BESEDA poprvé do Česka přiveze britské Snapped Ankles
V tasovském line-upu nechybí Zvíře jménem Podzim ani Katarína Máliková
16. ledna 2020
Londýnský post-punkový objev Snapped Ankles, domácí patnáctičlenná kapela Zvíře jménem Podzim i jedno z aktuálně nejskloňovanějších slovenských jmen Katarína Máliková, to jsou první potvrzení headlineři festivalu Beseda u Bigbítu, který se tradičně zaměřuje zejména na reprezentativní výběr české a slovenské nezávislé hudby. Součástí první čtvrtiny letošního programu jsou také Viah, Mutanti hledaj východisko, Post-hudba, Black Tar Jesus, sinks, B4, Rouilleux a maďarští Freakin’ Disco. Osmadvacátá BESEDA proběhne ve dnech 31. července a 1. srpna 2020 v Tasově u Veselí nad Moravou.
TO HLAVNÍ
Britská formace Snapped Ankles patří mezi poslední objevy ostrovní scény, portál The Quietus jejich debut Come Play The Trees před dvěma lety zařadil mezi 20 nejlepších nahrávek roku. Motorické rytmy, noise, post-punková inspirace i šamanské kostýmy – eklektickou směs mnoha žánrů tato parta vytváří mj. na vlastnoručně vyrobené syntezátory. Samostatnou kapitolou jsou divoká koncertní vystoupení Snapped Ankles, nezřídka doprovázená také hraním přímo mezi diváky. Loni vydali desku Stunning Luxury a zaslouženě patřili k vrcholům trenčínského festivalu Pohoda. Letos v Tasově je čeká česká premiéra.
„Naším hlavním cílem je mapovat aktuální dění na české a slovenské nezávislé hudební scéně, dovézt to nejzajímavější od zavedených umělců a včas rozpoznat nové talenty, kteří právě utvářejí nové hudební trendy. Rádi bychom návštěvníkům zprostředkovali ucelený pohled na současnou nezávislou scénu,“ říká Pavel Uretšlégr, ředitel a současně jeden z dramaturgů už třikrát po sobě vyprodaného festivalu. „Klíčový je pro nás komfort návštěvníků a atmosféra v areálu. Omezenou kapacitu dvou tisíc lidí tedy ani letos nebudeme navyšovat,“ dodává.
O DALŠÍCH VYSTUPUJÍCÍCH
Unikátní projekt Jakuba Königa Zvíře jménem Podzim se překvapivě vrátil s druhým albem Září. Novinka Zvířete voní čímsi magickým a současně hluboce lidským. Pohlcuje, laská a překvapuje svým elektronickým vyzněním, o které se vedle kapelníka velkou měrou zasloužili také Aid Kid a slovenský producent Jonatán „Pjoni“ Pastirčák. Album má nominaci na hudební cenu Apollo a v Tasově patrně půjde o jedno z posledních vystoupení kapely v kompletní patnáctičlenné sestavě.
Jako silné, osvobozené zvíře se projevuje i slovenská hudebnice Katarína Máliková, což skvěle ilustruje například skladbou Čierna šelma z nového alba Postalgia. Ve své aktuální tvorbě opustila folklorní motivy protkané elektronikou a vsadila na říznou kombinaci syrového zvuku syntezátorů, epických harmonických souzvuků, expresivního vokálu a na dřeň jdoucí poezie v textech. Katarína Máliková má nominace na album i skladby roku v Radio_Head Awards a v této chvíli je dost možná nejzásadnějším vývozním artiklem slovenské scény do zahraničí.
Zavedenou značku B4 v Tasově odprezentují Tomáš Procházka a David Freudl. Jejich šestá řadovka Plastová okna nominovaná na hudební cenu Vinyla je nejpísničkovější za jejich více než patnáctiletou kariéru. Stejnou nominaci má i projekt Rouilleux Luboše Rezka. V jeho tvorbě jsou stále patrné prvky psychedelie a dronové hudby, na čtvrtém albu Lycanthropic Sounds však vedle kytary více využívá klavír. Produkci „outsiderského popu“ a album Není se na co těšit představí duo Post-hudba, Dominik Zezula a Tomáš Havlen.
