OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
-bez slovního hodnocení-
-bez slovního hodnocení-
-bez slovního hodnocení-
-bez slovního hodnocení-
Trvdost a udernost z Walls of Jericho ustupila ale nahradila ju fenomenalna gitarova praca s nadpriemerne vybornym hlasom Michaela Kiskeho. Album, ktory sa so svojou dvojickou stal kultom a z ktoreho je citovane v mnohych inych kapelach dodnes. To co predviedli tito pani muzikanti v najdlhsom tracku Halloween, nema obdoby. Dokaz, ze ani dlhe skladby nemusia nudit, ked sa do nich pusti niekto, kto to vie. Toto bol ten pomyselny Olymp, kde nebolo konkurencie.
Výrazná sviežosť a melodika je poznateľná už od úvodu. Nástup skvelého Kiskeho a s ním prítomná ľahkosť a uvoľnenosť, ale aj vynikajúce riffy a sóla s ťahom na bránku vďaka skvelej práci dua Hansen/Weikath. Nie je o čom, Helloween boli v týchto rokoch jasnou jednotkou melodického metalu.
-bez slovního hodnocení-
-bez slovního hodnocení-
......ach ten pako JP
ach ten spev
Keeper part I. je klasika Helloween, napriek tomu si myslím, že kapela natočila niekolko lepších albumov. Síce mizerná produkcia, ale songy sú chytlavé a Kiskemu to spieva výborne. Najsilnejším momentom albumu je power balada "A Tale That Wasn´t Right". Z rýchlych piesní vyčnieva nad ostatnými koncertná hymna "Future World". A nesmiem zabudnúť ani na skvelú výpravnú šlehu "Halloween".
-bez slovního hodnocení-
-bez slovního hodnocení-
-bez slovního hodnocení-
Druhé nejlepší speed album všech dob (hádejte co je první)
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.