FAIRY TALE - Dream

FAIRY TALE - Dream

FAIRY TALE - Dream

FAIRY TALE - Dream

„Udalosti v snoch bývajú často neuskutočniteľné alebo málo pravdepodobné, a snívajúci nad nimi obvykle nemá kontrolu. Výnimkou je bdelé snívanie, v ktorom si snívajúci uvedomuje, že sníva a niekedy je schopný ovplyvňovať snovú realitu, v ktorej sa nachádza.“ (wikipedia)

FAIRY TALE

Keď 28. augusta 1963 pri Lincolnovom pamätníku vo Washingtone D.C. povedal Martin Luther King, Jr. pamätnú vetu „I have a dream” (Mám sen), nepovedal síce nič nového, no dokázal naštartovať nezvratné spoločenské zmeny tým, že presvedčil ľudí, aby svojim snom aj uverili. Ste príliš dospelí, aby ste verili rozprávkam? Život vás presvedčil o nemennosti reality a ste presvedčení o tom, že karty sú už dávno rozdané? V tom prípade album „Dream“ z dielne Stredoslovákov FAIRY TALE nie je určený pre vás. Tento album, venovaný „snílkom“, ktorí sa aj napriek nepriazni osudu snažia svoje vízie premeniť na realitu, pochádza z dielne hudobných vizionárov. Oddali sa naplno svojmu cieľu a snu, priviesť na svetlo sveta svoju netradičnú a značne originálnu predstavu o hudobnej produkcii. Mimo všetkých trendov, tak trochu aj mimo reality, vytvoriac si svoj vlastný duchovný a hudobný vesmír, ktorého sú stredom, okrajom, záchranou a zároveň aj skazou...

FAIRY TALE

Autor všetkej hudby a textov, Peter „PiKey“ Kravec a zlaté hrdlo projektu Barborka Koláriková (ex- CHILL ON THE SUN), ktorí tvoria jadro zoskupenia, si pozvali na nahrávanie skoro až neuveriteľné množstvo hostí, vrátane sláčikového kvarteta a dievčenského vokálneho chóru. Keďže album nahrávali celé tri roky, v PiKeyovom súkromnom štúdiu nedochádzalo k žiadnej tlačenici a zároveň bolo dosť času na vyhranie sa so zvukmi a mixážou, čo sa odrazilo na ozaj kvalitnom zvukovom prevedení. Oproti minulosti dostala na aktuálnej novinke podstatne väčší priestor Barborka, veď na debute sa klasický spev a texty vôbec nevyskytovali. Teraz si oboje môžeme do sýtosti vychutnať. Barborkin spev obsahuje množstvo polôh i citov a musím ju pochvíliť za prácu s hlasom - výborne odvedená robota (umenie). Veľmi slušné anglické texty (s jednou poloslovenskou výnimkou „Babokalyps“) v podaní Barborky a za výdatnej výpomoci hosti a PiKeya pomohli posunúť FAIRY TALE o riadny kusisko vpred. Posunuli sa tiež hudobne, k väčšej pesničkovosti a ľahšej stráviteľnosti, no v žiadnom prípade nečakajte nejakú „radio friendly music“. FAIRY TALE si ponechali svoju vlastnú originálnu tvár, ktorú ale opatrili kvalitným náterom, poriadne prevetrali, naleštili a hrdo vystavili, bez toho, aby sa museli obávať prípadného neúspechu.

„Zabudnutý sen je prehraný boj, ktorý sa človeku v pocitoch smútku a ľútosti vracia po celý život.“ (PiKey)

Aj napriek tomu, že som už toho vyššie popísal dosť, stále neviete, čo vlastne FAIRY TALE hrajú za muziku? Máte pravdu, no nebudem nápomocný... Sám neviem. Ak som minulý album označil ako „nie každodenný mix world music, scénickej hudby, elektroniky a mnohých ďalších...“, hoci už aj vtedy som len tápal, tak terajší produkt ich snaženia už nedokážem pomenovať vôbec. Skúste okúsiť na tomto mieste. Čo viem určite je fakt, že sa mi album „Dream“ veľmi pozdáva. Famózne odvedená ako skladateľská, tak producentská a hlavne i muzikantská prácička, ktorá dala vyniknúť neuveriteľne silnej snovej atmosfére... Trojročné snaženie prinieslo zvlášť sladké ovocie, nápomocné uveriť v silu snov.

Môže sa vám páčiť, ak máte radi:
PEHA, DEAD CAN DANCE, Enya, Suí Vesan

Najlepšie skladby: