Pinkpop 2002 (live) (2002)
Reise, Reise (2004)
Rosenrot (2005)
Völkerball (live) (2006)
Liebe Ist Fur Alle Da (2009)

RAMMSTEIN - Liebe Ist Für Alle Da

Ten, kto trpezlivo čaká, bude v pravý čas odmenený. Tvrdia to najväčšie súčasné ikony nemeckej pop kultúry v úvode svojho nového albumu a my im veru nemáme dôvod neveriť. Zvlášť, keď je práve skladba „Rammlied“ parádnou salvou, trieštivosťou a ničivou silou v ničom nezaostávajúcou za pamätnými otváracími delovkami ako „Wollt Ihr Das Bett In Flammen Sehen?“ alebo „Mein Herz Brennt“. Pravý čas teda nastal na jeseň roku 2009. RAMMSTEIN prichádzajú s novým albumom a ten hlása, že láska je tu pre všetkých.

RAMMSTEIN

Práve jej najrôznejšie patologické podoby tvorili vždy podstatnú časť textov nemeckej industriálno-metalovej stálice. Čo sa páči, to je dovolené – ako sa spieva v novej sado-maso hymne „Ich Tu Dir Weh“. Celkom očakávane je tu aj Lindemannov pohľad na tému rakúskych pivníc – atmosféra skladby „Wiener Blut“ je fakt nechutne strašidelná. Nové texty však dokážu byť aj odľahčenejšie. V „Haifisch“ sa napríklad dozviete, prečo je more slané a ako to, že nie je vidno žraločie slzy (nemčinárov tu tiež poteší dômyselná práca so slovesom halten). Prvý singel z nového albumu je nanešťastie až príliš uvoľnený – s „Pussy“ to RAMMSTEIN jednoducho prestrelili. Kladne sa dá hodnotiť snáď len marketingový prínos tejto neskutočne stupídnej záležitosti. Jej videoklipom Berlínčania s prehľadom urobili zo všetkých šok-rockerov nesposlušné detičky cikajúce na pieskovisku. Škoda, že jej audio podoba s debilným refrénom je časom ďaleko za hranicou počúvateľnosti.

RAMMSTEIN

Aj v poradí šiesty radový album je vydareným zásekom v kvalitatívne nezvyčajne vyrovnanej diskografii nemeckých hviezd. Za asistencie siedmeho člena kapely, švédskeho producenta Jacoba Hellnera vznikla kolekcia kompozícií, v ktorej si každý nájde to, čo sa mu na RAMMSTEIN vždy páčilo a páči aj do týchto dní. Razantné pochodové hymny, choré texty, precítené balady (čarovná „Jar v Paríži“ je jasným kandidátom na jeden zo singlov a videoklipov) – všetko zabalené v luxusnom modernom zvuku. Kým predchádzajúce štúdiovky, „Reise, Reise“ z roku 2004 a vydarená zbierka nevyužitých demonahrávok „Rosenrot“ o rok neskôr, pôsobili ucelenejším a celistvejším dojmom, novinka je oveľa pestrejšia a uvoľnenejšia. Prekvapia pomyselné návraty k prvým dvom albumom, keď sa ešte len tvoril typický štýl RAMMSTEIN, ktorý vo svojej dokonalosti zachytáva opus magnum „Mutter“ a tiež intrumentálne a aranžérske chuťovky (najmä pán Schneider pekne čaruje so svojími bicími).

RAMMSTEIN

Najdôležitejšie samozrejme je, že nechýbajú silné skladby. Na chystanom mamuťom turné po veľkých športových halách (doma v Berlíne napríklad štyri večery v rade) po jasnej otváračke „Rammlied“ z nového albumu určite zahrmí minimálne päť či šesť kúskov. Nie, „Liebe Ist Für Alle Da“ nie je v žiadnom prípade lacnou zámienkou na zárobkové koncertné turné. RAMMSTEIN sa aj na tomto albume postarajú o hodnotný poslucháčsky zážitok. A aby toho nebolo málo, fotograf Eugenio Recuenco sa zhostil vizuálnej podoby albumu v prudko zaujímavom štýle – ako keby Jan Saudek fotil orgie Markíza de Sade.

Zveřejněno: 2.11.2009

Deadmann
6.1.2010

Po nezáživném "Reise, Reise" a příjemně melodickém nadechnutí v podobě "Rosenrot", zamířili RAMMSTEIN na sinusoidě vlastní tvorby opět mírným směrem dolů. Kapela tentokrát lehce rekapituluje, značně přitvrdila, avšak cit pro vtíravé melodie si zachovala. Přes mocný zvuk a bombastickou produkci u mě však album postrádá to hlavní - kvalitnější kompozice. Trochu překvapivě tak můžeme mezi nejlepší a nejzábavnější skladby zařadit často omílanou "Pussy", která i přes svou jednoduchost na posluchačovy emoce značně zabírá...

[7 / 10]
8.11.2009

Logický (ú)krok východoněmeckých těžkotonážníků. Hudebně se vracíme do historie, k říznému diktátu kytar a menšímu podílu klávesových a orchestrálních vychytávek. Beranidlo se hutně zakusuje do posluchače, přičemž neztrácí nadhled a smysl pro recesi, který si na minulých deskách obstojně vypilovalo. Právě to je pro mne klíčovým faktorem. Z hudební složky jsem byl místy rozpačitý, ale texty a celková atmosféra udělaly z "Lásky pro všechny" lásku i pro mě. Sice takovou lehce platonickou, každopádně lascivní "Pussy", demoliční šanson "Frühling In Paris" či drsný ramm-folk "Roter Sand" patří k vrcholům diskografie německého tělesa. Navíc se jedná o desku výjimečně vyrovnanou, kde mě jen máloco nudí (nejvíce asi bezduché struhadlo "Mehr"). I při zvýšené míře přímočaré tuposti působí RAMMSTEIN inteligentně a vyspěle... To se počítá.

[8 / 10]
Arrow
26.10.2009

RAMMSTEIN sú späť s materiálom, ktorý sa nebojím označiť ako silný. Elementy nadhľadu, energie, zábavy a pestrosti síce presahujú hudobný rámec, ktorým album disponuje, no to bolo v konečnom dôsledku u Nemcov vždy tak. S "Pussy" to prestrelili predpokladám presne tak ako chceli (hudobne aj textovo) a hľadať veľké umenie za zvyškom nemá zmysel. V konečnom dôsledku to beriem trocha vážne, trocha s nadhľadom, trocha s humorom a opäť to prekvapivo baví. Veľmi vydarený album, ktorý sa určite radí do širšej špice vrámci diskografie kapely.

[8 / 10]
Aj v poradí šiesty radový album je vydareným zásekom v kvalitatívne nezvyčajne vyrovnanej diskografii nemeckých hviezd. Za asistencie siedmeho člena kapely, švédskeho producenta Jacoba Hellnera vznikla kolekcia kompozícii, v ktorej si každý nájde to, čo sa mu na RAMMSTEIN vždy páčilo a až do týchto dní páči.

8,5 / 10

7,6 / 10

7,4 / 10