OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Geniální a zároveň nedotažené. Zpěv je nevětší zbraní a zároveň největší slabinou téhle nahrávky. Pěvěcké linky jsou super, ale občas až příliš slyšitelně nad možnosti Moniky Edvardsen. I tak je to jedno z velmi mála alb, při jehož poslechu mi dodnes naskakuje husí kůže. Ale nemůžu si pomoct - kdyby si s ním kapela skladatelsky vyhrála ještě o trochu víc a zpěvačka trochu víc zapracovala na svém hlasu, mohlo by Terrestrials kvalitativně konkurovat i Blackwater Park. A vzhledem k tomu, jaký komentář jsem k BWP napsal... Edit 22.4.2011: Trochu ten koment poopravím, nevím, pod vlivem čeho jsem ho tehdy psal, jako celek to má do BWP samozřejmě hodně daleko, spíš jde o to, že je tu určitej počet pasáží, co nabízejí stejně absolutní hudební zážitek, jako poslech BWP, takže asi tak...:)
-bez slovního hodnocení-
-bez slovního hodnocení-
-bez slovního hodnocení-
Mně se deska naopak líbí méně než orgasm. Fošna jak vyšitá ze slabikáře pro první ročník norské avantgard školky (myslím to v dobrém), ale s odstupem času dávám o bod menší hodnocení :)
výborné
Netradicni, novatorske, vyborne.Presne tak. Neobvyklá a originálna platňa. Zvláštny svet sám pre seba.
Presne tak. Neobvyklá a originálna platňa. Zvláštny svet sám pre seba.
-bez slovního hodnocení-
Netradicni, novatorske, vyborne.
Hodně zvláštní a neobvyklá deska. Chvíli mi trvalo než jsem se dostal na její vlnu, ale to nikterak neovlivní můj názor, že se jedná o skutečně kvalitní album.
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.