Česko-vietnamská zpěvačka Viah debutovala před dvěma lety svěží elektropopovou deskou Tears of a Giant a jako vítězka soutěže Czeching 2019 dostala příležitost Česko zastupovat na největším evropském showcaseovém festivalu Eurosonic Noorderslag v Groningenu. Inspirativní podněty v rámci domácí scény ovšem přináší i osobitý lo-fi kytarový projekt Tomáše Kopáčka Black Tar Jesus, hardcoroví Decultivate, živelní post-punkoví sinks nebo „divnorapoví“ Mutanti hledaj východisko. O zábavu se pak zaručeně postará maďarské taneční kvarteto Freakin’ Disco. Jejich poslední nahrávka Monster zabodovala i mezi hudebními kritiky – zařadili ji mezi nejlepší desky roku na serveru Beehype.
V programu 28. ročníku festivalu se 31. července a 1. srpna 2020 v Tasově u Veselí nad Moravou na třech scénách představí více než čtyřicet vystupujících, další umělci pak vystoupí v rámci ostatních programových bloků, tradiční Soutěže písničkářů a tzv. Apollónovy návštěvy. Další várku potvrzených kapel pořadatelé Besedy u Bigbítu oznámí na jaře.
Předprodej probíhá v sítích GoOut: https://goout.net/cs/festivaly/beseda-u-bigbitu-2020/qklpe/+wkpfn/
KONTAKT PRO MÉDIA: Zdeněk Neusar, tel.: 604 480 710, zdenek@besedaubigbitu.cz
AFTERMOVIE 2018: https://youtu.be/4KEZaH4lDi0
DALŠÍ INFO: https://besedaubigbitu.cz/, facebook.com/besedaubigbitu
Tagy:
ETEF open air
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
NOVA CHARISMA - Metropolitan
Tento projekt táhne především charakteristický vokál Donovana Melero z HAIL THE SUN, což ve spojení se Sergio Medinou z ROYAL CODA znamená ono emotivně bolavé ukřičené post hardcore inferno, které odkazuje k domovským skupinám obou zmíněných hudebníků.
- Noisy
- před hodinou
MONUMENT OF MISANTHROPY - Vile Postmortem Irrumatio
Rakouská brutální parta si za tematickou oblast své tvorby vybrala sériové vrahy. Je tedy asi logické, že těžiště i jejich třetího alba je deathgrindový nářez. A je to slušná porce třeba pro příznivce belgických ABORTED.
- Noisy
- před 3 hodinami
REVOLTING - Night Of The Horrid
Klasický "Rogga" Johansson a jeho user-friendly death metal. Letos sice nemá oslnivou formu (viz slabší PAGANIZER), ale stále je to se ctí. Minulá deska byla lepší, ale i tady si skalní fanoušek najde to své. Hned po prvním poslechu vidíte všechny karty.
- Reaper
- včera
50M ZNAK - Nadechnout se
Trochu emařiny, trochu punkrocku a špetka indie melancholie. KOVADLINA řiznutá CARCIO RADIO. Ve výsledku celkem pozitivní vibe. Nová kapela se staronovými tvářemi a Banánem u mikrofonu. Hardcorovější MŇÁGA? Možná.
- RIP
- včera
HIDDEN MOTHERS - Erosion / Avulsion
Tahle britská parta si prostě musí vybrat co chce. Koncept, ve kterém střídáte mělký emotivní rock a temnou post metalovou vlnu šilhající po blackaze v konečném důsledku působí jako zmatlaný dort od Pejska a Kočičky.
- RIP
- včera
DEVIN TOWNSEND - PowerNerd
Nesúhlasím úplne s kolegom Shnoffom, že „PowerNerd“ je „ezo“. Devinovej potrhlosti je v textoch síce dosť, no v prvom rade ide o priamočiary prog’n'roll, ktorý strhne a baví od začiatku až do konca. Ad koniec: na „Ruby Quaker“ sa už so Shnoffom zhodneme.
- Thorn
- včera
DEVIN TOWNSEND - PowerNerd
Devinovu sólovou tvorbu buď milujete nebo je vám lhostejná. Nenávidět Devina nějak nelze. PowerNerd je asi očekávatelný, vrstevnatý ezo prog opus, který potěšil, ale nijak mě na lopatky nepoložil. Kromě songu "Ruby Quaker" ovšem. To je šleha jako kráva.
- Shnoff
- před 2 dny
DISKUSE A HODNOCENÍ
REFORE - Illusion Of Existence
- majecek9
- před 8 hodinami
BRUCE DICKINSON - The Mandrake Project
- majecek9
- před 8 hodinami
KERRY KING - From Hell I Rise
- majecek9
- před 8 hodinami
DARKENED - Defilers Of The Light
- majecek9
- před 8 hodinami
Stephen King - HOLLY
- majecek9
- před 8 hodinami
HEJTMAN - Vítejte v pekle
- majecek9
- před 8 hodinami
IN APHELION - Reaperdawn
- majecek9
- před 8 hodinami