PRVNÍ HOŘE - Achtung, Sultan!
MInule jsem zase kecal. Tohle je totiž další dokonalá deska tohoto úžasného tělesa. Radost tohle poslouchat. Už zas.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Mzda strachu 1977 je přesně ten druh filmu, který mi naprosto vyhovuje. Katarzní, jak po stránce dějové, tak i ve své formě zpracovaní. Vše je surové, ale zároveň krásné a svým způsobem jaksi bizarně povznášející. Navíc ta sekce, kdy se Dominguez s umírajícím Nilem ponoří do jakéhosi halucinogenního prostoru, kde vy nevíte, co jsou představy a co je realita. Zkrátka precizně zfilmované umírání s flashbacky na cestě do pekla (navíc ta kamera a hra s flitry). O akčních scénách tu J. Rose, jíž hovořil, ano, skutečné lahůdky jdoucí na „na krev“. Zdlouhavé entrée mi vůbec nevadí naopak, protože s tím dechberoucím finále totiž narámně dokresluje tento jedinečný kvarto očistec (bez vykoupení).
Předloha z roku 1953 je proti tomuto majstrštyku spaghetti western (ze svých 2/3 zcela určitě)
J. Rose opět velmi děkuji. Pro mě byl tento článek velké překvapení, protože jsem si už myslel, že jsi Friedkina zabalil s Výmítačem ďábla. Pro mě je Sorcerer asi jeho nejlepší počin, škoda to blbého anglického názvu, který se na děj filmu vůbec nehodí. Fakt by mě zajímalo, proč zrovna Sorcerer.
Původní „The Wages of Fear“ je velmi výstužné a když už ne to, tak lehce reinterpretovat i zde např. „The Wages of Purgatory“.
The Haunted 1991 od Friedkina je mě vzbuzuje podobné pocity jako tento film.
Přesně jak píše J. Rose, asi většina lidí se ke Mzdě strachu dostala až někdy mnohem později. Mě samozřejmě v pozdním dětství nemohl uniknout sveřepý Pepek z Francouzské spojky a kolem dvacetin jsem v kině navštívil remasterovaného Vymítače ďábla. Tím byl u mě Friedkin na delší dobu prakticky vyčerpán. Už ani nevím, kdo mě před více než 10 lety doporučil Mzdu strachu. Možná nějaký časopis. Každopádně je to neskutečná adrenalinová palba. Souhlasím, že úvod je zbytečně zdlouhavý, ale jakmile se vyjede, tak je to jasných 100%. Myslím, že jsem nikdy neviděl v jakémkoliv filmu napínavější scénu než je tady přejetí toho bájného mostu. Autor mě tímto článkem a vzpomínkou na další skvělý film opět velmi potěšil a i já se přimlouvám za to, aby své články zvěčnil v knize, kterou bych si okamžitě zašel koupit.
Čaroděj
Krev, pot a nitroglycerin. Drsný film z doby, kdy ještě žili chlapi. 8,5/10
Super film
Zmiňovaný film jsem viděl jako malý kluk v místním kině. Asi před rokem jsem se k němu vrátil, stále super
MInule jsem zase kecal. Tohle je totiž další dokonalá deska tohoto úžasného tělesa. Radost tohle poslouchat. Už zas.
Trochu prog rock/metalová exhibice. Toho tydlikání a hračičkování je místy opravdu hodně. Ale tito Švédové umí i příjemné melodie a přirozeně plynoucí pasáže, takže jim to předvádění odpustím. Ostatně, když na to mají, tak proč se trochu nepředvést, že?
Žijeme ve zlatých časech českého thrash metalu! Takové období hojnosti prostě nepamatujeme. Kapely na nás chrlí v horším případě dobré, v tom lepším (i v tomto) desky výborné a my si čvachtáme jako ten pověstný manža. Více v recenzi, teď si třepu palicí.
Švédské duo se na svém dalším albu ještě více vzdálilo postrockovým kořenům a dá se tedy tvrdit, že jejich hudba odplavala do specifické formy indie rocku, který se opírá o robustní kostru shoegaze. Opět slušné album.
Další švédský power metal, kterému vlastně nelze nic vytknout. Dobří zkušení muzikanti, kvalitní produkce a chytlavé melodie. Komponování dle osvědčeného mustru, přesto to dokáže zabavit. Dám tomu ještě pár poslechů a poté zapomenu, že to kdy existovalo.
Nepřístupná a temná blackmetalová deska, která spolu s disonantní nervozitou nabízí i death/doomové nálady. Dostat se tomu pod kůži není snadné, ale odměnou je lavina emocí. Střídmá stopáž navíc ukončí ta "muka" dříve, než by to člověku urvalo hlavu.
Sofistikovaně maluje, točí vtipné filmy, v MORTAL CABINET zanechal výraznou stopu, ze Slavíka ho vyhodili, páč jeho světem je hardcore rap. A je z Rumburku, což leccos vysvětluje! Když šel pro talent, Marty si nabral hrstě. Zase ho ukázal, zpíčenec jeden.
Vložit diskusní příspěvek