13.12.2017
FLOWERS FOR WHORES - Another Rome Falls

FLOWERS FOR WHORES vždycky stáli opodál českých kapel. Byli něco víc, měli chuť a měli vůni. Ať budou mladíci v rychle se rozvíjející metalcorové scéně v hlavním městě hrát sebelépe, nosit ty nejtrendovější hadry z katalogů přesně dle zámořských vzorů a nacvičovat si choreografii před zrcadlem, vždycky v tomto žánru raději sáhnu po tom, co smrdí poctivým potem místo Calvin Kleinem naparfémovaných panáků s patkou. A tím jsou Kytky. FLOWERS FOR WHORES mají nejblíže k metalcorové scéně, ale díky tomu jak podivně tato scéna u nás vypadá, stojí vlastně mimo ni. Celkem dobře chápu, že se cítí mnohem lépe vedle LAHAR, než vedle fresh a trendy domácích metalcorových kapel, které mají sice skvělou formu, ale postrádají obsah. A to je zásadní a propastný rozdíl.

Kytky vědí co sdělit a jak to sdělit – o nic víc vlastně nejde. Pokud mosh, tak ať teče pot a krev proudem. Pokud názor, tak si za ním stojím a biju se za něj. Pokud se podíváte na Ivana s mikrofonem, tak nějak víte, že v tom není póza, že to myslí vážně a tohle na domácí scéně výrazně chybí. Kapely, kterým to věříte. Ne kapely, které pózují pro fotografy. Když jsem jim naposledy pomáhal s koncertem, rozšlapal tento sympatický zrzavý vlkodlak s medvědí tváří pódium. Regulérně. Dnes už na tom místě pódium není. No vážně!

FLOWERS FOR WHORES

Aktuální sedmipalec přesně opisuje to, co jsem načal v prvním odstavci. Metalcorový stroj, který popohání rezavá naštvaná šelma s ostrými zuby. Dvě skladby, které hudebně nevybočují z průměru pure metalcorové světové scény, řemeslně ve prospěch kapely hovoří vynikající kytarové motivy a specifický sametově hrubý vokál. Oběma skladbám nelze upřít tah na branku, jaký má málokterá domácí kapela, tlak, hezké melodické nápady… navíc ten sympatický formát. Produkčně nic nezaostává za světem a zvuk řeže starým poctivým thrashovým stylem. Nehledejte tu breakdowny - tohle není hudba pro děti. Nejedná se o bombu, která vás posadí na prdel, jedná se o kus dobře udělaného řemesla. Dokonce se mi zdá, že v některých ohledech FLOWERS FOR WHORES zjednodušili, ale o to více zefektivněli.

Mám však jedinou výtku. Písničky končí a v uších vám zbude jen hlad po dalších. Co s tím?

Zveřejněno: 13.8.2010