SHRINEBUILDER - Shrinebuilder

SHRINEBUILDER - Shrinebuilder

SHRINEBUILDER - Shrinebuilder

SHRINEBUILDER - Shrinebuilder

Shrinebuilder, staviteľ chrámu, sakrálneho miesta, svätostánku určeného k uctievaniu tých najvyšších božstiev. Mýtická postava z hlavy Ala Cisnerosa, výsek názvu jednej zo skladieb spoločného splitka renomovaných OM a CURRENT 93. Splitka, do ktorého roku vydania sa datuje aj vznik myšlienky založenia akejsi all stars skupiny. Tá je v súčasnosti zložená z členov, ktorí si vôkol seba tiež vybudovali jeden taký svätostánok. A rovnako, ako je tomu pri viere v niektoré všemocné entity, aj v prípade SHRINEBUILDER ide pri pohľade na reakcie fanúšikov o slepú lásku. Zvláštne, bez zázrakov by sa mal podobný kult budovať len ťažko.

Na počiatku bolo slovo - telefonát Scotta „Wina“ Weinricha (o.i. SAINT VITUS) spomínanému Alovi Cisnerosovi z OM. V poslednom období nenápadný Wino zatúžil opäť preraziť do všeobecného povedomia a spoločný projekt mal byť prostriedkom na dosiahnutie tohto cieľa. Bolo by celkom zaujímavé sledovať, čo by vzniklo zo spolupráce oboch charizmatických mužov, keby do SHRINEBUILDER nevstúpil aj Scott Kelly (o.i. NEUROSIS). Ten na seba prevzal väčšinu vokálnych partov ich zatiaľ jediného spoločného albumu a tiež tvorbu nosných motívov pre jeho prvé dve skladby. A aj vďaka nemu má „Shrinebuilder“ celkom slušný, aj keď predvídateľný odpich. Nasledujúca „Blind For All To See“ sa zase pre zmenu nešikovne snaží citovať typické postupy OM a posledná dvojica „The Architect“ a „Science Of Anger“ je naoko klasickým, ale ukrutne nudným Winovým dielom.

SHRINEBUILDER

Hoci sami autori tvrdia opak, v „Shrinebuilder“ navonok absentuje akákoľvek prirodzená chémia. Snaha o premiešavanie jednotlivých vplyvov v ňom pôsobí až príliš umelo, neprirodzene, vykalkulovane. Ako keby sa štvorica Američanov ani nepokúšala naladiť na jednu vlnu a miesto toho vysiela na štyroch rôznych frekvenciách. Strnulé prechody medzi rockovejšími NEUROSIS a hypnotickým štýlom OM sú len jedným z takých príkladov. Okrem iného sú problémom eponymnej nahrávky SHRINEBUILDER aj veľmi priemerné a nevýrazné nápady. S tým, že zverenci Neurot Recordings nelúhujú po druhýkrát len jeden sáčok, ale hneď štyri naraz. Album síce obsahuje aj "svetlejšie" miesta, tie však v priemernom celku spoľahlivo zanikajú a časom strácajú aj prvotné sympatie.

„Už teraz som tento projekt počúval viac ako akýkoľvek iný, na ktorom som sa kedy podieľal. Počúvam ho a počúvam ho nahlas!“ hovorí Scott Kelly a buď klame, alebo má zvláštny vkus. Na rozdiel od Kellyho vynikajúcich NEUROSIS, dobrého rovnomenného sólo projektu a takisto zaujímavého BLOOD & TIME, "Shrinebuilder" zaostal za očakávaniami. Ako povedal kolega Thorn - je horší, ako štúdiová tvorba všetkých kapiel, ktorých hudobníci sa na tomto CD podieľali. Ide len o umelý konštrukt s nesporným, ale nevyužitým potenciálom.

SHRINEBUILDER

12

Klypso

Na prvý pohľad atypické spojenie NEUROSIS, OM, WINO a THE MELVINS je nakoniec presne tým, čo by ste od podobného umelého konštruktu očakávali. Navyše ako celok postráda chémiu, pôsobí vykalkulovane a disponuje len slabými nápadmi. Škoda premrhaného potenciálu, ale viac ako priemerné hodnotenie si u mňa "Shrinebuilder" nezaslúži.

5 / 10
6,8 / 10
6,9 / 10

Stopáž: 39:07

Produkce: Deaf Nephews, Shrinebuilder
Studio: Westbeach Recorders

Mix: Nephews Closest
Mastering: Golden Mastering
Artwork: Josh Graham

1. Solar Benediction
  2. Pyramid Of The Moon
  3. Blind For All To See
  4. The Architect
  5. Science Of Anger

Shrinebuilder (2009)

6,5 / 10
Myslím, že zúčastněným muzikantům šlo především o to, zahrát si společně v jednom seskupení a dobře se přitom pobavit. To se jim určitě povedlo. Druhou stranou mince je však skutečnost, že z hlediska posluchače album obsahuje v podstatě zbytečný materiál, kterého je dost všude kolem, a tak jsou u SHRINEBUILDER - podobně jako třeba u nedávno recenzované kapely SPYLACOPA - nejzajímavější jména samotných tvůrců...
Deadmann | 25. listopadu 2009

5,5 / 10
Môj názor na tento album už autor recenzie prepašoval do jej textu, ku ktorému v zásade niet čo dodať. Eponymný debut SHRINEBUILDER mi ešte neposkytol iný dôvod na (opakovaný) posluch, než zvedavosť nad tým, čo členovia zásadných skupín americkej metalovej scény stvorili spolu. Pri obrovskom množstve hudby, ktorú táto scéna chrlí a jej ľahkej dostupnosti si mojich desať dolárov radšej odložím na dosku, ktorá nebude znieť ako nepríliš reprezentatívna a už vôbec nie vzrušujúca kompilácia NEUROSIS, OM, MELVINS a HIDDEN HAND.
Thorn | 22. listopadu 2009

7 / 10
Projekt vplyvných a zaslúžilých veteránov vzbudzoval od začiatku nemalé očakávania, aby sa (súdiac podľa všeobecne rozporuplných reakcií) nakoniec stal ich obeťou. Najväčšou slabinou v zásade vydareného albumu je paradoxne jeho veľká predvídateľnosť. Akoby ani jedna z týchto zásadných osobností alternatívnej tvrdej hudby nedokázala prekročiť svoj vlastný tieň. V niekoľkých vzácnych chvíľach v „Solar Benediction“ alebo „The Architect“ sa to spoločným úsilím darí, keď výrazný rukopis Scotta Kellyho, Wina, Cisnerosa a Croverovej hry splynie niečo naozaj osobité. Väčšina albumu sa žiaľ nesie v striedaní pasáží ako vystrihnutých z dielne hlavných pôsobísk všetkých zúčastnených pánov a jednotlivé skladby sú tak miestami až násilne rozkúskované na individuálne exhibície. Stačí sa zamerať na inak vydarenú „Pyramid Of The Moon“, nesúcu výrazný Kellyho rukopis, ktorá sa v polovici zlomí na tému ako vystrihnutú z tvorby OM, pričom presne to isté sa udeje aj v závere Winovej „The Architect“. Na druhej strane, počúvanie tohto albumu rozhodne nie je stratou času, len viac než o stvorenie revolučného počinu išlo o stretnutie týchto veteránov a možnosť zahrať si spolu. V tomto smere je SHRINEBUILDER skutočne zaujímavým počinom.
Radicalcut | 21. listopadu 2009

8 / 10
Slovným spojeniam "umelý konštrukt" a "nevyužitý potenciál" v tomto prípade naozaj nerozumiem. SHRINEBUILDER je úplne prirodzeným výsledkom kreativity štyroch výrazných osobností - vzhľadom na ich minulosť a súčasnosť výsledkom vcelku očakávaným. Za pár hodín nahrali album, z ktorého je počuť, ako ich to baví a ako sa aj v roku 2009 dokážu krásne zelenať výhonky z prastarých koreňov BLACK SABBATH zo začiatku sedemdesiatych rokov. Označenie "RELIGIOUS" (10/10) z aktuálneho čísla anglického časopisu Rock Sound je možno úsmevné, ale určite bližšie k pravde než tradičné odťažité kecy mojich múdrych kolegov.
Rudi | 21. listopadu 2009