”V tvrdom hudobnom biznise, kde si odborníci radi škatuľkujú hudobníkov sa APOCALYPTICA úspešne presadzuje a je zároveň aj kapela, ktorá na trhu dokázala a dokazuje, že rocková hudba nie je závislá od hudobných nástrojov, na ktorých sa hrá, ale je úzko spojená s postojom, ktorý majú hudobníci. Skupina začala hrať len tak pre zábavu rôzne tvrdšie veci ešte počas štúdia na prestížnej hudobnej akadémii v Helsinkách. Prvý album s názvom Apocalyptica plays Metallica by four cellos vydali v roku 1996 a obsahoval, ako už sám názov napovedá skladby výlučne od Metallicy. V roku 1998 uzrel svetlo sveta album Inquisition symphony. Obsahuje skladby od viacerých tvrdých kapiel a tiež aj vlastnú tvorbu. Najnovším titulom je Cult, kde sa skupina spolieha hlavne na skladateľské schopnosti lídra Eicca Toppinena. Spojenie čelistov a metalových fanúšikov – dvoch nezlučiteľných svetov klasiky a hardrocku - sa v tomto prípade potvrdilo ako „vydarená fúzia“.
Diváci sa môžu presvedčíť o výborných výkonoch fínskych hudobníkov na koncerte v PKO Bratislava o 20 hodine v magickom dátume: 06.06.06.
Spolu s hviezdami večera sa predstavia dve slovenské zoskupenia. Ako prvá bude publikum „zahrievať“ pezinská kapela FEELME, ktorá hrá v tom istom zložení od roku 2002. Trio posadnuté myšlienkou spracovať filmové témy trocha/dosť netradičným spôsobom sa zavrelo do skúšobne. Za veľmi krátky čas vznikol ucelený koncertný program "21th Century Songs" zahŕňajúci viac ako 21 filmových tém (napr.: Das Boot, Knight Rider, Lost In Space, James Bond, Pulp Fiction...). V októbri 2004 je časť zachytená na rovnomennom promo live videoCD. Skladby majú danú svoju základnú štruktúru a aranže, avšak dosť veľký priestor je ponechaný improvizácii priamo na pódiu. Napriek tomu, že väčšinou ide o známe melódie, kapela ich upravila do neobvyklých verzií, v ktorých sa objavujú prvky metalu, funky, fusion. Pre milovníkov škatuliek - inštrumentálny crossover. V auguste 2005 vznikla v štúdiu Exponent nahrávka singla "pf (pulp fiction)", ku ktorej sa pripravuje videoklip. K FEELME patrí neodmysliteľne živé hranie v kluboch, filmových kluboch a na festivaloch (Hodokvas, Cibulák, Revište, Tasov, Medzinárodný filmový festival Bratislava...) K najväčším koncertným zážitkom určite patrí live performance k nemému filmu Upír Nosferatu na festivale Hodokvas 2002. Organizátori Medzinárodného festivalu Karlovy Vary 2OO5 vybrali kapelu FEELME, aby tento festival svojim koncertom otvorila. Viac na www.feelme.sk.
Následne sa publiku predstaví undergroundová legenda SLOBODNÁ EURÓPA. Skupina vzniká koncom roku 1989 (verejnosti dáva o sebe vedieť čosi neskôr vo februári 1990 ) v kedysi kultovej bratislavskej pivárni Stará sladovňa (slangovo Mamut), ktorá je v tom čase centrom nielen bratislavského undergroundu a to klasickým spôsobom pri pivnej debate štyroch, vtedy už hudobne ostrieľaných, ale vo vtedajších kapelách nespokojných rockerov. Momentálne v marci 2006 Slobodná Európa vydáva štvrtý album a to výberovku s názvom „Bestofka“ a v apríli odštartuje k nej šnúru koncertov, ktorá bude trvať skoro až do konca roku pod názvom „Bestofka Tour 2006“...Skupina má dodnes za skoro 16 a pol roka existencie na svedomí 4 albumy, zhruba 13 videoklipov, okolo 500 koncertov.“
Tagy:
LIVING COLOUR v SR
MISANTHROPY - The Ever-Crushing Weight of Stagnance
Velmi solidní porce technického death metalu od původně thrash metalového tělesa z Chicaga. Parádní poměr instrumentálního honimírismu, metalové dravosti a mnohovrstevnatých, někdy až lehce chaotických struktur.
- RIP
- včera
TOUCHÉ AMORÉ - Spiral In A Straight Line
I na svém šestém albu jdou emaři z LA po textových i hudebních strukturách, které odráží emocionální témata jako jsou panické ataky, sociální úzkost a zármutek. Nově vedle post-hardcorových ingrediencí přidávají více indie rocku a výraznější basové linky.
- RIP
- včera
JODIE FASTER - Blame Yourself
Už jsem dlouho nebyl z nějaké desky tak nadšený. Nehorázně nařezaný agresivní hardcorepunk s téměř nezkreslenou kytarou a vražednými prdel nakopávajícími tempy hraničícími s fastcore kategorií rychlosti.
- RIP
- včera
PATRIARKH - Prophet Ilja
Aj keď by sa mohlo zdať, že koncept báťuškovského pravoslávneho black metalu je v roku 2025 zúfalo vyčerpaný, PATRIARKH tu prinášajú viaceré svieže momenty pokukujúce po širšom publiku. Určite si to zaslúži viacero vypočutí.
- Rudi
- včera
AGONY BY DEFAULT - Of Darkness and Solitude
Depresivní hudba na pomezí black a doom metalu je živnou půdou pro různé one man projekty. „Of Darkness and Solitude“ je již šestým albem jednoho rozháraného Američana. Má to svou kvalitu, agresi i pěkně ponurou atmosféru.
- Manatar
- včera
GAEREA - Coma
Otázkou pro Portugalce GAEREA je, zda jejich black metal má být vizí osobitě vzletné formy, nebo je to jen teatrální snaha o dramatičnost. Té je totiž na aktuální desce opravdu hodně. A čeho je moc, toho je příliš. Minulá deska se mi zamlouvala více.
- Noisy
- před 2 dny
EXUVIAL - The Hive Mind Chronicles, Pt. I: Parasitica
Další technický death metal. Povedený debut skupiny, za kterou stojí hudebníci se zkušenostmi, třeba bývalý bubeník FALLUJAH. I díky klavírním partům hodně rozmanité a proměnlivé dílo startuje zajímavou tematickou trilogii. Budu sledovat.
- Noisy
- před 3 dny
DISKUSE A HODNOCENÍ
METAL VALHALLA 2024 - Kvalita, ktorá nestarne
- Smolik
- včera
THE GATHERING - Mandylion
- Warden
- včera
TREEVENGE - Pomsta vánočních stromečků
- Xmilden
- včera
NOSFERATU - Překrvený návrat hltavého hraběte Orloka
- rublik05
- včera
BLOOD INCANTATION - Absolute Elsewhere
- kuklač
- včera
SEVEŘAN - Spirituální pouť za krvavou pomstou
- Lupusss
- před 3 dny