Pátek
24.11.2017
Denní verze
 id
 heslo
Rok vydání
2006

Vydavatel:
Silver Rocket / More Noise Less Music

Stopáž:
34:06

Studio:
jáMOR

Produkce:
Ondřej Ježek

1. Lost
2. Sick
3. A Man Who Stands In The Streets With A Paperback Book In His Hand
4. Bar Song
5. Extinction
6. Love Affairs
7. The Future
8. Cunny
9. I Feel Bad
10. Dirty Shoes
11. Dead Hero
12. In The City

Bohumil Krejza
gitara, harmonika, spev, klávesy

Jiří Nedvídek
spev

Robert Taschner
bicie

Petr Sládek
basgitara

+

Ondřej Ježek
ďalšie nástroje

Split 7'' s L'Point (2000)
Mama/Space Game 7'' (2000)
Golf Club (2002)
Dead End (2006)
Burden (2009)

ANYWAY - Dead End

Pekne zostra to vezmú ANYWAY na svojej druhej dlhohrajúcej doske. Španielsky výkrik „Otče, sme stratení“ odštartuje mimoriadne silnú trojicu skladieb. „Lost“, „Sick“ s vynikajúcim refrénom a hlavne divoká dvojminútovka s doslova obrazotvorným názvom „The Man Who Stands In The Street With A Paperback Book In His Hand“ zaujmú nielen drsným, špinavým zvukom či použitím harmoniky, ale hlavne množstvom nespúta(teľ)nej energie, delovej gule zabalenej do ligotavého obalu skutočnej hitovosti, ale búrajúcej všetky prekážky. Aktuálny album štvorice z Mělníka je návratom ku koreňom štýlov, ktoré dnes prosperujú vo svojej „post-“ fáze. Tucet skladbieb (kedysi mali predsa všetky dosky dvanásť piesní!), LP-čková stopáž a hlavne zreteľne vyformovaná alternatíva k trendu čistoty produkcie, zvuku, výrazu, vedúceho k bezpohlavnej sterilite. Alebo inak: ak chcete predstavu o ANYWAY, nehľadajte ukážky z debutu vydaného na Day After, ale bežte na www.silver-rocket.org a rozdiel zbadáte okamžite. Kabriolet rútiaci sa nočnou slepou uličkou na obale „Dead End“ zrejme nemá zaradenú spiatočku, ale z rádia mu znie zašumený punk („everything is wrong,“ spieva sa v „The Future“), šmrncnutý klasickými hardrockovými postupmi („Extinction“), anglickou ležérnosťou („Bar Song“), jednoduchosťou zemitých riffov podporených masou efektov i rovnako nekomplikovanou „čistou“ gitarou...

ANYWAYZ už spomenutého labelu Day After vyletel zbožňovaný i zatracovaný fenomén SUNSHINE. Prejdite „Sanšajn“ strúhadlom, pekne do krvi, ale nechajte im afektovaný vokál – máte polovicu ANYWAY. Možno stačilo kedysi, v imaginárnom bode zlomu, otočiť kormidlo inam a obe kapely si mohli role vymeniť; ANYWAY majú rovnakú schopnosť napísať silnú pieseň, ktorú máte chuť revať spotený z prvého radu na koncerte, rovnako však dokážu otráviť – v „In The City“ je spev za mojou hranicou únosnosti.

„Dead End“ trpí na nevyrovnanosť a istý pretlak emócií – oddychovka „Cunny“ je vítaným odpočinkom, trčiacim z trochu beztvarej druhej polovice nahrávky. Ako sa to sem-tam doskám vydaným na Silver Rocket stáva, je ľahšie loviť perly z pultu zvukára než z nástrojov kapely. V „I Feel Bad“ sa z bežnej „vyřvávačky“ vďaka harmonike a zvláštne „znečistenému“ zvuku stáva zaujímavá vec.

Netuším, či ANYWAY odbočili do svojej slepej uličky, alebo naopak; na jednej strane som rád, že žijú kapely plávajúce proti prúdu – druhá vec je, že mi pod nánosom síce razantnej, ale predsalen menej výnimočnej zvukovej lavíny chýba trochu viac jasných (poznávacích) znamení. ANYWAY v žiadnom prípade nepodliezajú latky svetového štandardu, tradičné turné po kluboch západnej Európy tvrdenie len podčiarkuje. Nič však nezmení na fakte, že experimentálnu hravosť OTK, z útrob duše tryskajúcu intenzitu GNU či LYSSA alebo zdanlivo naivnú, ale predsa hrejivo autentickú pesničkovosť EMEMVOODOOPÖKÁ si cením viac.


Thorn

Zveřejněno: 6.4.2006


ANYWAY v žiadnom prípade nepodliezajú latky svetového štandardu. Nič to však nemení na fakte, že experimentálnu hravosť OTK, z duše tryskajúcu intenzitu GNU či LYSSA alebo zdanlivo naivnú, ale predsa hrejivo autentickú pesničkovosť EMEMVOODOOPÖKÁ si cením viac.

Autor recenze:
7 / 10

Redakce:
zatím nehodnoceno

7,2 / 10



s kapelou ANYWAY:

s kapelou OTK:
OTK - Okolo [Thorn]

s vydavatelstvím Silver Rocket:



Copyright © 2003 - 2012 Metalopolis.Net, všechna práva vyhrazena.
Doslovné ani částečné přebírání tohoto materiálu není povoleno bez předchozího svolení.

ISSN 1214-6218

Locations of visitors to this page