je to stále velice levné v porovnání s festy v zahraničí, když se s někým z nich bavím, téměř vždy to zmiňují. Mluvil jsem s jedním týpkem, který je učitelem na Taiwanu (ale pochází z Jihoafrické republiky), udělal si tour po evropských festech a ten to zmiňoval jako jednu z prvních věcí. A nebyl jediný. Abych to shrnul - buďme rádi, že tady taková skvělá akce je, já ji mám téměř “za barákem”, ale čím dál častěji využíváme stravování mimo areál (během let najdete zajímavé možnosti) a jestli náklady porostou dále (což porostou) a bude z toho příští rok opět pětidenní akce, kde vstupenka přijde (odhaduji) na 5 tisíc, k tomu platíme VIP kemp, parkovné, přírodní tribunu (kterou jsem ale letos využil minimálně a znova už do ní nejspíše nepůjdu), úschovnu před areálem, tak poměr cizinců asi opět naroste a hodně CZ fanoušků bude účast zvažovat. Hodně mých kámošů už tam například každodenně dojíždí, vždy jeden nepije a večer jedou domů. Takže neutrácejí (kromě nějakého toho pivka) za žádné služby v areálu. Ale také tam jezdí až někdy odpoledne na zajímavější jména, což je skoda pro ty menší kapely. No, pěkně jsem se na první dobrou z mobilu rozepsal a vypadá to negativně, dále už budu v komentech především pozitivní, protože to letos (opět) bylo super.
Když už jste to začali.
Jeden z důvodů, proč tam nejezdím je počet dnů festivalu. Opravdu, ale skutečně zajímavých kapel za celý fest napočítám asi 15. 5 nejzajímavějších jako vždy odpadly.
Každý tam má něco, ale zavděčit se všem, tím nalákat více lidí, tak to natáhnout, to je doopravdy jen pro peníze. Proto jsem původně zmiňoval funkci Shindyho. Rozumní si doplní myšlenku.
Kolik je rozdíl zisku ze stánků za 4 dny a za 5 dnů? Shindy se hlásí.
Zase ale Pit Of Doom stál fakt za to;-)
Máme to úplně stejně, dnes už jedeme na neutrál. Vím, že se to nestane, ale kdyby byly tři dny, je to značka ideál. Takhle je ta hostina přebohatá a dojel jsem na obžerství. Ještě jsme si dnes říkali, že projdeme vše co se nestihlo, například Pit of Doom, na který jsem odešel asi po třetí skladbě SOEN, což byla velká chyba, neb u expozice byla solidní fronta a SOEN zpětně jeden z dnešních topů. Melt-banana - sorry, to je na mně moc velká šílenost. Každopádně kvůli únavě vynechám určitě Oranssi Pazuzu, snad AD Nauseam zopakuje parádu z loňska.
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Vložit diskusní příspěvek