POISONBLACK - A Dead Heavy Day

POISONBLACK - A Dead Heavy Day

POISONBLACK - A Dead Heavy Day

POISONBLACK - A Dead Heavy Day

Historie kapely POISONBLACK sahá pouhých pár let nazpět, někam na přelom staletí, kdy frontman toho času ještě plně aktivních SENTENCED (a pilně pracujících na vynikajícím albu „The Cold White Light“) Ville Laihiala, zpěvák Juha-Pekka Leppäluoto (CHARON) a basista Janne Kukkonen dali dohromady společný projekt. První album „Escapexstacy“ vydali Léta Páně 2003 u Century Media. Jenže pak došlo k rozpadu SENTENCED, vlastně důstojnému rozchodu, doprovázenému vydáním vlastního requiem, ale přesto rozpadu a z POISONBLACK se pro Laihialu stala hlavní skupina (nebo se stala ještě před rozpadem?). Odešel J.P. Leppäluoto i Kukkonen a bylo třeba doplnit prořídlé řady. A rovněž hudba byla poté již zcela v rukou Laihialy. Zatímco „Escapexstacy“ stálo někde mezi CHARON a SENTENCED, následná alba kapely již byla zcela v duchu „Odsouzenců“.

POISONBLACKZ nového alba mám především ten pocit, že se Laihiala rychle snažil vyprodukovat další album ve stylu, ke kterému se posledně přiklonil, tj. kde po rozpadu SENTENCED zůstala mezera na trhu. Zatímco „Escapexstacy“ se držela bokem, „Lust Stained Despair“ se až moc okatě blížila stylu SENTENCED. „A Dead Heavy Day“ bez výraznější změny navazuje. Do názvu si sice dali hned dvě metalová klišé (dead a heavy), ale to neznamená, že by nová deska byla tvrdší, neřku-li mrtvější. Je to stále vcelku příjemný melodický heavy metal finského střihu, obsahující mírně přiškrcený, ale kvalitní zpěv Laihialy, svižné kytarové rify a sem tam klávesy pro efekt. „Lust Stained Despair“ je kolekce metalových písní, nicméně až na pár výraznějších skladeb, které bychom spočítali na prstech jedné ruky, aniž bychom všechny prsty použili, jde o jinak průměrný materiál. V podstatě skladba titulní „A Dead Heavy Day“ a klipová „Bear The Cross“ vyčnívají, zajímavá je závěrečná „Only You Can Tear Me Apart“ - pomalá a dlouhá, na poměry kapely nezvyklá, ale to je asi tak všechno. Buď bylo album šité horkou jehlou, nebo se prostě nápady neurodily, i to se stává. Přesto „A Dead Heavy Day“ není špatné album, dobře se poslouchá a několik světlých okamžiků také obsahuje.

14

Manatar

Průměrná nahrávka, která částečně připomíná starší tvorbu Laihialovi někdejší domovské kapely, jinak pokračuje v nenáročném a zpěvném duchu započatém na prvním albu.